eten.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door silvia009, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Hoi hoi

Ik heb een vraagje wat gaat over onze tweeling van 9 maanden.
    Ze willen absoluut geen stukjes eten alles moet glad zijn zoals hun pap:$
    Mijn zoontje kauwt ook absoluut niet en slikt zijn eten gewoon in 1x door wat dus elke dag resulteert in kokhalzen en huilpartijen.
    Mijn dochter weigert elk eten waar stukjes in zitten en spuugt alles zo weer uit
    Het is hier elke dag weer een gevecht om ze hun groentehapje te geven
    Het rare is dat ze dus met hun fruit wel gewoon stukjes eten
    (ook dit slikt mn zoontje gewoon allemaal in zijn geheel door)
    Ik weet niet goed hoe ik dit nu moet gaan aanpakken zit een beetje met mn handen in het haar eigenlijk.

ik hoop dat jullie mischien wat adviezen hebben voor mij.

alvast hartelijk bedankt :D

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Sylvia,

Misschien kun je proberen om de groente stukjes goed gaar te koken en de grotere stukjes in de handjes te geven, misschien happen ze er dan wel wat van af.

Groetjes eveline

3. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Dank je wel voor je reactie :D
    Ik ben een beetje een luie moeder bij mij eten ze dus potjes voeding. van Friso of van olvarit... maar tot nu toe kunnen ze dus alleen de 6 maanden potjes normaal eten.
    Ze hebben vanmiddag wel geoon hun brood gegeten en dan verslikken ze zich maar zelden. maar zo gauw het een beetje vaster is dan gaat het mis.
    En mijn zoontje Kauwt dus echt niet hij soebelt en slikt alles ineens gewoon door... heel raar , ik herken dit dus echt niet van mn oudste zoontje die kauwde altijd wel...;)

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Silvia,

Niks mis met potjes hoor. Wanneer je je zoontje wil 'leren' kauwen kan je misschien (na het potje eten) grotere stukken gaargekookte groente (als je dit zelf eet, bijvoorbeeld wortel, broccoli, bloemkool, courgette, sperziebonen) in het handje geven zodat hij zelf mag ontdekken met afhappen en kauwen. Misschien gaat het daarna wat beter.

Groetjes Linda

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Dat is een hele goede tip!!!! die ga ik morgen meteen proberen dank je wel :D

Deel Deze Pagina