mijn dochter heeft twee papa's

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lientje24, 22 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lientje24

    lientje24 Lid

    1 okt 2005
    30
    0
    0
    werk in de keuken
    noordwolde


    Hallo dames

    Ik heb een probleem en die wil ik graag met jullie delen
    mijn Dochter (Dyantha) heeft twee papa's
    Dyantha van bijna 3 haar vader zoekt haar alleen maar op wanneer het hem uit komt in het begin ging het goed maar het laatste jaar moet ik hem constant bellen om te vragen wanneer hij haar op komt halen
    Mijn man Daan die verklaart mij voor gek dat ik het doe en hij heeft dyantha ook op naam genomen en hij ziet haar ook als zijn dochter dat is heel mooi en dyantha noemt hem ook papa

    Maar wat moet ik nu doen met mijn ex gewoon afwachten wanneer
    Hij belt en dan haar mee laten gaan of helemaal het contact verbreken met hem en als Dyantha de leeftijd zelf contact laten zoek
    Ik vind het heel moeilijk
    ik wil wel het beste voor haar maar hoe het nu gaat vind ik niet leuk


    Groetjes Roelien
     
  2. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Dat is een erg lastige situatie . Kan je met de vader geen vaste afspraak maken . vijvoorbeeld dat hij zijn dochter 1 keer in de twee weken een dag of een weekend heeft . zo is het ook erg lastig en weten jullie niet waar jullie aan toen zijn .

    sucses

    groetjes yvonne
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ja. inderdaad erg lastig.
    Ik denk ook dat je met je ex om de tafel moet gaan zitten om afspraken te maken.
    Misschien wil hij wel van zijn rechten afzien. Zoniet, dan zal hij toch in moeten zien, dat vaste afspraken, ook in het belang van jullie kind gemaakt moeten worden.
    Ik denk niet, dat je zomaar kunt zeggen: nee, je krijgt je kind niet mee. Dat mag volgens mij niet.
    Ook is het niet goed dat hij zomaar ineens jullie kind op wil halen. Je kunt denk ik niet wachten op een telefoontje eens in de paar maanden. Voor een kind zit er dan ook geen regelmaat in.
    Laat het op papier vastleggen, desnoods bij een advocaat ofzo.
    Succes met je besluit! ;)
     
  4. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    ja ben het eens met mirna :in het belang van het kind zijn regels en struktuur van groot belang tijdens de opvoeding: dus er moet iets worden geregeld!!
     
  5. lientje24

    lientje24 Lid

    1 okt 2005
    30
    0
    0
    werk in de keuken
    noordwolde
    Hallo stamper,mirna,nameless

    Bedank voor jullie antwoord
    maar wat jullie zeggen hebben we al een aantal keer
    geprobeert
    maar hij maakt er elke keer potje van en hij komt zijn afspraken gewoon niet na

    groetjes roelien
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Tja dat zou ik proberen volledige zeggenschap over het kind te krijgen denk ik.
     
  7. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    En een advocaat zoeken???
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik vind dit heel moeilijk, ik ken de situatie niet en kan ook niet zomaar een kant en klaar antwoord geven.

    Ik ken wel een soortgelijk situatie, mijn vader heeft nog een dochtertje bij een andere vrouw, zij heeft het kindje op haar naam staan en is inmiddels hertrouwd met een andere man, en heeft met hem ook weer een kindje.
    Ook bij hen gaat het contact er moeizaam, mede doordat mijn zusje haar 2e papa ook papa is gaan noemen en hij dat ook zo voelt, is het voor mijn vader moeilijk waar hij staat en welke houding hij aan moet nemen, ik weet natuurlijk niet hoe dit bij jullie gaat, maar ik voel een ondertoon van je huidige man, dat zijn voorkeur ernaar uitgaat dat er helemaal geen contact meer is..
    Zo is het dus ook een tijdje gegaan bij mijn vader en mijn zusje (vrij weinig tot geen contact) maar inmiddels is ze 8 en wil nu wel graag naar mijn vader, en weten waar ze vandaan komt, en ik denk dat dit alleen maar sterker gaat worden..
    Als ik jou was zou ik toch proberen het contact enigzins aan te houden (mits dit rederlijkerwijs mogelijk is natuurlijk)
    want ik zie nu met eigen ogen wat je een kindje eigenlijk ook afneemt..want hoe dan ook het blijft toch de vader, en hoe geheimzinniger en onbekender die is, hoe interessanter het op een gegeven moment wordt denk ik..
    Dit is alleen mijn ervaring, ik wens je veel succes!
     
  9. lientje24

    lientje24 Lid

    1 okt 2005
    30
    0
    0
    werk in de keuken
    noordwolde
    hallo dames

    Bedankt voor jullie advies
    ik heb gewoon mijn ex op gebeld en gevraagt of hij voor een gesprek wou langs komen
    Omdat ik het niet leuk vond hoe hij op dit moment om ging met zijn dochter
    maar omdat hij niet veel geld had had hij zo iest zo kan ik haar niet verzorgen toen heb ik gezegt wil je dat de volgende keer ook even tegen mij zeggen dan kunnen wij daar ook rekening mee houden
    ze is nu voor het eerst weer weg en ik kon wel merken aan Dyantha haar tante had haar opgehaald en die had ze ook gemist

    maar nu zijn jullie weer even op de hoogte

    groetjes roelien
     
  10. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hoi Roelien,

    Hoe gaat het nu? Lastig hiermee om te gaan he?! Je wilt het beste voor je kindje, maarja, WAT is het beste..

