Hoi meiden, onze dochter van bijna 1 jaar zit nog in haar Maxi Cosy en binnenkort moeten we een autostoeltje voor haar kopen. Nu heeft ze werkelijk een bloedhekel aan die MC, dus ik hoop dat het met een autostoel minder zal zijn.... Zag ook al soort van speeltafeltjes voor op de autostoel, die wil ik er denk ik bij kopen.... ze heeft wel een speeltje met een soort knijper in de maxi cosy, maar dat is ze na zo'n 10 minuten beu. En dan kom ik dus met de truukendoos van lege doosjes, knisperdingetjes etc....maar die laat ze dan weer vallen. met als gevolg dat ik in een halve split op zoek moet door de auto. Voorheen sliep ze vrij snel in de auto maar nu ook minder, dus als we wat langer rijden is het voor niemand een pretje meer... In de speelgoedwinkels zie ik weinig dat geschikt is om op te hangen, dat wat er is zijn veelal knuffeltjes of een simpele rammelaar. Heeft iemand tips wat we kunnen kopen/maken zodat ze langer kan spelen met iets? Groetjes!
oh jeee herkenbaar! En toen ze eindelijk uit de mc was ging het even goed maar toen was ze ook snel beu helaas.... Wij moeten regelmatig 1,5 uur rijden en dan zet ik ze bij mij voorin (als mn man niet mee gaat) dan is het nog te doen. We zitten nu toch maar te denken aan dvd schermpjes terwijl ik altijd riep dat die dingen er nooit zouden komen! (ze word trouwens volgende week 2 )
Wij hebben toen touwtje aan de hoofdsteun ervoor gedaan met speelgoed eraan. Dan kan je die, ook als je zelf rijd, makkelijk weer aangeven. Verder vlogen de soepstengels er hier doorheen . Sinds een half jaartje ofzo gaat het hier prima, Eva houdt erg van lezen in de auto en leest dus wat af. Of ze speelt met een paar knuffels/poppetjes die dan aan het dansen of springen zijn of elkaar kusjes aan het geven zijn. Muziek wil hier ook nog wel eens helpen als de verveling toeslaat en dan swingt ze lekker mee in haar stoel (handjes in de lucht enzo ). Wij hebben een dvd-speler voor in de auto, maar nog maar een paar keer gebruikt, het waren maar een paar maanden dat ze zich moeilijk kon vermaken in de auto. Maar die is wel weer heel handig voor op de camping tijdens de zomervakantie
Hoi, ja ik dacht ook aan iets aan een touwtje hangen, maar ik heb geen speelgoed dat je goed op kunt hangen (veel blokjes, houten trein etc.etc. en wel veel knuffels maar daar vindt ze geen klap aan! Ik dacht nog ik zou de babygym er boven kunnen zetten?
Mss kan je een koorje spannen van het handvat ding boven de deur van de ene kant nara de andere en daar wat speelgoed weer met koortjes aan vast maken...heeft ze het bij de hand wij hebben wat speelgoed aan de aantrek band van het stoeltje vast gemaakt.... cd in de auto werkt ook
Ik had er wat rammelaars aan vastgemaakt (vond ze leuk om tegen elkaar aan te slaan), een plastic sleutelbos incl. afstandsbediening (met knopje met geluid en licht) en een boekje waar een boog aan zat waardoor ik 'm vast kon maken aan een touwtje. Voor het idee . Ik vraag me af of een babygym gaat werken (blijft staan), valt te proberen natuurlijk.
Wij hadden zo´n spiegeltje voor aan de hoofdsteun.Dat vond mijn dochter heel erg leuk.Nu leest te graag boekjes of luisterd ze in de auto naar cd´tjes van dikkie dik.Mijn vriendin haar zoontje is nu ook 1 jr en vind de verhaaltjes ook leuk ze worden er bij ons in de auto heerlijk rustig van.Wat ik ook nog wel deed is omgewoon speelgoed waar ze op dat moment binnen meespeelde mee te geven in de auto.Zo had ze ook steeds weer wat nieuws in de auto.Floortje mocht trouwens haar slaapaap meenemen in de auto.Misschien dat jouw´n dochtertje ook een lievelings knuffel of tukdoek heeft? En misschien is het een kwestie van wennen??