niet meer slapen overdag (1jr) ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esli, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Sinds een week is m'n kleintje overdag niet meer in bed te krijgen, dan krijst ze moord en brand en maakt zichzelf helemaal overstuur. Veel liever gaat ze spelen en kruipen en optrekken en zitten en lekker gek doen. Hartstikke leuk, maar stiekum ook wel een beetje vermoeiend. Zowel voor haar als voor mij natuurlijk.

Ik vraag me af of er meer kindjes van deze leeftijd zijn (ze wordt volgende week 1) die ook niet meer slapen overdag. En hoe jullie dat aangepakt hebben? Leggen jullie de kleine toch gewoon nog op bed of hebben jullie het geaccepteerd? En hoeveel slaapt hij/zij dan nog?

Angelina wordt elke ochtend om 8 uur wakker en gaat savonds ook rond 8 uur slapen. Best lang dus, 12 uur aan 1 stuk wakker.

Ben benieuwd...
    Groetjes
    Ilse

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hier word gelukkig nog geslapen tussen de middag!
    van 12 tot 14:00 als ze moe is zelfs tot 15:00uur.
    Ook als ze niet wil slapen leg ik haar toch rond half 1 in bed.. ookal word ze boos. Mijn moeder zei altijd
    slaap je niet dan rust je toch:)

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Maar zij rust dus niet, ze schreeuwt en huilt, maakt zichzelf helemaal overstuur en is hysterisch. Tijdje geleden heeft ze op zo'n moment zelfs in dr bed zitten bijten :(

Ik denk er op zich ook zo over hoor, slaap je niet dan rust je toch, maar dit kan ik geen rusten noemen ;)

4. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Mike slaapt sinds verleden week ineens dik 2 soms wel 3 uur in de middag. Maar daarvoor was het ook een drama.
    Normaal was hij altijd tegen 7.00 uur wakker en sliep dan verder overdag met pijn en moeite een uurtje.

Nu slaapt mike tot bijna 8.30 en smiddags zeker 2 tot dus soms wel 3 uur. En dat van de 1 op de andere dag sinds een dikke week. Wel had hij daarvoor wrsch. een sprong omdat hij een dag of 3 a 4 niet te genieten was , snachts juist vaak huilend wakker werd en moeilijk deed met eten. Dus mike is uit die korte maar hevige periode echt heel anders uitgekomen qua slapen dan.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan slaapt ook ineens niet meer 's middags hij speelt wel heel erg zoet dat shceeld maar hij is wel heel moe aan het einde van de middag is hij wel erg moe waardoor ht eten weer een drama is want daar is hij te moe voor. dus nu doen we tussen de middag warm eten en ;s middags warm zodat hij toch wel een warme prak eet iedere dag.

6. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Mijn dochtertje slaapt van 's avonds half 8/8uur tot de volgende morgen half 7/7 uur. Dan gaat ze 's ochtends rond 10 uur weer naar bed en slaapt meestal tot 12 uur, soms half 1.
    En dan 's middags rond 3/4 uur nog een hazeslaapje ( meestal een uurtje), anders redt ze het niet tot half 8.

Veel succes ermee! Lijkt me namelijk erg vermoeiend als jij zelf ook de hele dag in de weer met haar bent!

7. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Mijn dochter slaapt ook nog 2x per dag. In de ochtend zeker 2 uur en in de middag ook nog 1á2 uur.
    Het is natuurlijk wle voor ieder kind verschillend. Ik zou toch proberen je dochter in bed te houden. Het kan natuurlijk een fase zijn dat ze minder wilt slapen.
    Ik zou haar steeds vertellen dat ze een uurtje in bed moet blijven, ook al snapt ze dit misschien niet zo goed. Toch blijven volhouden. Is heel moeilijk, dat snap ik ook maar al te goed!

Heel veel succes!
    gr, Mayke

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Mijn dochterje sliep vanaf 1 jaar ook niet meer onder de middag....
    ik heb het 2 weken geprobeert maar ze heeft gewoon niet meer slaap nodig.
    Haar broertje van 6 maanden is precies hetzelfde,die slaapt 2 uur per dag voor de rest ook niet...............
    Best heel erg vermoeiend maar je kunt er helaas niks aan doen.........

