tot welke leeftijd in de koelkast?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

tot hoelang moet je eigenlijk speentjes en flesjes enzo in de koelkast bewaren, en hoe bewaren jullie eigenlijk dit soort dingen?

ik heb tot nu toe flesjes/fopspenen en drinkspenen in een tupperware bakje in de koelkast bewaard en vraag me dus af of dit nog nodig is, qua hygiene enzo?

2. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Dit is nieuw voor mij.
    Ik heb nooit de spenen en flesjes in de koelkast bewaard maar gewoon ik de kast.

3. sim

sim Niet meer actief

heb dat toen eens ergens gelezen, vandaar dat ik dat al vanaf het begin doe, maar omdat een koelkast toch vochtig is, ben ik bang dat ik de speentjes die ik er bewaar plakkerig gaan worden...

in de koelkast zou de bacteriegroei remmen...

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Voor mijn dochter van anderhalf bewaar ik nog steeds een fles in de koelkast.

Kwebbel

5. Female

Female Niet meer actief

Klopt, ik heb het ook gelezen. Maar ik bewaar ze nu nog in de kast, pas als Kynan 6 wk is ga ik de flesjes nodig hebben. Dan gaan we af en toe eens proberen een flesje te geven (voor als ik eens weg moet, oppas enz...)
    Maar ik heb het idd vd week nog gelezen!

6. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik wist dit ook helemaal niet. Heb in het begin wel tepelhoedjes in een bakje in de koelkast bewaard maar spenen en flessen altijd droog in de kast. Gaat tot nog toe prima! (en mijn kast vind ik meestal 'schoner' dan de koelkast?!)

7. sim

sim Niet meer actief

nou de flesjes wil ik wel blijven bewaren in de koelkast, want die droog ik niet na elke spoelbeurt helemaal af, of doen jullie dat wel?

8. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ja, ik zou ze wel afdrogen.
    Is dat bakje wat in de koelkast staat dan wel afgesloten?
    In een koelkast zitten namelijk best veel bacteriën vooral het vocht wat neerslaat.

9. sim

sim Niet meer actief

nou ik heb ze dus in een bakje (met een washandje erin voor het vocht) met een deksel.

maar die flesjes zijn in principe afgesloten, omdat de dop er ook opzit, ze staan zeg maar start klaar in de koelkast..

10. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    De kraamverzorgster vertelde me om de spulletjes in de koelkast te bewaren. Ik droog de flesjes aan de lucht op een stuk keukenpapier, en droog ze na met een stuk keukenpapier.

11. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik heb de flessen nooit in de koelkast bewaard alleen als er al melk in zat voor de volgende voeding en mijn dochter is nooit ziek geworden of iets.
    Ik laat ze ook op de keukenrol papier drogen..
    Wat kunnen ze er van krijgen dan? is het niet weer iets nieuws? vroeger deden ze dit toch ook niet?

12. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    mmm heb ik nog nooit gedaan...ik "hang"ze altijd te drogen aan een speciaal droogrekje voor flessen (kunnen ze ondersteboven op drogen)

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Sorry,maar ik moest een beetje lachen met je titel,'tot welke leeftijd in de koelkast?' hihihi :)

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Je was me net voor! Ik was ook al in zo'n lollige bui, dus toen ik deze titel tegenkwam..... :) :) :) :) :) :)

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hihihihi, ik moest eigenlijk ook wel lachen om de titel ;).

Ik bewaar de flessen niet meer in de koelkast. Er staan al zoveel flessen afgekolfde melk in de koelkast dat ik kolfspullen en drinkflessen er neit meer bijzet...

16. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik doe alleen de fles in de koelkast.

17. sim

sim Niet meer actief

haha, ja, toen het er eenmaal stond, dacht ik nog, als mensen maar niet denken dat ik mijn baby in de koelkast bewaar haha.

bedankt voor de reacties meiden, ik bewaar nu alleen de fles in de koelkast en de speentjes en zo bewaar ik nu in een bakje droog in de kast :D

Deel Deze Pagina