basisscholen, vakantie in juni?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Buitenleven, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik las net in de krant dat sommige basisscholen een week juni-vakantie hadden/hebben.
    Heb hier niets van gemerkt in de buurt, was dit vanwege het weer?
    Hadden /hebben jullie kinderen ook vakantie?
    Ben gewoon benieuwd omdat ik het niet wist en nu net lees.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee, hier niet. We hebben wel nog een studiedag in juni, ergens aan het einde.
    Wij zitten wel vroeg geloof ik. Vakantie begint al aan het eind van de eerste week van juli.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier wel, de kaatste week.al weet ik niet precies waarom ze het dan hebben gepland.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier in de buurt zijn veel scholen volgende week vrij (hoorde ik toevallig gisteren). Bij ons helaas niet en wij hebben ook pas laat zomervakantie (22 juli ofzo geloof ik).

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Komt omdat er tussen de meivakantie en de zomervakantie nogal een flink aantal weken zit. Sommige scholen hebben nog een extra vakantie tussendoor gepland. Maar hier ook niet..

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Sommigen hebben 1 week meivakantie en dan nog 1 week in juni. Hier hadden ze 2 week meivakantie en dus niet nog een week in juni.

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    En sommige scholen hebben alle studiedagen samengevoegd tot een week vakantie in juni. Dus dat kan ook nog!

Bij ons niet en ook pas eind juli vakantie.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Dat verschilt heel erg per school. Sommige vakanties staan vast en daarnaast kunnen scholen zelf nog een aantal dagen inplannen. Soms hebben ze dan een extra dag na de Paasdagen ofzo, of een extra vrijdag voor een vakantieweek. Soms kunnen de uurtjes net worden opgespaard voor een extra week in juni als de periode van meivakantie tot zomervakantie erg lang is. Andere scholen doen bijv. een meivakantie van twee weken ipv één week.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een aantal schoolvakanties staat vast, maar er is 1 week die scholen zelf mogen indelen. Vaak is dat voor of na de landelijke meivakantie, een aantal scholen kiest ervoor om het in juni te doen. En een aantal scholen zal wellicht wat studiedagen achter elkaar plannen, maar een week gaat niet lukken, hier zijn er altijd maar 1 of 2 studiedagen.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier niet, alleen hebben ze wel vrijdag 25 juni vrij vanwege de TT hier in Assen.

Wij hebben hier vanaf 16 juli zomervakantie tot en met 28 augustus.

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier niet, maar een andere school in het dorp wel. Mijn neefjes wonen ergens anders en hebben deze maand ook een week vrij. Een vriendin werkt op een basisschool en heeft ook een week extra vrij.

Komt geloof ik doordat kinderen een bepaald aantal uren in 8 jaar moeten maken en ze per jaar meer uur maken ofzo.

12. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Bij ons komen ze wel aan een stuk of 10 van die dagen.
    En ook nog wat dagen dat gr1,2,3 en 4 vrij is en de rest wel naar school moet.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    En dan heb je die week vrij te bepalen vakantie al gehad? Als dat niet zo is, dan snap ik het wel, anders snap ik echt niet hoe ze aan 10 dagen komen als wij er hier maar 2 of 3 hebben.

14. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ze hebben 6 wk zomer, 1 wk herfst, 2 wk kerst, 1 week carnaval en 2 wk mei. Bedenk me net dat ze met Pasen alleen die maandag hadden, terwijl ik ook heb gehoord dat sommige scholen daar een week van hadden genaakt, goede vrijdag was ook school. Met Pinksteren ook alleen de maandag.

Ze komen netjes net boven het verplichte aantal uren uit.

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hebben ze bij jou een continurooster? Bijv 5-gelijke-dagen-model?

Hier in de gemeente is een school met een continurooster, daar hebben ze 3 weken meivakantie gehad.

Ik kan me zo voorstellen dat andere school in dezelfde situatie die week nog ergens in juni doen, helemaal als de zomervakantie laat is.

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hier ook zo. Alleen dinsdag naar Pasen en Pinksteren ook nog vrij. Volgende week hebben ze woensdag donderdag & vrijdag studiedag. En dan paar weken later volgens mij nog 2 dagen.

24 juli zomer vakantie 😁

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben dezelfde vakanties als jullie en helemaal geen studiedagen. Het ligt er inderdaad aan hoeveel uren ze in de week (gezien over 8 jaar) naar school gaan. Hier hebben we geen continurooster, maar maken we relatief gezien weinig uren per week, omdat ze elke week (t/m groep 8) op woensdag- en vrijdagmiddag vrij zijn.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Denk dat dit het verschil dan is. Hier t/m groep 4 op vrijdagmiddag vrij. En geen continurooster. En dan 1 of 2 studiedagen.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zo'n 6 studiedagen naast de extra week, maar dat is alleen in groep 1 t/m 4 zo, de andere groepen hebben er 3 ofzo. In juni vallen er 3 studiedagen nu.. Maar geen echte vakantie meer. Ach, hier is het nog maar een maandje en dan zomervakantie 😄

20. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ze hebben bij ons een continue rooster en daardoor lange dagen.
    De kleuters zijn wel elke woensdag vrij, vanaf gr3 alleen de woensdagmiddag.

Zo komen ze aan de verplichte uren.

Deel Deze Pagina