Ze is prachtig. Absoluut niet te dik. Ik was een soort plank op die leeftijd en wat was Ik jaloers op meiden met borsten. Ontbijt is heel belangrijk. Dat zet nl je spijsvertering in werking. Daarna kan je idd best wat vaker iedere paar uur wat eten (iets gezonds). Dat voorkomt dat je echt honger krijgt. Meis je kunt trots zijn op je lijf. Ik had vroeger (en Nog) graag met je willen ruilen.!
Graag reageer ik hierop, herken mijzelf er nl in. Wilde namelijk nooit korte broeken dragen omdat ik mijn boven benen te dik vond. Inmiddels hebben jullie wel kunnen lezen dat je dochter zeker niet te dik is! Prachtig lichaam, ook de boven benen. Al snap ik wat je dochter denkt. Mocht ze haar boven benen graag wat slanker zien dan kan ik alleen maar adviseren te gaan sporten, onder begeleiding zodat de juiste spieren getraind worden. Hiervoor moet je wel goed blijven eten, liefst 6 keer per dag. Ontbijt, lunch en diner en tussendoor fruit of bijv. liga. Zelf ben ik inmiddels 12 jaar ouder dan jij en ik durf inmiddels een korte broek te dragen. Door het sporten en goed eten zie ik er nog steeds goed uit. Dat gaat jou ook lukken!
Nee joh! Jij bent absoluut niet mager! Gewoon mooi slank mét vrouwelijke vormen zo te zien op je foto.
WOW! Ik wou dat ik er zo uit zag toen ik 16 was! Nu ben ik 27 en niet dik maar zeker niet zo mooi slank als jouw dochter!
Mooi figuur! Alles in verhouding en TOTAAL niet dik. Helaas hoort dit wel een beetje bij de leeftijd en zal ze waarschijnlijk later terug kijken en denken... waar maakte ik me druk om. Misschien kun je met haar in gesprek gaan waar het idee vandaan komt. Zijn er misschien vriendinnen die nog veel dunner zijn? Heeft iemand een keer een nare opmerking gemaakt.. Misschien kom je er dan achter waar het idee vandaan komt of dat het gewoon een uitspraak is wat in haar ogen "hoort" op deze leeftijd. Wellicht kun je het met haar eens hebben over gezonde producten voor tijdens het ontbijt (superfoods, alhoewel de werking niet bewezen is, maar is wel erg hot momenteel, wellicht is deze leeftijdscategorie hier ook gevoelig voor. slecht is het in ieder geval niet) Dus bv Yoghurt, een gekookt eitje, een (spelt) boterham, een stuk fruit, havermout met gedroogd fruit.
Wow, ik ben jaloers. Wat een prachtig lichaam. Ik ben zelf net zo groot, maar helaas flink wat kilo's zwaarder.
Je hebt een hele knappe dochter met een heel vrouwelijk figuur en een prima gewicht! Moet ze zich absoluut niet voor schamen! In tegendeel!
Zij dik? Ze heeft een prachtig figuur. Ik denk dat 99.99999% van de wereld een moord zou doen voor haar figuur. Super slank en toch vrouwelijk. Beter kan niet, toch?
Ik voel me wel persoonlijk aangesproken omdat ik niet snap dat je gelijk een vergelijking moet maken.. Er wordt om een eerlijke mening gevraagd, dan kan je toch gewoon zeggen dat de dochter van TS niet dik is. Waarom moet er dan gelijk bij gehaald worden dan je schijnbaar niet mooi bent in de ogen van jongens als je een mager scharminkel bent zonder rondingen.... Jij gaat toch niet de andere kant van de doelgroep afbranden om de meiden die zich te dik voelen een beter gevoel aan te praten..??
Wat een prachtig figuurtje heeft je dochter! Wauw! Ik heb er ook erg mee gezeten toen ik 16 was, maar ik woog toen 95kg....!!!
Ik denk niet dat het handig is of zinvol in dit topic te discussiëren. .. tjonge. . Misschien is zoiets gezegd om kracht aan haar mening te geven? Goed bedoeld voor de dochter van ts? We zijn volwassen toch?
ik geef alleen maar mijn mening over een opmerking. Het zal heus goed bedoeld zijn voor de dochter van ts maar absoluut niet voor de meiden die onder de categorie scharminkels vallen. Misschien moet ik een foto van mijn dochter in een apart topic gaan posten. Als er dan gereageerd wordt dat ze blij moet zijn dat ze niet zo'n moddervet varken is want dat vinden jongens toch niet mooi.. dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat daar reacties op komen... maar goed ik ben hier weg....
Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties, ik lees ze mijn dochter allemaal voor. Het is voor haar niet zo dat ze moet wennen aan het vrouw worden, op haar 7/8 ste levensjaar, kreeg ze al borsten, en haargroei, en voordat ze 10 was menstrueerde ze al. Dus een vrouwen lichaam heeft ze al heel wat jaartjes. Het is echt een stukje onzekerheid, wat ook wel bij een puber hoort natuurlijk, maar het doet haar heel goed, om van de zp dames een eerlijke mening te horen. Want laten we eerlijk zijn, iets van je mama aannemen dat kan echt niet En over het scharminkel lichaam Dat had ik ook tot ik 32 was denk ik, graatmager, eten wat ik wou, en na 2 zwangerschappen sprong ik na de bevalling gewoon de volgende dag weer in mijn maatje 34 Bij mijn 1.79 woog ik altijd tussen de 52 en 55 kg. Nu ben ik 38 en zijn we nog een kindje rijker, en eindelijk HOERA weeg ik gewoon eens lekker 61/62 kg. Heb ik gelukkig bovenarmen, en benen, ook nog wat borst, en heupen!! Ik ben blij, dat ik niet zo superdun meer ben, wat dat vond ik persoonlijk ook niet echt fijn. Als ik nu foto's van mezelf zie in bikini toen, echt vel over been, maar ik kon er niets aan doen, vond het heel pijnlijk dat mensen mij altijd beschuldigde van eten uitspugen enzo. Maar on topic, ik had graag het figuur van mijn dochter gehad op mijn 16 de
Ik was precies als jij ts en de opmerkingen waren niet van de lucht. Wat ik niet gedaan heb om aan te komen! Ik wilde ook borsten etc! Fijn dat het haar goed doet! Want dat gaat het nu juist om!
Chill meid. Ik heb mijn mening extra kracht bijgezet specifiek omdat Siriel zei dat ze haar dochter de reacties zou laten lezen. Aangezien ik zelf een anorexia achtergrond heb en TS al aangaf dat haar puberdochter heel slecht eet én zichzelf te dik vindt gaan er bij mij dan wat alarmbellen rinkelen en maak ik mij wel een beetje zorgen. Ik weet dat heel veel pubermeiden van die graatmagere catwalk modellen zien als 'het perfecte figuur', maar ik wilde even duidelijk aangeven dat dit verre van waar is en jongens dit vaak niet eens mooi vinden. Dit om haar ego een extra boost te geven want ze is dus alles behalve dik en ziet er prachtig uit! Ik zou dit (topic) dus niet op jezelf gaan betrekken en ik vind het dan ook raar dat je jezelf ook aangesproken voelt. Ik neem aan dat je jóuw dochter dit topic ook niet laat lezen? Mijn dochtertje is helaas ook erg magertjes en het is maar de vraag of ze zo'n mooi figuur zal krijgen als ze gaat puberen. Ik hoop vooral dat ze tevreden zal zijn met haar lijf en geen eetstoornis zal ontwikkelen. Hetzelfde hoop ik oprecht voor jouw dochter. Mocht je je hier zorgen om maken zou ik daar een apart topic voor openen. Maar ga mij niet aanvallen hier omdat ik een onzeker 16-jarig meisje probeer duidelijk te maken hoe mooi ze is!
Wat ik denk is dat je dochter zichzelf naast andere meisjes van 16 legt waarvan veel nog geen vorm hebben. (later zijn gaan menstrueren) en dus nog een ultra mager/recht kind figuurtje hebben. en zo is zij nu eenmaal niet. Je dochter heeft een geweldig gewicht passend bij haar lengte. idd het lijnen afraden. zorgen dat ze zo blijft dmv een gezond eetpatroon en toch eventueel wat sporten. (als ze problemen heeft met een bepaald gebied evt wat voorzichtige krachttraining in dat gebied. puur voor haar gevoel dat ze toch wat doet, maar dan is een gezond eetpatroon echt nodig want anders doe je het voor NOP) ik zou zeggen trots op zijn. ze is prachtig. en lijnen werkt 90% van de tijd averechts.