ze eten me arm...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door teigetje1, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Echt waar.... onze oudste 2 eten per dag wel 4a5 stuks fruit op. En dit is nu al 2 weken aan de gang. Van Appels/peren tot aarbeien/meloen. Alles verdwijnt in hun maagje.

na het ontbijt pakken ze vaak snel een appel voor ze naar school gaan. Op school weer fruit. Na school pakken ze 2x fruit (meer mogen ze niet ivm avondeten) en als toetje..... FRUIT...

Het fruit is niet aan te slepen en kost me een godsvermogen hahaha. En dan eet de jongste ook goed fruit.
    Zelfs mijn moeder stond verbazingwekkend te kijken hoe ze alles naar binnen werken alsof het snoep is.

Zeg me dat er meer fruitverslaafde zijn... ik ben toch niet alleen???

2. susy26

susy26 Niet meer actief

Fijn toch hihi

oudste is ook dol op fruit, niet zoveel als bij jouw, haha, maar zodra ik wat gehaald heb , pakt tie er wat af. Gelukkig maar, liever zo als te veel snoepen ofzo...;)

3. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Hier ook twee fruitmonsters. Ik kan koek en snoep op tafel zetten, de heren lopen er straal voorbij naar de fruitschaal!

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn dochter is ook fruit verslaafd.. Als ik haar haar gang laat gaan dan eet ze de hele dag door fruit.. Vooral sinaasappels, watermeloen en aardbeien zijn grote favoriet

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zou de oudste dat ook zo kunnen, maar ik perk het in tot 2 stukken fruit maximaal. Verder mag rauwkost (komkommer, tomaat, paprika etc), maar niet zoveel fruit. Vind ik niet ok. Eens een keer iets extra's prima, maar een lange periode zoveel fruit voelt voor mij niet ok dus ook rauwkost etc.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Fruit zit vol met suiker. Het is helemaal niet zo gezond om dat de hele dag te eten. Het advies om het te beperken tot maximaal twee stuks per dag. Dus ik zou de rem er een beetje op gooien.

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Liever fruit dan koekjes of chips natuurlijk.

Maar 5 stuks fruit vind ik toch ook wel naar "te veel" gaan.
    Dan zou ik bij 't ontbijt bijvoorbeeld nog eerder een (halve) boterham ofzo meer aanbieden - als ze direct daarna dus de fruitmand induiken en dus nog honger hebben.

Ik zou er niet persé "maar 2 stukken" op kleven, maar er wel op letten dat het gemiddeld niet meer dan 3 wordt.

8. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier ook kindjes die dol zijn op fruit! (Mama papa ook natuurlijk) 😋
    Kaan eet dagelijks wel 3 héle fruit op.
    Hij vindt gewoon alle soorten fruit lekker.

Ook op PSZ, Kaan is daar bijna de enige kind die zijn fruitschaal hélemaal op eet.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.742
    1.061
    113
    Hier ook fruit gek maar ik rem het ook af.
    Soms paar druiven of paar bosbessen zo uit het handje extra maar meestal 2 stuks/porties.
    Ik vind 4 stuks gezien de suikers iets te veel.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier ook een fruit en (rauwe) groente gek. Lat haar kiezen tussen appel en snoepje en ze kiest appel. Vraagt ook regelmatig om komkommertje, worteltje of tomaat. Lekker van genieten dat ze zo makkelijk fruit eten

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

#11 sydneys, 26 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2015
    Hier ook een fruitliefhebber. Meestal 2 stuks maar soms ook 3 en in de zomer zullen het er ook 3 tot 4 per dag zijn. Dan ga ik lekker zomerse fruitsalades maken en heerlijke koele smoothies
    Hij verkiest fruit boven koekjes.
    En die suikers? Dik overdreven! Het zijn natuurlijke suikers.
    als een kind graag fruit eet laat het dat lekker eten. Zit vol vitamines

Druiven en peren zijn op dit moment favoriet. Aardbeien staat bij hem wel op de 1e plaats.
    Mandarijnen en sinaasappels niet, wil hij nog niet eens proeven. Voelt denk ik raar aan. Sinaasappel geperst dan weer wel maar dat moet ik aanleggen met water anders zit hij de hele tijd boertjes te laten. Daarom ook al een tijdje niet meer gegeven :)

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Is zoveel fruit niet goed? Dat wist ik niet.
    eerst waren helemaal in to the komkommers/wortels/paprika/sla en waren die niet aan te slepen.
    ze eten verder gemiddeld 3a4 boterhammen met 6 crackers als ontbijt en middageten. En ook nu zijn soepstengels en rijstwafels helemaal hot (omdat de jongste dat nu krijgt).
    ook het avondeten gaat vrolijk naar binnen.
    en tuurlijk (zo'n gezonde kids hebben we niet) ook wel een snoepje/koekje/chippie.

waar laten ze het... ze zijn beide dun en niet te groot... alsof ze in een groeifase zitten.

en rauwe groente (vooral de oudste) eet ze ook, bloemkool/spruiten/boontjes enz :(

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ja herkenbaar en ook ik beperk het tot max 3 stuks, dan mag hij wel een komkommertje of worteltje. Hier is ie ziek geweest dus is hij volgens mij zn reserves aan het aanvullen, misschien bij jou ook?

Ooh en rauwe groentes maak ik mij ook schuldig aan, vooral boontjes zijn lekker rauw en bloemkool en broccolistronk heerlijk hahaha

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Dat zou idd kunnen. Onze zoon is sinds de kerst op en af ziek geweest en beide hebben ze pas geleden de buikgriep gehad. Nu snotteren ze nog, maar niet ziek (ff afkloppen, de jongste heeft nu 40.0 koorts).

15. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Hier vaste momenten voor het eten.
    Soms mogen ze fruit na het eten maar ik laat ze niet constant eten pakken ook geen fruit.
    2 a 3 stuks is meer dan genoeg op een dag.
    En tomaatjes en komkommer eten ze ook al op school.
    Er worden geen (vr) eters geboren wel gemaakt ;)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hier ook hoor, maar ik wissel het zoveel mogelijk met groente af. Dus wortel, komkommer, bleekselderij, tomaatjes, paprika etc.

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook flinke fruit en rauwe groente eters. Daar gaat het meeste geld heen met de wekelijkse boodschappen :D

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha, hier ook inderdaad! Ze mogen van mij allebei max 3x fruit op een dag (soms pakken ze dan wel 2 stuks tegelijk, dus ze eten vaak wel 4 à 5 stuks fruit pd), daarna mogen ze alleen nog rauwkost kiezen.

19. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    M'n dochter vindt rauwe sperziebonen ook lekker, maar dit is ook ongezond ;)

In peulvruchten zoals sperziebonen komt de natuurlijke gifstof lectine voor. Door het koken van de sperziebonen raakt de giftige stof uitgewerkt. Gekookt zijn sperziebonen dus niet gevaarlijk voor de gezondheid.
    Bron: voedingscentrum

20. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    O ik lees nu ook dat dat in kleine hoeveelheden niet zo schadelijk is;)

Deel Deze Pagina