Hallo, Mijn zoontje van bijna 3 mnd oud, heeft sinds anderhalve week rare rode pukkeltjes op zijn gezichtje voor hoofd rondom de ogen op zijn neus en op zijn slapen op zijn hoofd tussen de haren in zijn nek en kin.. het lijken op hormoon pukkeltjes.. en als hij bij mij drinkt of als hij een tijdje gelegen heeft heb ik het idee dat het erger wordt.. heb ook het idee dat ze erg jeuken hij blijft maar met zijn hoofdje heen en weer schudden en dan worden ze onwijs rood en warm.. wat zal het zijn? toch hormoon pukkeltjes? of baby acne? eczeem?. hij krijg trouwens nog steeds borstvoeding.. Het gekke er van is dat hij het alleen maar op zijn hoofd,gezicht nek heeft en niet op zijn lijfje.. het zit allemaal boven de kleertjes.. Ik moet trouwens wel er even bij melden dat hij vorige week in het ziekenhuis heeft gelegen met hoge koorts spugen diaree.. hij heeft het ROTA virus.. en heeft aan een ORS zonde gelegen.. hij is dus nog steeds niet beter.. kan het daar mee te maken hebben?.. ik maak me er toch een beetje druk om.,, Moet ik terug naar de huisarts om toch even te laten checken?. vriendelijke groet linda alvast bedankt voor je berichtje
Hallo Linda, IK begrijp goed dat je je zorgen maakt! Ik zou zo niet weten wat het zou moeten zijn. Het kan natuurlijk te maken hebben met het ROTA virus. Ik zou als ik jou was ermee naar de huisarts gaan. Misschien heeft die wel iets tegen de jeuk, mentolpoeder of zo. Succes verder!! Groetjes Adrienne
Bedankt voor je snelle reactie ik heb meteen de ha gebeld van de week en die heeft met afgescheept met het verhaal dat het wel over zou gaan .. hij wou hem niet eens zien.. baalde hier enorm van.. sinds vandaag is het extreem.. zo zielig.. heel zijn gezicht zit onder nekje hals en oren hoofdhuid.. heb het al ingesmeerd met van alles.. methol poeder in bad zonder spul.. niks werkt.. Krijgen baby`s ook zulke uitslag als ze koe melk allergie hebben?. of een andere allergie.. of moet het dan over het gehele lichaam zitten?.
Hoi Lindy, Het kan inderdaad voorkomen bij koemelkallergie, of een andere allergie, maar dan zijn er vaak wel meer symptomen, zoals diarree of verstopping, spugen, darmkrampen, oorklachten, niezen, eten en/of drinken weigeren. Het hoeft dan niet over het gehele lichaam te zitten. Wat erg jammer is, is dat je huisarts er zo luchtig over doet. Als je je zorgen maakt, dan kun je er op aandringen dat je langs mag komen. Is het een huisartsenpraktijk waar je bij aangesloten bent of niet? Als dat zo is, dan zou je ook een afspraak kunnen maken bij één van de andere artsen. Zeg er dan bij dat je je echt zorgen maakt. Succes!!
bedankt voor je reactie, het is gelukkig al minder mijn buurvrouw die kwam op het idee dat het wel eens van het konijntje zou kunnen zijn.. dus we hebben grondig gestofzogen en schoongemaakt alles waar robin op licht schoongemaakt en hem niet meer naast het konijn gezet.. hopelijk helpt dit . en is het snel vorstvrij en is he tniet meer zo koud snachts dan kan zij naar buiten en hopelijk is het probleem dan verholpen.. helaas heb ik maar 1 huisarts in de praktijk.. ik ga van de week even langs het Cb . de kinderarts wou er wel even naar kijken had ze gezegd.. heb woensdag ochtend een afspraak ben benieuwd