Op de buik slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sukkie, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier een dreumes van bijna 1 die zich s nachts op de buik draait. Dit terwijl ze in een slaapzak ligt die vast zit onder de matras. Mijn vraag is: moet ik de slaapzak nog wel aan doen??
    Ben bang dat ze zich vastdraait....

2. Smirre

Smirre Lid

1 aug 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou haar zeker nog wel in de slaapzak doen maar deze niet vast onder het matras stoppen. Hier slapen ze ook op hun buik en kunnen zich prima draaien in hun slaapzak. Ikzelf zou de slaapzak nooit vastmaken, je weet nooit wat voor akelige dingen er dan kunnen gebeuren!

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nooit de slaapzak vastzetten onder het matras! Dat is vragen om problemen....

Die slaapzak draait wel mee hoor en dan kan kleintje lekker op zijn buik slapen als hij dat wil!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Inderdaad lekker laten liggen, waarom zou je de slaapzak uberhaupt vastzetten onder het matras?

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter slaapt ook op haar buik met slaapzak. Gewoon een goed passende slaapzak en die draait wel mee.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou de slaapzak ook loslaten. Met bijna een jaar is de kans niet zo groot dat er iets misgaat als hun hoofdje in het matras draait. Eerder dat er iets misgaat bij het vastdraaien.
    Zorg wel voor een slaapzak die niet te lang is. Evt met een paar steekjes onderin dubbel vastzetten..

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    sluit me bij iedereen aan! lekker laten slapen zoals ie wil! en idd geen slaapzak vastleggen! dat deed ik toen ze nog heel klein waren ook, maar met 1 jr absoluut niet meer nodig!

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    yep zie bovenstaande. hier ook eentje die in de slaapzak prima omdraait en vrijwel altijd op haar buik slaapt, dit al sinds ze 6 maanden is. nooit vastgelegd.

9. fafje

fafje Niet meer actief

hier slapat zoontje al vanaf 4mnd in een slaapzak...en avnaf dat hij kon omrollen slaapt ie op zn buik..

gewoon zorgen dat je kindje niet te warm gekleed is...en zeker niet vastzetten...ze wurmen zich overal wel uit hoor

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Bedankt voor jullie reactie's. Ik vroeg me inderdaad af of ze oud genoeg is om op de buik te liggen. Heb inmiddels ook al gezien dat ze zich zelf terug kan draaien, dus dat gaat goedkomen;)
    Ik vroeg me wel de functie van de slaapzak af als deze niet vast zit aan het voeteneind? Gewoon voor extra warmte?

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dacht je serieus dat de slaapzak bedoeld was om je kindje mee 'vast' te leggen? Arm kindje ;) ja het idee achter een slaapzak is (natuurlijk!) de warmte....omdat maar weinig kinderen zelf onder de dekens blijven liggen.

Ik heb mijn dochtertje nooit vastgelegd, dat zou ze ook echt niet pikken (en terecht) maar ze slaapt ook al vanaf 2 maanden oud op haar buik. Wat ik wel doe is de slaapzak achterstevoren aantrekken (dus rits op de rug), zo ligt ze niet op de rits en kan ze hem bovendien niet zelf uitdoen.

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken alleen een slaapzak (combisleeper), dus zonder extra laken of deken. Dit omdat ze alle kanten op gaat en ik heel bang beng dat ze anders met haar hoofd onder de deken komt. De slaapzak vervangt dan echt de deken zeg maar.
    En het is ook om warm te bleven voor kindjes die 's nachts onder de deken vandaan kruipen.

13. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter slaapt ook al vanaf 6 maanden met een slaapzak. Hier ook echt een buikslaper met de billen in de lucht :D. Ze slaapt niet onder de dekens omdat ze altijd anders in haar bed ligt, het is een echte draaikont ;) Uiteindelijk de dekens maar weg gehaald voordat ze er per ongeluk onder zou kruipen. Hier dus alleen een slaapzak, als ze onder de dekens zou liggen zou ik geen slaapzak aantrekken. Hier wordt de slaapzak dus ook alleen voor de warmte gebruikt ipv dekens

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik vond het buikslapen heel eng. Heb mijn oudste dochter met ongeveer een jaar de slaapzak uitgedaan omdat ze op haar buik sliep. Heb het idee dat zo'n slaapzak dan ook alleen maar lastig is als je wilt draaien. Maar het klinkt wel logisch dat je kindje het dan warm heeft als ie zich boven de deken uittrapt:). Hahah, heb je twee kids en leer je nog zulke simpele dingen.
    Ik ben in het echt niet zo dom als ik nu over kom hoor;)

Deel Deze Pagina