    De bio van mijn dochtertje (3,5) heeft haar een lange tijd in de steek gelaten, ze heeft zelfs geen herinderingen meer aan hem. Nu wil hij ineens wel weer contact (zijn nieuwe relatie is weer over, toeval?)

    Alleen wil hij niet rustig aan contact opbouwen maar haar meteen meenemen voor een paar dagen. Hij heeft zelfs gedreigd haar niet meer terug te brengen en mijn vertrouwen in hem is daardoor 0,0.

    MAAR hij blijft de bio en zoals al gezegt is zal mijn dochtertje nieuwschierig naar hem blijven. Ze bellen nu weekelijks een paar minuutjes.

    Voorlopig durf ik het contact niet aan! Van de rechter mag ons adres gelukkig voorlopig geheim blijven voor hem. Maar daarmee is het probleem niet opgelost natuurlijk.....
    Ik herken veel in jouw situatie en blijf dit draadje zeker volgen,
    Succes!!!

    Groetjes Lynn
     
  11. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Je moet doen wat het beste is voor je dochtertje, een vader die alleen maar omkijkt naar het kind wanneer het hem uit komt is geen goede vader! Persoonlijk had ik haar niet meer mee gegeven aan haar vader, is toch niet normaal dat hij jou zo bedreigt!
     
  12. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Sorry las het allemaal een beetje door elkaar het verhaal van roelien en lynn!
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hihi kan gebeuren toch Saskia

    Eeh Lientje is er tijdelijk even niet, probleempjes met de computer.
    Daarom zal ze misschien even niet reageren.

    Maar misschien dat ze morgen even op mijn computer komt dan zal ze vast en zeker reageren.
    Ik denk ik meld het even, dan weten jullie waarom.

    Groetjes
     
  14. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Bedankt Jolanda!
     
  15. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Graag gedaan aangezien ik ervan op de hoogte ben he, kan ik het mooi in de gaten houden ;)
     
  16. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo lynn

    Het gaat nu weer goed met het contact met mijn dochtertje en mijn ex vriend
    Ja We hebben een heel goed gesprek gehad.
    Kijk ik weet hoe het is zonder je echt vader op te groeien en dat is geen pretje als je ook nog hoor op je 12ste dat je vader niet eens je echte vader.
    En we hebben het niet eens van mijn moeder gehoort maar van de kinderrechter ja dat is pas lullig
    Toen heb ik altijd gezegt. Als mijn dit zal overkomen wil ik wel dat mijn kinderen contact houden met hun eigen vader ook al is het contact tussen mij en mijn ex vriend niet goed.
    Maar dat is hij gelukkig wel en daar ben ik blij om
    ja ik moet hem som achter zijn broek aan.

    Maar zit ik krap ik hoe maar te bellen en hij staat er voor ons Ja dat is ook wel weer een goeie kant


    Maar ja van de week was ik heel erg boos op hem
    Hij had van het weekend Dyantha en ze had zaterdag op zondag last van haar oortjes en zijn vriendin zei ook al ik vertrouw het niet ga even met haar naar de huisarts.
    Nee zei hij het gaat wel weer over
    nou ik kreeg haar zondag terug lijk wit en warm
    en dat was Maandag ook zo ze was echt een kachel en ziek ze lag maar op de bank en zei niks nou dat deed mij zo zeer ik heb toen de huisarts gebeld en ben toen met haar heen gegaan en toen bleek achter af dat ze een vocht bel achter haar trommel vlies ze heeft medicijnen gekregen en ze was dinsdag veel beter dan maandag daar was ik ook wel heel blij mee

    maar we hebben de hele week niks van haar vader gehoort ja dat is dan ook wel heel lullig

    het gaat nu weer goed met haar

    Groetjes roelien
     
  17. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Lientje,
    Ik heb als kind hetzelfde meegemaakt.
    Mijn biologische vader heb ik misschien al 18 a 20 jaar niet meer gezien. De keuze ligt bij jouw ex, je dochter ziet je nieuwe man als pappa. dat is toch mooi???
    Ik heb mijn 2de vader altijd gezien als mijn vader die voor me zorgt. Mijn biologische vader heeft ons gewoon uit vrije wil in de steek gelaten. Daarom heb ik samen met mijn zus besloten om de achternaam van onze moeder aan te nemen toen we 14 en 11 jaar oud waren. Mijn moeder heeft ons toen gezegd dat we haarachternaam kregen en niet die van onze 2de vader.
    Nogmaals de keus ligt bij jouw ex, laat hij niks van zich horen of zien, krijgt hij zijn dochter ook niet te zien.
    Veel suc6
    Liefs Nenske
     
  18. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Mijn stiefzoontje had op gegeven moment wel 5 papa's incl zijn echte papa...
    Als moeders een nieuwe vriend kreeg was dat papa John, of papa michael en zijn eigen papa noemde hij papa Dennis, Dat hebben we hem dus nu wel afgeleerd, het is Papa en niet Papa Dennis.. Ook hebben wij er bewust voor gekozen dat hij mij niet Mama Angela noemt maar gewoon Angela, als hij mij als zijn moeder ziet, mag hij me uiteraard mama gaan noemen... Nu betekend de naam mama niet veel voor mij, omdat het woord mama door hem geassocieerd word met iemand die onbetrouwbaar is en hem in de steek laat, en Angela voor hem betekend: iemand die er is voor mij en mij helpt.. Wel zegt ie: Jij bent een beetje mijn mama en Angela is mijn 2e mama, dat doet me zoveel meer, dan dat hij me verplicht mama noemen moet!!
     

Deel Deze Pagina