Beste lezers, Al een hele tijd slaapt mn zoontje van bijna 22 maanden erg onrustig. Wordt tussendoor vaak huilend wakker en dat vooral als hij vroeg naar bed gaat ( rond 20:00 uur )maar als hij om rond 22:00/22:30 uur naar bed gaat dan slaapt hij wel door en word max een keer maar wakker voor zn speen. Mijn vraag nu, zal ik hem dan altijd zo laat in bed doen of toch maar rond 20:00 uur? Alvast bedankt voor alle tips en advies.
Ik heb altijd begrepen dat die kleintjes een klok rond moeten slapen, ongeveer twaalf uren dus. Hier hadden ze dat ook echt nodig. Zelf zou ik dus doorzetten en proberen hem zover te krijgen. Misschien een paar extra spenen in bed zodat hij er zelf bij kan? En doorbijten.... Op een dag is het over. Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Ik geef alleen aan wat ik zou doen.
Hoe slaapt hij 's middags? Misschien zo'n middagslaapje korter maken? En inderdaad meerdere spenen in zijn bedje, of speen af leren.
Sorry even off topic....maar ik was net serieus dat beestje van je avatar aant proberen te vangen...zag pas na een paar tellen dat het je afbeelding was hihi. On topic, ik heb begrepen dat tussen 18 en 20 uur een redelijk normale bedtijd ia. Maar kindjes kunnen geen klok kijken. Is hij omm20 uur niet moe? Misschien inderdaad muddagslaapje korter zodat hij moe is rond bedtijd?
Hoelaat wordt ie wakker in de ochtend, hoelang slaapt hij in de middag en tot hoelaat ? Ik zou sowieso niet tot 22u oplaten. Misschien 20:30 en wat speeltjes in zijn bed. klokje rond moeten slapen is leuk maar gebeurt hier niet hoor. Ze slaapt met geluk om 21u wordt om 06:00 wakker. En in de middag slaapt ze 1,5 met uitschieters naar 2uur.
Het ligt er aan hoe laat hij in de ochtend gemiddeld wakker word. Ik zou wat proberen te schuiven daarmee. Dus vroeger op en wat vroeger naar bed. 22.00 is inderdaad laat. Ik zou hem niet om 20.00 op bed doen als hij niet moe is, maar hier stapje bij beetje heen werken.. Of een dag (of 2). Zijn schema door de war gooien en opnieuw beginnen.. Dit hebben wij tot nu toe gedaan met de zomer/wintertijd en werkt prima!
Bedankt voor alle reacties dames. Normaal doe ik hem rond 20:00 uur in bed, half uur later valt hij dan in slaap en 's ochtends komt hij tussen 6 en 7 uur. En in de middag slaapt hij ook ongeveer 2 a 3 uurtjes. Maar het probleem is dat hij 's nachts vaak huilend wakker wordt als hij vroeg naar bed gaat en dat hoef ook niet eens voor zn speentje te zijn. Hij is verder gezond.
Onze dochter is nu 20 maanden en ik herken het gedrag van jou zoon. Hier heeft ze haar vaste bedtijd tussen half zeven en zeven uur en al een paar weken is ze snachts onrustig. Nu is ze ook ziek geweest hier voor. Ik bedacht mij zelf gister misschien is ze wel toe aan een bed ipv een ledikant. Waarop ik dat gebaseerd heb weet ik niet was een ingeving.
Stoot hij zich niet aan zijn ledikant? Hier word mijn zoontje soms huilend wakker van Ons zoontje gaat altijd pas om 2100 naar bed. Wij eten ook pas om 19.00 of later Hij is smorgens rond negen uur wakker. Maar als ik moet werken al om zeven uur.
Mijn dochter deed dit ook. Ze slaapt sinds een maand of zo helemaal niet meer overdag en slaapt zo half 8 tot half 7 door. Misschoen toch korter overdag? Ik werd er zelf nl erg onrustig van, een peuter op de bank tot 2200 uur.
Bedankt voor de tips en reacties, Hij slaapt nu nog in zn ledikant en het kan heel goed dat hij zich stoot aan ledikant omdat hij de hele nacht heen en weer aan het bewegen is. Het liefst breng ik hem al om 19:00uur naar bed maar dan wordt hij super vroeg wakker En ik heb het gevoel dat hij droomt waardoor hij dan wakker schrikt.
Hier werd onze jongste ook steeds wakker van stoten in bed, (naast ook wakker van pijn en gezondheidsklachten). Ze slaapt nu in het campingbedje met haar gewone matras en dat werkt een stuk beter. Qua bedtijd: kinderen schijnen gemiddeld 11 uur te slapen 's nachts, dus sowieso is het klokje rond dan al niet gemiddeld Hoe laat je je zoontje naar bed moet brengen: ik weet hoe het is om elke nacht een paar keer wakker te worden en zou zelf, als ik wist dat er wel doorgeslapen wordt als ze later naar bed gaan, wel weten wat ik zou doen.... later naar bed. Maar misschien is het handig om ook z'n slaaptijd overdag aan te gaan pakken: dat steeds verder inkorten en dan stapsgewijs z'n bedtijd 's avonds vervroegen. Heb je op een gegeven moment je avonden tenminste weer voor jezelf, wat ook wel zo fijn is
Een campingbedje lijkt mij ook een goed idee, misschien dat die zich minder stoot daaraan en slaapt ook beter. Ga het zekers proberen Gisteren was hij bij opa en oma en wilde maar niet slapen, uitendelijk om 22:30 naar bed en heef de hele nacht doorgeslapen heerlijke