Beide zoontjes hebben een nauw voorhuidje. De oudste heeft er nooit problemen mee gehad, de jongste wel. Ballonplassen en klagen over pijn bij een stijf piemeltje. Hij heeft nu dermovate voorgeschreven gekregen. Hebben jullie hier ervaringen mee? Werkt het goed? En blijvend?
Geen idee of het voor die klachten werkt, wij hebben het voorgeschreven gekregen voor de eczeemhuid van onze dochter.
Ja ik werk in sw ouderenzorg met mannen met dit probleem.. dermovate maakt de huid dunner zodat die soepeler word.. en indd het werkt.. succes en dun insmeren!
Bij mijn zoontje heeft het niet gewerkt. Hebben ruim 'n half jaar gesmeerd terwijl de huisarts aangaf dat het al na enkele weken zou moeten werken. Nou heeft mijn zoontje er verder geen last van, tenminste hij klaagt nooit over een zeer plassertje, maar z'n voorhuid kan nog steeds niet naar achteren. Binnenkort maar 'n keer terug naar de huisarts.
Ja bij mijn oudste hebben we twee weken gesmeerd, toen kon hij zijn voorhuidje helemaal naar achter schuiven. Na een maand of twee leek het allemaal weer strakker te worden, toen weer een weekje gesmeerd en vanaf toen is het soepel gebleven. Onze zoon was toen 5,5 jaar.
Ok, ben heel benieuwd hoe het gaat. Bij mijn oudste is het al minder erg geworden nu hij wat ouder is, ik hoop dat het voldoende gaat helpen.