uitstpajes van de psz, mag jouw kind mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

mag jouw kindje mee?

1. ja

2. nee

3. alleen als ik zelf mee ga als begeleiding

4. anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Als er bij de psz uitstapjes georganiseerd worden..mag jouw kindje dan mee. Op de psz naast de school waar onze dochter op zit zijn ze laatst naar de kinderboerderij geweest, was wel een stad verderop, dus ongeveer 15 minuutjes met de auto. Maar ze lopen ook wel eens naar een speeltuin oid.

waarom wel of niet?? Heb er ook een poll bijgedaan.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Dat bepaal ik graag per uitstapje. Ze hadden sowieso maar weinig uitstapjes, ben wel een keertje meegeweest als begeleiding, appels plukken bij de boer verderop, maar toen waren de meeste moeders mee.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    van mij mogen beide kinderen met de club mee hoor, of het nu met het kdv, psz, bso of school is. en ook bij een ander in de auto vind ik geen probleem. ik vertrouw hun er op dat ze ergens anders net zo goed voor mij kind zorgen en opletten als op de groep. wel vind ik het fijn om vooraf te weten dat ze weg gaan, ipv naderhand te horen.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier gaat de jongste 2 ochtenden naar het KDV, en ze hebben regelmatig een uitstapje.
    Wel alles op wandel afstand trouwens. Naar de lammetjes, de boerderij, de bieb, de supermarkt etc.
    Vind het prima hoor, het is zo leuk voor de kinderen en ze gaan er super mee om!

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hier niet veel uitstapjes, maar volgende week donderdag gaat hij met de Psz lammetjes kijken bij een boer hier in het dorp, vind hij hartstikke leuk:)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik laat mijn zoontje meegaan, ook al vind ik het zelf wel spannend.
    15 minuten verderop met de auto, dan denk ik meteen: pff, straks gebeurd er wat :$ :)
    Maar ik wil me niet laten lijden door angst (en zo op die manier mijn zoontje leuke dingen ontzeggen) dus laat ik hem wel meegaan...
    Maar ik ben altijd blij als hij weer veilig terug is :D

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja hoor van mij mag dat. Alles in de omgeving mag zonder overleg, maar gaan ze toch wat verder weg en een hele dag dan wil ik het graag horen. Nu komt dat laatste niet voor, maar korte uitstapjes geen probleem, leuk juist.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    hier heb ik vantevoren toestemming moeten geven dat zoontje mee mag op t kdv en ik hoor het nu meestal pas achteraf als ze ergens geweest zijn. Ze gaan nooit met de auto, maar wel wandelen, met de bolderkar of ook weleens met de trein (1 halte met de boemeltrein, dan ben je op de kinderboerderij).
    Ik vertrouw erop dat alles goed gaat, ze doen dit ook vaak alleen met de vakanties, als er minder kindjes zijn. Autorijden zou ik wel minder vinden, maar dat doen ze dus nooit.

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Verre uitstapjes met de auto hebben ze nooit gehad. Wel gingen ze weleens lopend in "de trein" naar de supermarkt. Vind ik geen probleem. Uitstapjes met de auto zou ik denk ik meegaan.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier gaat hij nog niet maar als het is mag hij wel mee.
    In Belgie gaan ze naar school vanaf 2.5 jaar en dan doen ze ook wel eens een uitstapje. Is alleen maar goed voor de kleintjes.
    Alleen voor de mama's is het minder goed want dan gaat je hartslag toch wel even omhoog :p

11. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja hoor, ze blijven hier altijd in de buurt.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Het mag wel, maar ik wil het wel vooraf weten, niet pas achteraf. Op deze leeftijd wil ik nl gewoon te allen tijde weten waar mijn kind is. En als er langere autoritjes aan vast zitten dan probeer ik als het even kan wel zelf mee te gaan. Misschien overbezorgd, maar ik heb mijn kind liever niet in de auto bij mensen die ik niet ken.

13. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Alleen als ik zelf mee ga als begeleiding. Omdat ik weet dat ze geen autostoeltjes gebruiken maar zitverhogers waar onze dochter nog te licht voor is. Én ook omdat ze wagenziek is.
    Hier is ook wel vooraf bekend dat er een uitstapje is. Er wordt altijd gevraagd wie er mee wil gaan.

14. soeza

soeza Niet meer actief

ja hoor, vinden ze hardstikke leuk :)
    maar ik moet er wel bij zeggen dat de uitstapjes van onze psz altijd in de buurt is op loopafstand, dus ze gaan nooit met auto's ofzo, daar zou ik meer moeite mee hebben :)

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier doen ze volgens mij helemaal niet aan uitstapjes. Maar het is dan ook maar van 8:45 tot 11:15

16. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Mijn zoontje gaat naar kdv. Ze gaan geregeld op stap. Met de bakfiets naar de kinderboerderij of speeltuin. Ze gaan ook weleens met de auto naar het bejaardenhuis. Van mij mag hij mee. Vind ie geweldig. Vooral naar alle opa's en oma's vond hij leuk :)

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Uitstapjes waar ze lopend naar toe gaan (boodschapje doen, kinderboerderij, kermis) mag hij altijd mee naar toe. Ik heb daar toen hij voor het eerst naar het kdv ging ook al toestemming voor gegeven. Als ze een uitstapje zouden hebben waarvoor ze met de auto moeten wil ik wel van te voren over geïnformeerd worden, maar zulke uitstapjes hebben ze nog nooit gedaan.

18. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoon mocht altijd mee.
    1x per jaar deed de psz een schoolreisje. ( kinderboerderij ) met de auto. we moesten allemaal een autostoel meenemen.

en ze zijn ook eens naar een boer geweest.
    ik heb er geen problemen mee.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja hoor, hier mag ze gewoon mee. Voor zover ik weet is dat nog niet voorgekomen overigens, maar ik heb er ook voor moeten tekenen van te voren.

"Verre" uitstapjes wil ik graag wel van te voren weten, dat wel.

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou niet weten waarom niet! Ze maken hier alleen uitstapjes waar ze lopend naar toe gaan en ik vertrouw erop dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Dus de kinderen goed in de gaten houden en genoeg begeleiding meenemen.

Deel Deze Pagina