Hallo allemaal... Ik zou graag willen weten hoe jullie een kind van 2 en half te drinken geven. Ik probeer al erg lang tuitbekers maar daar wil ze echt niks van weten. Ze heeft altijd maar die ...fles. Nou drinkt ze 's ochtends wel uit een bekertje. Maar hoe doen jullie het dan als jullie naar buiten gaan?? Zo een fles met een rietje was ook geen succes... Iemand tips?? Bedankt alvast!!!
Wij hebben dus zo'n fles met een rietje. Die krijgt ze altijd als we weg gaan. Ook pakjes drinken zijn erg handig voor onderweg. Of drinkt jou dochter dat ook niet? Anders een afsluitbare gewone beker meenemen....dekseltje erop en meenemen maar. Merel dronk ook heel lang alleen uit de fles, maar op een gegeven moment een rietjes beker gezien die ze zelf uit koos in de winkel en sindsdien niet meer anders.
Bedankt voor je reactie.. De pakjes zijn inderdaad wel handig onderweg.. Maar ze schreeuwt gewoon echt altijd om haar fles.. Ze heeft hem al een paar keer zelf "weggegooid" maar wilt hem daarna nog. Die gesloten normale bekers zijn wel een tip... En anders neem ik haar maar gewoon mee naar de winkel zodat ze zelf een mooie beker kan uitzoeken misschien helpt dat om haar van die fles te krijgen.. Want vind het zelf ook geen gezicht een peutertje met zo een baby flesje maar ja zo drinkt ze wel voldoende en daar gaat het om...
We hebben bij mijn jochie met 16-17 maanden de fles eruit gedaan door hem niet meer te geven. Dus vanaf toen alles uit de tuitbeker/gewone beker/rietjes beker. Op dag 2 dronk hij al genoeg op die manier (dag 1 dus echt het minimum). Maar bij 2,5 is dat misschien iets lastiger. Een eigen beker laten uitkiezen is wel een idee, evt belonen met stickers? En gewoon niet meer geven, als ze verder gezond is, dan kan 1a2 dagen wat minder drinken (min 400cc) niet zo ernstig..
Joey vind de tuit niet boeiend meer en schreeuwt nu zelfs dat hij een beker wilt. Ik zou gewoon die fles niet meer geven, en doorzetten!
Hier hadden we een soort gelijk probleem Kylian wilde alleen 's morgens pap uit zijn fles en anders niets. Ongeveer een maand geleden heb ik zijn fles hoog in de kast gezet uit zijn zicht en gezegd dat ik het aan een ander baby'tje heb gegeven omdat Kylian nu groot genoeg was om pap uit een bordje te eten. 14 dagen heeft hij geweigerd te ontbijten (en mama vrat zich op maar heb de fles niet terug gegeven). Na die 14 dagen zag hij reclame van de honeypops van de kellogs en in de winkel wilde hij die natuurlijk hebben. Sindsdien ontbijt hij weer Dus soms moet je even heel hard zijn (tegen jezelf en je kindje) Groetjes Anita
Sorry maar ik snap het niet helemaal? Als jouw meisje het nou heerlijk vind om een flesje te drinken!! Je zegt zelf dat ze uit een beker kan drinken. Ik zie het probleem niet. Lekker belangrijk hoe het staat..! Zij geniet er blijkbaar enorm van!! En geloof me als ze 16 is hoeft ze hem echt niet meer Mijn dochtertje heb ik er ook altijd mee gelaten en ze wordt maandag 3 en ze maalt er al een paar maanden niet meer om. Waarom een strijd maken van zoiets? Dit is mijn mening hoor, dus ieder voor zich!
Ik vind het geen gezicht, en ze kan al makkelijk uit een gewone beker drinken. Fles meegeven aan de kerstman en klaar.. niet weer terug geven! Hier een rietjesbeker waar Justin heel goed uit drinkt en gewone bekers waar hij weinig uit drinkt, dus om en om.
