ppffff ik moet het even van me aftypen hoor. Fae is voor het eerst echt ziek. Hoesten al vanaf donderdag, maar toen was het nog maar een hoestje of een nies zo heel af en toe. En aangezien ik zelf ook erg verkouden was sinds woensdag, was het wel logisch. Zondag dacht ik van pfff nu zal ze het ergste hebben van de verkoudheid. Maar maandag werd het nog erger. Dus dinsdagochtend naar de huisarts. Ze at verder nog goed, had geen koorts, was vrolijk etc, maarja, dat hoestje was zo akelig... En tja, dat kon de huisarts allemaal beamen, als ze koorts had moest ik terugkomen. Nouja, dat kreeg ze dus in de loop van die dinsdag, tot 40 graden toe. De huisarts schreef dus toen onmiddellijk antibiotica voor en ik gaf haar paracetamol. Maar ow, vandaag is het nog erger. Ze huilt als ze moet hoesten, dus waarschijnlijk is haar keeltje erg pijnlijk. Vanochtend al een paar keer zo gehoest dat ze flink moest spugen... En ik wil zo graag wat voor haar doen, maar kan zo weinig. Vanmiddag had ze op een gegeven moment nog 'maar' 37.4 , dus ik dacht; geen zetpil meer, maar ze was zooooo beroerd. Dus toch maar gegeven. Maar het helpt haar verder weinig zo lijkt het. Ik hoopte dat het wat pijnstillend zou werken. Drinken gaat vanmiddag ook een stuk minder. Ze wil gewoon de fles niet meer. En ik zit nu echt te wachten op wat komen gaat. Helemaal niet meer willen drinken vandaag en dan toch maar even bellen naar de huisartsenpost? Of misschien heeft ze gewoon minder honger ook en duurt het wat langer voor ze weer wil? Ik heb hoestsiroop (tussikind) liggen, maar ook dat krijg ik er niet in. Gelukkig de antibiotica wel daarstraks. Maar ppffff ik vind het zo moeilijk en zo zielig... Ik hoop dat ze gauw wat opknapt, maar op het moment lijkt het eerder erger dan minder te worden, en dat terwijl het een gewoon verkoudheidje leek.. Erg heftig zeg dit
Weet precies hoe je je voelt. Thijmen bij ons is ook voor het eerst zo ziek geweest...ik voelde me ook machteloos en er erg verdrietig van. Thijmen is wel weer aan het drinken, maar eten gaat nog erg slecht. Een hug van mij, hopelijk is ze er snel weer bovenop. (dat hoop ik ook voor mijn mannetje ) Karin
Ons meisje heeft ook net een week ziekte erop. Ze is natuurlijk al vaker ziek geweest met koorts, maar deze keer had ze er zelf ook echt last van...heel suf en hangerig. En inderdaad weinig eten. En dat hoesten..........echt heeeeeel erg. Ik ben niet met haar naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat het wel een griepje zou zijn dat ze moest uitzieken. En dat is nu dus ook gebeurd. Wanneer krijgt je kindje ook al weer antibiotica?
bedankt voor jullie reacties! Fae is eigenlijk aan het hoesten vanaf vorige week donderdag al. Vanaf dinsdag heeft ze antibiotica omdat ze dus hoge koorts erbij kreeg. Vandaag maar weer gebeld nadat ze haar hele fles er vanochtend weer uitgegooid heeft... Ik hoorde overigens wel dat ze 120 mg paracetamol mag. Ik gaf tot nog toe 60 . De koorts ging dus ook niet echt weg. Maar oke, de huisarts belt straks weer terug. Ik twijfel zo, ze zit echt op het randje qua vocht vind ik. @kachris: sterkte ook voor jou en je mannetje, dat eten en drinken is zo belangrijk he, hopelijk gaat dat gauw beter!