De baby vind het heerlijk in de MC, hij valt er zo in slaap, als ik hem erin leg, hoelang mag een baby in de MC liggen/slapen, want kan me voorstellen dat het niet zo goed is voor de rug zeg maar.
Inderdaad zo'n 2 uur per dag, maar daar tellen ook de uren in een wipstoel/liggende kinderstoel etc in mee. Dus maximaal 2 uur "krom" liggen..
2 uur per dag, hoe zit het dan met die mensen die op stap gaan met de kleine in een MC, bijvoorbeeld winkelen etc, dan ben je toch veel meer als 2 uur kwijt?
incidenteel mag het wel langer. Het is meer dat de kleine genoeg tijd op zijn/haar platte rug/buik doorbrengt om de spieren goed te kunnen ontwikkelen. Maar als wij maar dan 2 uur gingen winkelen, nam ik de reiswieg ook mee. Naar mijn ouders is het 2,5 uur rijden. Dat deden we wel in 1 ruk. maar misschien eens per maand.
Ja lijkt mij ook, maar heb het zelf nog nooit gedaan, wel eens naar de supermarkt in een maxicosi. Maar Sasha heeft wel eens vaker iets meer dan 5 uur in de maxi gezeten, we moesten wel, mijn schoonmoeder en man wonen hier ver vandaan. Ik denk dat eens in de zoveel tijd het ook niet erg is, maar ik zou het zeker niet te vaak doen.
ik denk dat het laag in tijd word aan gehouden om eventuele klachten of beschuldigingen naar MC toe in te dekken is.
tot welke leeftijd geldt die 2 uur eigenlijk? Daan is nu 5 maanden en past niet meer in de reiswieg, dus hij gaat altijd mee in de MC (wandelwagen is nog te groot voor m) vraag me af of ie dan langer mag dan 2 uur?
dat is dus ook eigenlijk niet goed voor je kindje. Wij deden het alleen als ik 1 of 2 winkels snel moest hebben, maar verder eigenlijk altijd de bak. @marieke: Als je een voetenzak hebt en eventueel wat hydrofielen of dekentjes erbij stopt/legt, voor wat steun, dan lijkt mij het zitje (in platste stand) beter dan de maxicosi. Rottig he, als je eigenlijk moet kiezen uit 2 'kwaden' .
@marieke... Sasha was ook rond de 5 maanden toen we overgingen naar de gewone kinderwagen. (ook lekker makkelijk, hoef je niet zo te zeulen met een kinderwagenbak) Onze kinderwagen kon ook plat.
Ja de richtlijn is 2 uur. Maarja mensen gaan ook op vakantie naar Frankrijk e.d met baby in de maxi-cosi. Als het maar niet te vaak gebeurd dat ze er lang in liggen zou ik zeggen.
Frankrijk, haha wat dacht je van landen als Spanje, Marokko, Algerije, Turkije enz. (waar je zo'n 2 a 3 dagen onderweg bent) dan zit het kindje ook de hele tijd in de maxi cosi. Tuurlijk haal je hem er wel even uit maar je doet hem er ook weer in.
Ja, maar 3 dagen per jaar lijkt me minder schadelijk dan meer dan 2 uur elke dag. Wij gebruikten de maxi cosi alleen in de auto, niet als wandelwagen zeg maar.
kan je wandelwagen gedeelte niet plat dan? kan bij de meeste wel hoor (of in elk geval genoeg) dean zat met 4 maanden al in de wandelwagen (mutsy) omdat de reiswieg te klein werd en hij probeerde te gaan zitten.. Ja maxi cosi is alleen bedoeld voor in de auto of even de super of korte boodschap (dus onder de 2/2,5 uur zeg maar)
Ik zou de kleine zeker niet aanwennen in de mc te slapen, zeker niet op deze jonge leeftijd. Dan kun je nog beter een goede wipstoel aanschaffen die je helemaal plat kan leggen als de kleine eenmaal slaapt want zo krom liggen is echt niet goed voor het ruggetje. En eenmaal gewend om in de mc te slapen krijg je dat er niet zo 1-2-3 uit. Ik liet ze altijd in de wipstoel of box slapen.
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Het gaat er toch om dat ze niet goed kunnen bewegen in een maxi-cosi en dat dan dus alles zich niet goed ontwikkelt. Maar als ze er in slapen (in de auto bijv.) dan zijn toch alle spieren slap. En volgens mij is daar niks mis mee: slapen in de maxi-cosi. Niet als vervanger van een bed uiteraard! Als ik bijv. even naar de stad ben geweest met de auto, dus mijn zoontje in de maxi-cosi en ik kom weer thuis en hij is in slaap gevallen. Dan laat ik hem daar mooi in liggen (in de kamer) totdat ie wakker wordt.
ik zou zoiezo een kindje nooit aanleren om in de box, wipper, MC of ergens anders in zijn bed in slaap te vallen das gewoon in het algemeen niet zo handig "af te leren" een bed is om te slapen en de rest niet als ze per ongeluk in slaap vallen onderweg is het wat anders, maar anders een grote no no hier thuis...