Het is idd geen gezicht en het lijkt me niet bevorderlijk voor tanden en taalontwikkeling... Dus als ze uit een beker kan drinken, gewoon doorzetten. Die van ons drinkt uit een tuitbeker of beker. Steeds meer uit een gewone beker trouwens. Fles hebben wij bij 1 jaar de deur uitgedaan. Wat je misschien kunt doen (wat wij doen) als we buiten zijn is zoals anderen zeggen, een pakje drinken of een afsluitbare beker. Wat wij echter ook doen is van die hervulbare bronwater flesjes kopen en die vullen met b.v. water of sap. Je hebt van die flesjes die net zoals van die sportdrankjes van die openingen hebben die je uit kunt trekken en je er dan uit kunt drinken. Daarna druk je dat ding terug en zit de fles weer dicht (snap je nog wat ik bedoel?). Volgens mij heet het zelfs 'sportdop'. Onze zoon vind het harstikke interessant om daaruit te drinken... Succes!
Nathan drinkt al een jaar uit een gewone beker. Tuit beker alleen als we lange stukken gaan autorijden. Neem altijd een bekertje mee, en overal is wel water ( hij is gek op water ) Wij hebben natuurlijk met hem geoefend. Maar op deze leeftijd kunnen ze dat echt wel hoor, gewoon geen tuit of fles meer aanbieden. Nathan krijgt trouwens nog wel een heel klein flesje warme melk voor het slapen gaan, maar hoelang hij dat nog wil. Hij roept nu al elke keer als hij het ziet 'Flesje baby!' Maar zonder wil hij dus nog niet slapen.... Oh hij is in oktober 2 geworden.
Trouwens, als we op visite gaan dan krijgt hij gewoon uit een glas te drinken hoor. Gaat ook prima. Maar ja, we hebben van het begin af aan daar veel mee geoefend. En een hoop geknoei gehad.
Jewel22.. mijn dochter is 2 en half en vind het nu gewoon tijd worden om uit een beker te drinken omdat ze het wel gewoon kan. En het is gewoon slecht voor de tandjes die fles. MariekeV Ik snap wat je bedoelt met die sportdop en dat ga ik zeker proberen! Zeker voor onderweg! Ik heb haar al 2 dagen geen fles meer gegeven en ze vraagt er nog wel vaak om maar ze heeft hem zelf voor de 1000ste keer weggegooid en erbij gezegd "flesje voor baby ikkuh groot" Ze drinkt niet onwijs veel maar ach even volhouden als ik jullie reacties lees. En ga hem zeker niet terug geven
Als we weggaan heb ik voor Eva een afsluitbare beker bij me, of alleen een waterflesje. Eva is niet zo'n grote drinker en drinkt in de auto nooit en als we dan na een paar uur stoppen drinkt ze ook niet veel. Dus dat is wel makkelijk. Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld een mandarijntje of druiven geven, zit veel vocht in en dan heeft ze misschien minder snel dorst. Hier hebben we verder het flesprobleem niet gehad, Eva wilde die met 10 maanden niet meer en toen waren we ook al een tijdje bezig met een gewone beker, tuitbeker hebben we hier van 6 tot 7 maanden geprobeerd maar dat was geen succes. Sinds een paar maanden drinkt ze alleen vlak voor het slapen gaan uit een tuitbeker, die heeft ze ingepikt van de baby (zat in zo'n doos). Verder dus een gewone beker, maar ze drinkt gewoon niet zo veel. Wat trouwens goed kan helpen is leuke bekers kopen. Dus bv. prinsessenbekers als ze dat leuk vindt, of Winnie the Pooh (vindt Eva erg leuk ). Zo heeft Eva melk leren drinken, dat heeft wel ruim een half jaar geduurd maar goed
Hier is het redelijk vanzelf gegaan, geloof dat wij Sam tot 2,5 nog ontbijt gaven in een fles, en voor de rest van allerlei andere soorten bekers (tuit, normaal, rietjesbeker, pakje). En op een gegeven moment wilde ze alleen nog maar brood als ontbijt, dus toen ging de fles weg. Bij Fay hetzelfde, die drinkt overdag uit allerlei bekers, en alleen haar pap 's ochtends uit een fles. Ik maak me er niet zo druk om, ooit willen ze zelf niet meer.