Alleen zou ik wel proberen goed te ontbijten dat is beter voor je. Heb je overdag minder honger en snaai zin. En over die benen, daar is ook niks mis mee.
Je bent een verschrikkelijke prachtige meid! Een killer body noemen ze dat wat jij hebt!!! Je bent alles behalve dik, je hebt een figuur om jaloers op te zijn.
Precies dit! Als ik nu naar foto's kijk van toen ik 17 was dan denk ik: "hoe heb ik toen ooit kunnen denken dat ik te dik was??" Dat dacht ik toen wel met als gevolg dat ik ging dieten en weer schransen en weer dieten en weer schransen etc... tot ik echt te dik was... Zorg nu voor een goed eetpatroon, dan heb je daar je hele leven lol van! Dus gezond ontbijt, lunch, avondeten, gezonde tussendoortjes. Geen lighttroep! Gewoon normaal en in balans.
Slank en sterk - en je hebt nog borsten ook.. als je nu gaat afvallen gaat het meestal alleen van de plaatsen af, waar je het niet wil - hele dunne meiden hebben helaas heel vaak maar weinig borst. Bij jou is alles zo mooi in verhouding! Mooie taille ook. Ik denk dat veel mensen zouden omkijken hoor in het zwembad (ik ben zwemjuf ) en als ze kijken, mag je dat écht als compliment zien en niet omdat je denkt dat er iets niet goed is!
Je hebt ongeveer hetzelfde figuur als ik op jouw leeftijd. Ik snap dus wel waar je omzekerheid over je bovenbenen vandaan komt. Ik kan nu (twee keer zo oud) zeggen dat het echt niet zo is. Je hebt een mooi figuur. Als ik foto's van mezelf op 16-jarige leeftijd terugkijk, vraag ik me echt af waar ik me toen toch druk over maakte. Wat een rotleeftijd is het wat dat betreft toch. Op zich is het een heerlijke tijd hoor. Maar als ik toch eens de tienerjaren nou eens opnieuw mocht beleven met hetzelfde lijf en dezelfde dagbesteding, maar dan met het zelfvertrouwen en de kennis van nu. Dat ik niet zo onzeker zou zijn en veel meer zou genieten van dat mooie figuur! Ik heb trouwens nog steeds niks te klagen hoor, al is mijn buik na een paar zwangerschappen niet meer helemaal zo strak en plat als toen. Je moeder heeft gelijk (bah bah ) wat je eetpatroon betreft. Mocht je nu, ondanks al onze reacties, toch onzeker blijven over je bovenbenen: probeer dan eens jurkjes te dragen die je taille mooi accentueren. Bij mij staan halter-modellen die een beetje in een A-lijn uitlopen altijd erg goed. Ik denk bij jou ook.
Dat denk ik ook, dat de verandering van meisje naar vrouw haar onzeker maakt. Dat had ik ook, opeens krijgt je lichaam een andere vorm. Dus geen spillebenen meer maar prachtige vrouwelijke benen. Daar mag je trots op zijn! Je ziet eruit als een mooie jonge vrouw met echt geen grammetje teveel!
Je dochter te dik? Ik wou dat ik die maten en dat figuur had op mijn 16de . Laat jezelf niet gek maken door "ideaalbeelden" die je in hoofd hebt, meisje! Want je bent nu al ideaal. Misschien es samen met je moeder gaan shoppen om dat ook te zien in de spiegels ?
Met die lengte mag ze zelfs nog wel 60 kilo of iets meer wegen hah..Mooi lichaam idd en wou dat ik er zo uitzag op m'n 16e!
Wat een prachtige meid! Ik zou een moord doen voor zo'n figuurtje! Je bent echt beeldschoon hoor, je hebt het lichaam van een jonge vrouw. Misschien dat die rondingen voor jou even wennen zijn, maar je bent nu eenmaal geen klein meisje meer. Ik weet niet waar je de gedachte vandaan haalt dat je dik bent, maar dat ben je absoluut niet.
Meis je bent prachtig! Wees blij dat je niet zo'n mager scharminkel bent zonder vrouwelijke vormen, jongens vinden jouw figuur véél mooier hoor! Enne....luister naar je moeder. Het is veel beter om regelmatig en gezond te eten anders help je je hele stofwisseling om zeep en zal je juist dik worden ipv afvallen!
Ze is niet dik, maar ik snap haar wel. Ik had vroeger ook al vrouwelijke vorm rondom mijn heupen en vond dat vreselijk. Voelde me daar ook dik door. Rond mijn 20e had ik nog het zelfde figuur en vond ik het best mooi. Wellicht heeft ze wat moeite met het vrouw worden.
Nou ik heb je in het badkleding topic gezien en ik vind je echt geen mager scharminkel zonder vrouwelijke vormen hoor!!! Ik vind dat je er prachtig uitziet juist! *is beetje jaloers *
ik krijg medelijden met mijn oudste dochter. Puberteit staat voor de deur en ze is een 'mager scharminkel' met ondergewicht... arm kind...
Ruilen??? Potverdeurie meid, kijk eens even goed naar jezelf! Je hebt een prachtig figuurtje! Onzekerheid hoort denk ik bij deze leeftijd maar echt hoor, je hebt een mooi slank lijntje. Ik zou echt zo met je ruilen!
Was ik helaas ook, maar het gaat in dit topic om de 16-jarige puberdochter van Siriel die zichzelf (!!) te dik vindt. En misschien dat zij in haar koppie heeft dat 'catwalk-anorexia dun' het ideaalbeeld is, maar ik wil haar dus duidelijk maken dat dit niet het geval is, integendeel. Verder hoeft niemand zich persoonlijk aangesproken of aangevallen te voelen, wij zijn volwassen vrouwen als het goed is.