Hier een pittig meisje van 2,5 jaar. Ze is ons enige kindje en we hebben verder geen vergelijking daarom vraag ik het hier even. Onze dochter is op zicht een rustig meisje maar weet heel goed wat ze wil. Ze is stiekem dus best pittig. De laatste tijd wordt ze echt snel boos, is ook aan het schreeuwen enz. Vanmorgen was ze helemaal over haar toeren omdat ze een bepaalde tekenfilm wilde zien maar dat niet mocht. (was gewoon ook geen tijd voor ivm werk enz) Helemaal over haar toeren dus, zo kwaad en huilen. Ze was bijna ontroostbaar. Mijn man lukte het niet om haar te troosten of kalmeren. Het is mij dan wel gelukt door haar af te leiden, toen was het al snel over. Verder praat ze niet altijd op een normale manier tegen ons, heel kattig en dwingend. Ik corrigeer dat elke keer wel maar ze blijft het de keer daarna toch weer toen. Ook expres gooien met dingen, wat ze van mij daarna op moet ruimen. Ze is behoorlijk dwingend daarom geef ik haar vaak haar zin niet. Maar vraag me weleens af of dit nu gewoon peuter puberteit is of toch iets anders. Ik vraag me eigenlijk af of dit normaal is?
Ja hier ook een dame van bijna 2. Hier ook dwingend, alles naar haar hand willen zetten, nee is het favoriete woord op dit moment en inderdaad levert dat hier ook soms boze buien op. Kan veel positief benaderen, uitleggen en om buigen maar soms ben ik er ook gewoon klaar mee en kan niet alles. Dan maar even schreeuwen ofzo ( op de gang ). Ook merk ik dat ze zich erg hard ontwikkeld en ons daarbij ook nodig heeft ook om met dit soort dingen te leren omgaan. Alleen ook ik en mijn partner zijn mens, zitten soms op tijd en ben niet van plan de hele dag hofnar uit te hangen ( soms voelt dat zo ). Ondertussen geniet ik enorm van alles wat ze meer kan en is ze 9 van de 10x super lief. Alleen zijn de andere moment soms best pittig.
Is het wel met periodes wat meer dan de andere keer? Hier een zoontje, van inmiddels bijna 4. Super zacht en lief karakter. Maar heb ook periodes gehad, en nu soms nog, dat hij helemaal overstuur raakt als je nee op iets zegt. Of als je bv net wat eerder bij de deur bent en hij eerder wilde zijn, etc. in onze ogen totaal onbelangrijke dingen, maar voor zo'n peuter heel belangrijk Ik zag/zie bij mijn zoontje dat dit met buien gaat. Soms een hele week elke dag wel wat. Een andere week weer nergens last van. denk wel echt een leeftijds ding hoor. Bij de een loopt dat wat meer uit de hand dan bij de ander. Als je consequent blijft in bepaalde dingen die echt wel/niet kunnen, dan moet je het verder maar een beetje laten gaan.