Mijn jongste zoontje Yoran is sinds enkele maanden aan de sukkel met zijn maagje en gevoelige luchtwegen... ik geef even een relaas van de laatste 3 maanden: * begin mei: longetjes toe, koorts, ziek naar HA geweest, antibioticakuur gestart. De dag dat we de kuur mochten stoppen alles goed, dag nadien terug koorts en hoesten Terug HA - ziekenhuis voor foto's van longen - begin longonsteking - andere antibioticakuur Toen ging het een tijdje goed en besloot ik ook de Zantac die Yoran op dat moment al een 2.5 maand nam af te bouwen. Ging goed... * Juni: Zantac Eerst afgebouwd naar 1x per dag 2.5 cc na weekje volledig gestopt Heeft ook een week geduurt, maar toen zag ik dat het terug de andere kant opging met zijn maagje: gillen bij het te slapen leggen, s nachts meerdere keren wakker, achterover gooien Terug naar kinderarts gegaan en dit besproken. Ze raadde aan om terug Zantac te startten 3.3 cc en dit 2x per dag. Er werden ook platen vn zijn maagje genomen om anatomische afwijkingen uit te sluitten. Op de foto's waren geen afwijkingen te zien, dus we mochten de zantac blijven verder geven en na 2 maanden terug komen voor evaluatie. Juli Yoran koorts, hoesten, longen terug potdicht. Niet goed - HA geweest - Aërosollen 4x per dag. Vorige dinsdag gestopt -- woensdag terug koorts, huilen, hoesten HA geweest, virus bijgekregen en ook oorontsteking gevolg: antibioticakuur van 12 dagen en ook nog 4x per dag blijven aërosollen. De slijmpjes lossen goed en met de longetjes gaat het de goede kant op, maar nu merk ik dat Yoran nog seeds last heeft van zijn reflux! Het lijkt wel of hij veel meer last heeft van zijn longen en maag sinds we de dosis Zantac hebben moeten verhogen? Ik weet me écht geen raad meer en sta vaak te huilen naast Yoran zijn bed... Ik weet het écht niet meer?! Zijn er nog dames die een soortgelijk verhaal hebben door het gebruik van Zantac... Wat zijn jullie tipS?
Ik heb een zooontje met ook veel longproblemen en reflux. Maar wij hebben het juist andersom ervaren. Quinn was veel benauwd en veel hoesten en ziek, maar ook last van zijn reflux. Omdat Quinn zoveel hoeste en benauwd was, kreeg hij juist meer last van zijn maag, omdat de druk te hoog werd door het hoesten en het verkeerd/benauwd ademen. eerst moesten Quinn zijn longen stabiel worden, dus Quinn werd constant gepuft met Qvar, die trouwens goed gaat met de Aeromir. Omdat hij 3x perdag de ontstekingremmer kreeg, werden zijn longen een stuk rustiger en zijn maagje uit eindelijk, minder zuuraanvallen. Daardoor konden we toen hij 1 1/2 was eindelijk zijn medivcatie voor zijn maagje afbouwen, in een maand waren klaar met zijn maagmedicatie. Quinn puft nog steeds 2 x2 en heeft longtabletje, en puft met de airomir indien nodig