Vanaf wanneer ging jullie uk het vaste eten lekker vinden?

Discussion in 'Voeding' started by mirwar, Aug 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Wij zijn net begonnen met bijvoeding en als eerste heeft ze worteltjes gehad :D Deze schijnen nl het zoetst te zijn en dus vaak het lekkerst voor kindjes..Nou ze gruwelde niet echt..maar keek ook niet echt blij! En elke keer wanneer het lepeltje weer naar haar mondje ging trok ze een scheef bekkie hahah.
    Vandaag voor t eerst banaan gehad en dat ging er heeeerlijk in!

Nou weet ik dat ze aan de smaak moeten wennen (en aan het 'eten' uberhaupt) en dat je het beste 1 soort voeding 3 a 4 dagen achter elkaar moet geven en nu was ik benieuwd hoe lang jullie kindjes er over deden voor ze het eten lekker gingen vinden?

2. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Britt was een een klap op!
    Dus eigenlijk gelijk al..

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Mijn madameke ook gelijk!

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse vond meteen het fruit lekker, en met drie/vier dagen groenten.

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia vond het pas lekker toen ze geen geprakt voedsel meer kreeg maar a la rapley, met een maand of zeven dus, een maandje nadat we gestart waren met bijvoeding.

6. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian kreeg voor het eerst pap met een hele milde smaak en hij vond het heerlijk, wilde gelijk al alles opeten. Toen het pap eten goed ging, zijn we overgegaan op groenten en dat ging ook perfect, vooral worteltjes zijn nog steeds favo.

De eerste keer dat hij een vies gezicht trok was toen hij banaan kreeg.
    :)

Fruit eet hij nu redelijk maar hij eet nog steeds het liefst zijn bordje pap of 's avonds warme hap. Stukjes of geen stukjes, zelfgemaakt of uit een potje, het maakt hem helemaal niet uit.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Met een maand of 8. Begonnen met bijvoeden met 5 maanden. Dat wilde niet. Toen even gestopt en met 7 maanden opnieuw gestart. Pas met 8 maanden ging Jarissa echt eten. En nu is het net een kliko! Op witlof na gaat werkelijk alles erin, zelfs rauwe sperciebonen.

8. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    wat een verschil zit daar dan in he per kind! Lijkt me ook heeeerlijk om zo'n klikobak te hebben hahaha ;) Schuif maar in! Haar papa en ik zijn wel zo...wij eten werkelijk alles waarvan je maar kan zeggen dat t te eten is!...maar goed het is dan natuurlijk niet gezegd dat je kindje ook zo is/wordt...maar leuk lijkt t me wel! :D

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @mirwar: het is ook echt genieten! Vandaag kreeg ik van de kraamhulp een megabak met een verse fruitsalade. Jarissa zat lekker bij me op bed en ging natuurlijk mee eten. Werkelijk al het fruit vindt ze lekker. Zo lekker dat ze met 2 handen vol die bak in ging, zoveel mogelijk in haar vuistjes propte en dan haar mond in! Een vieze kliederbende natuurlijk en opvoedkundig niet zo verantwoord. Maar wat is het genieten als je haar zo ziet smikkelen!

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    na 6 weken ongeveer had hij het door. Maar nu nog, sommige dingen zijn beter naar t bekkie dan andere

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    uhm hier ook meteen wel eigenlijk.
    Al is wel overduidelijk wat ze lekker vindt en wat niet zo. Worteltjes alleen waren hier ook geen succes.

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hmm, vanaf dag 2.....

Het gaat me véél te snel allemaal!

13. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nou volgens mij mag je toch juist blij zijn als je kindje t eten meteen lekker vindt?...

14. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Dewi krijgt vanavond voor de 4e keer achter elkaar worteltjes (arm kind hahaha moet er zelf niet aan denken!) en gister ging t al een stuk makkelijker naar binnen, zoals eerder gezegd ze gruwelde er niet echt van maar ze heeft gisterochtend ook banaan gehad en daar ging haar mondje echt steeds weer voor open en dat was voor de worteltjes niet zo.

Ik dacht alleen dat ze dan ook wat minder snel honger weer zou krijgen....maar dat is hier dus niet zo! ze begint gewoon tijdens de normale flestijden weer te brullen hoor! Moet toch dat wekkertje van haar es vinden...:(

15. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Natuurlijk is het fijn dat ze het allemaal lekker vindt, maar ze eet ook gelijk werkelijk alles op, met als gevolg dat ze minder melk wil. En ik vind eigenlijk de melk het belangrijkste het eerste jaar!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Eva heeft een paar dagen buikgriep gehad en het lijkt wel of we opnieuw zijn begonnen.... Banaan gaat er nog steeds erg goed in, maar de rest.... Ze wil het ook allemaal zelf doen, begint te huilen zodra wij iets willen doen (behalve dan bij banaan). Dus het meeste belandt hier op de grond. Heel frusterend, maar we houden gewoon stug vol met eten klaarmaken dat toch weggegooid wordt :(. Vanavond een potje geprobeerd, maar ze begon toch een partij te kokhalzen en te proesten. Dus we houden het gewoon bij Rapley.

17. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Rapley is toch dat de kinderen uit het knuistje eten? dus gewoon een stuk broccoli in de handen krijgen ofzo en dat dan opeten?

Maar....het is toch juist de bedoeling dat ze ook 'netjes' leren eten?...of zie ik dat verkeerd?...want als ze iets ouder zijn wordt ze juist geleerd 'niet met de handjes eten!'...

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Als jij je kind eten met een lepel geeft, eet die toch niet netjes, maar doe jij dat voor hem/haar? Een kind van 6-7 maanden gaat echt niet netjes zelf met een lepel eten. Dat netjes eten komt met anderhalf ofzo wel. Voorlopig mag Eva lekker met haar handjes eten.
    En je moet toch ook wat he? Eva wil echt niet van een lepel eten. Dus komen we toch weer uit bij Rapley, dan eet ze tenminste iets als het meezit. Banaan doen we een soort van Rapley, wij houden het wel vast, maar Eva hapt af of we geven zelf met de hand een stukje.

19. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    Ilse krijgt nu maand ongeveer groenten aangeboden maar moet er nog steeds niks van hebben, potje, vers, heel, stukjes puree enz.

20. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

Nov 25, 2006
    267
    0
    0
    Na 1 maand begon hij het lekker te vinden. De zelfhemaakte groentehappen door moeders vond hij vies, de olvarit potjes heerlijk.

Share This Page