De titel zegt het al. Onze dochter slaat ons in ons gezicht en ze vind het prachtig. Ze is nu bijna ander half en het schijnt een moeilijke leeftijd te zijn. Maar dat slaan in onze gezichten is echt niet leuk meer. Ze krijgt van mij eerst een waarschuwing. SLaat ze daarna weer dan moet ze voor straf de hal in. Ze blijft daar ook staan. Na een minuut of 5 ga ik naar haar toe en zeg dat ze dat niet meer moet doen en maak het weer goed met haar. Krijg dan ook een knuffel en een kus. Maar na 10 min. doet ze dit dus weer. Ik moet denk ik blijven volhouden, maar het is erg moeilijk. Ook heeft ze de laatste tijd er een handje in om de hele tijd te gillen. Pfffff wat een leeftijd zeg....
Consequent zijn lijkt met het belangrijkste. Ik denk dat ze je uitprobeert. Dus iedere keer hetzelfde doen, niet boos worden en volhouden. Iedere keer uitleggen dat ze niet mag slaan en dat ze daarom de gang op moet. Ook al is ze nog klein, ze snappen al veel hoor, op die leeftijd. Waarschijnlijk is ze het wel snel weer vergeten, en daarom steeds weer uitleggen.
ja valt niet mee een neefje van mij deed bijten was die nog klein hoor nu ist een lummel van 20 maar goed die beet dus is waarschijnlijk fout maar ik heb hem terug gebeten niet zo hard natuurlijk maar was er zo van geschrokken dat hij het nooit mee heeft gedaan wil ik niet mee zeggen dat je der terug moet slaan maar soms een klein tikje is vaak al voldoende dat ze ervan schrikken en denken van auw dat doet zeer succes
Ik zou niet terug slaan, want wellicht gaat ze denken dat het normaal is. Ik denk dat je meer de nadruk moet leggen op het feit dat het niet normaal is.
Ik moet dus gewoon blijven volhouden begrijp ik. Ze was altijd zo zoetjes en nu gaat ze slaan... Is echt niet leuk...
Doet ze dit uit enthousiasme/liefde of uit boosheid. Er zit namelijk wel verschil in. Soms weten kinderen op die leeftijd niet wat ze met hun emoties aan moeten en doen dan rare dingen zoals bv slaan of bijten. Terwijl ze juist hun liefde willen tonen. Leg uit dat het jullie pijn doet als ze slaat en dat ze beter kan aaien, dat dat wel lief is. Persoonlijk vind ik 5 minuten apart zetten wel lang, ik zou het bij max. 2 minuten laten. Gillen net zo, is waarschijnlijk een uitlaatklep voor haar emoties. Even lekker laten gillen en dan zeggen dat het klaar is. Suc6 ermee.
Het is ook helemaal geen huil kind. Nooit geweest. Misschien moet ze inderdaad haar emoties kwijt. En 2 min. in de hal is inderdaad wel genoeg. We zeggen ook heel vaak dat ze niet moet slaan en dat aaien inderdaad veel liever is. Maar ze begrijpt het gewoon niet. We gaan ook elke dag wel even weg. Even uit het hok
Ja dat is zo, maar als ik haar in de hal zet, dan gaat ze gewoon in haar zelf zitten kletsen en lachen. ze vind het wel best...
In de gang zetten is niet zo'n geschikte straf op die leeftijd en als je die straf gebruikt dan is het per leeftijdjaar een minuut, dus in dit geval nog maar 1, ze zijn gelijk alweer vergeten waarom ze daar zaten en gaan gewoon lekker spelen. Dus op dit moment streng en duidelijk nee zeggen, en dit steeds herhalen, en als ze het doet uit boosheid dan afleiden met iets anders dat werkt eigenlijkhet beste nog als ze nog zo klein zijn. Leer haar idd andere manieren om te laten zien dat ze je lief vindt enz.
Volhouden hoor, de aanhouder wint. Kinderen voelen haarfijn aan of ze iets wel of niet voor elkaar krijgen. Dan daarbij zijn ze nog erg egocentrisch, waardoor ze ook nog moeilijk weten wat voor reactie een actie van henzelf teweeg brengt. Het is aan jou om duidelijk te maken dat dit niet leuk is. Dit consequent zijn moet je al doen als ze erg klein zijn, anders wordt het alleen maar erger. Vergeet niet om haar ook te belonen, aandacht te geven of te benoemen, als ze het even niet gedaan heeft. Dat geeft ook een positief effect.
Ja ik blijf volhouden en daarna leg ik haar uit waarom ze fout zat (snapt ze misschien nog niet) en daarna knuffelen we altijd. Ik zit ook altijd op mijn knieen zodat ze me goed aan kan kijken...
Mijn oudste dochter beet ook . En ook ik heb haar terug gebeten Net als haren trekken , was ze ook heel goed in . En ook dat heb ik terug gedaan . Na 3x had ze het bekeken en heeft beide nooit meer gedaan Ik heb veel commentaar gekregen uit mijn omgeving ( terwijl ik heel zachtjes deed hoor , liet alleen maar idd schrikken ) dat het mishandeling was enz . Maar ondertussen was het mijn kind die het na 3x niet meer deed en hun kinderen hebben het jaren gedaan . Zij kregen dan ook alleen maar waarschuwingen van : dat mag je niet doen hoor ( met wijsvingertje erbij ) Op dit moment slaat mijn jongste ook en niet zo zachtjes ook zeg . Heb er soms echt goede rode plekken van Terug slaan helpt bij haar niet ( nou ja , een tikje geven dan ) . Nu zet ik haar helemaal apart en zeg dat ze dat niet mag doen omdat dat auw is . Hopen dat het nu stopt Mja , rooie zijn valen en donderstralen zeggen ze wel eens Groetjes Joyce
hihi nee rooie en vale zijn donderstralen en idd me neefje was/is blond maar idd zo bedoelde ik het ook niet om je kind af te ranselen maar het heeft meestal wel inpackt ik kan me het van mijn eigen kids niet herinneren dat ze ooit zoeits gedaan hebben bij mij ik doelde ook op de schrik en de herkenning van oeps dat doet idd zeer maar misschien is ze der nog te klein voor
Moet zeggen dat het vandaag beter gaat. Ik leg haar uit dat dat au is en laat haar zien wat ik prettiger vind En als ze dat doet dan zeg ik dat dat heeeel erg lief is. Nu aait ze me... hahaha maar voor hoe lang
Nu weer wat anders. Haar verschonen op de commode is regelrecht een ramp. Ze is zo druk en aan het trappen en schreeuwen. Pffff dat valt echt niet mee. Het is echt pas van de week dat ze zo doet. Als ik tegen haar zeg dat ze rustig moet doen, dan wordt het alleen maar erger. Als ik haar wat strakker vast hou en streng zeg dat ze dat niet moet doen, dan lacht ze me gewoon uit. Tjonge ze is me echt aan het uitproberen zeg...
Volgens mij kan je ook het slagedrag negeren nadat je er 1 keer iets van hebt gezegd. Negatieve aandacht is ook aandacht! Probeer haar op de komode af te leiden door bv een leidje te zingen als ze gaat liggen draaien enzo.