Goedenavond, Ben opzoek naar vrouwen wiens kind/kinderen besmet was/waren met GBS (Groep B Streptokokken). Mijn kind was ook besmet, maar hij heeft antibiotica gehad en het zou over moeten zijn.Hij is nu 7 maanden oud. Ik vraag me af, of de bacterie terug kan komen en of het mogelijk is dat de bacterie nooit is weggeweest. En wat voor symptomen dat heeft. Ben benieuwd of iemand die ooit meegemaakt heeft of er iets van af weet. Alvast bedankt. Groet
Emiel was ook besmet met GBS. Hij heeft hier destijds een longontsteking door opgelopen en heeft een week in het ziekenhuis aan de antibiotica en allemaal metertjes gelegen. De kinderarts vertelde ons later dat hij gezond is en er geen hinder van zou ondervinden. Ik merk nu niets aan hem, hij is gezond, vrolijk en erg ondernemend. Als de bacterie is bestreden is volgens mij het gevaar geweken. Toen Emiel een aantal maanden geleden erg moest hoesten ben ik wel even naar de HA gegaan om zijn longen te laten luisteren maar er zat helemaal niets. Heb jij misschien een andere ervaring?
mijn zoontje was hoogstwaarschijnlijk ook besmet met GBS. Ik wist dat ik draagster ben van GBS. Toen Erik geboren was had ie gelijk koorts en dus hebben ze hem voor de zekerheid gelijk naar de couveuse afdeling gebracht en een infuus gegeven met antibiotica 3 dagen lang. Geen idee of het terug kan komen. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht Er is wel een site hierover. Daar word je vraag ook niet beantwoord maar misschien wel andere vragen of je kan een mailtje sturen met je vraag. http://www.ogbs.nl/index.html Groetjes Mamzie
ik ben zelf ook drager van GBS, ik had hier zelf last van in mijn zwangerschap (zo heb ik krentenbaard gehad, was mijn hele mond ontstoken en ben ik met 33 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm weeen) In ieder geval moest ik bevallen aan een antibiotica infuus. (tijdens bevalling 2x een dosis, moet 4 uur tussen zitten) je kindje krijgt hier dan voldoende van mee, en zal dan dus niet/minder snel ziek worden. In principe is GBS alleen gevaarlijk voor pas geboren babytjes. Iedereen kan drager zijn van deze bacterie. Zo is een keelontsteking ook een uitbarsting van streptokokken. De kans op bijv. een hersenvliesontsteking door de streptokokken nu weg, maar het is dus wel een bacterie die altijd en bij iedereen tot uiting kan komen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen andere ervaring, maar omdat mijn zoon beetje (heel erg) gespannen is, dacht ik dat het daardoor misschien zou komen. Hij is ook vaak ziek. Misschien ben ik gewoon overbezorgd.