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hebben we wel van zulke periodes gehad (vanaf dat Eva 4 maanden was) en ook regelmatig dagen gehad dat we haar wel in bed deden, maar ze echt niet ging slapen en alleen maar huilen, dan haalden wij haar gewoon uit bed na 2 of 3 keer troosten. Als het dan niet lukte, dan niet. Ze bleef en blijft dan toch wel vrolijk. Maar zo heeft ze vanaf dat ze 4 maanden is overdag soms niet geslapen. Nu slaapt ze soms niet als we op pad zijn, soms doet ze dan wel een hazeslaapje in de auto/kinderwagen van hooguit een half uur. Sommige kindjes hebben gewoon weinig slaap nodig en soms kan het gewoon een fase/sprongetje zijn. Hier merkten we het heel erg toen ze zich net ging optrekken dat ze dat veel liever deed dan gaan slapen. En ging ze ook constant staan in bed en uiteindeliljk huilen. Nu wacht ik tot ze heel moe is en echt niet meer kan, zodat ik bijna zeker weet dat ze gaat slapen en niet gaat staan. En ik verwacht wel weer 'problemen' als ze kan lopen. Dan zal ze dat wel weer veel liever doen dan slapen.

Eva doet nu trouwens nog 1 slaapje overdag van 1,5, soms een uitschieter van 2 uur. Ik denk dat ze vrij snel niet meer slaapt overdag. Aan de ene kant vermoeiend, maar ik vind het vooral ook wel heel gezellig.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ons meisje heeft ook altijd weinig geslapen.
    De laatste 2 maanden overdag helemaal niet meer, maar sinds een week slaapt ze opeens weer wel een uurtje.

11. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Idem hier. Inderdaad vermoeiend, zo'n wakkere baby, maar je doet er niets aan. Slapen en eten, dat kun je niet dwingen! Ons meisje heeft altijd maar 2 of 3 slaapjes van ca. 3 kwartier gehad, vanaf de geboorte al. En nu dus (11 maanden) helemaal niet meer overdag. Ze is om 18.00 uur al helemaal stuk en slaapt dus in de nacht haar volledige 12 tot 13 uur die een kindje van haar leeftijd nodig heeft. Dus als jouw dochter (het is toch een meisje?) 's nachts slaapt, zal het neit meer nodig hebben

12. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Yep, ook hier al maanden een groot probleem. Ze heeft echt haar slaapje nodig maar weigert in haar bed te slapen. Valt vaak wel in slaap aan de borst, maar zodra ik haar in bed wil leggen schreeuwt ze moord en brand. Ik laat haar niet huilen in bed dus neem haar dan mee naar beneden. En om haar elke dag aan de borst te laten slapen is voor mij ook geen optie, dat zie ik gewoon niet zitten. Ik merk wel dat ze in haar ontwikkeling ineens weer zo snel gaat, ze praat de hele dag zinnetjes van 3 woorden, trekt zelf al haar kleren uit (en soms weer aan) enz. Baal er van want ze is wel moe. Nu slaapt ze vaak wel 's nachts iets langer als ze overdag niet slaapt, maar ze is wel helemaal stuk 's avonds. Ze gaat tussen half 7 en 7 uur naar bed en is ergens tussen 7 en 8 weer wakker 's morgens. Ze heeft eigenlijk altijd weinig geslapen overdag.

13.  
  14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Britt slaapt nog maar een half uur tot een uurtje.
    Dat is alles.. ik probeer nog wel is om 3 uur even maar dan gilt ze moord in brand.
    Maar als ze dan tv zit te kijken rolt ze wel is in slaap en leg ik haar in de bank.
    Maar in bedje.. Nope :rolleyes:

15. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wow wat veel reacties, bedankt!

Als ze het niet nodig heeft enzo, dan vind ik t ook niet zo erg. Maar ik merk aan haar dat ze het wél nodig heeft. Gisteren heeft ze op de vloer in de huiskamer liggen pitten, dus ze was echt wel moe hoor :)

Ik leg haar in bed zodra ze zelf aangeeft moe te zijn, maar zodra ik maar in de buurt van haar bedje kom, gaat ze al moeilijk doen. En zodra ik haar neer leg, gaat ze schreeuwen en klimt overeind en wordt helemaal gek.

's Avonds gaat ze zonder problemen slapen, dan slaapt ze vaak al voor ik de kamer uit ben.

Ik blijf haar wel gewoon elke keer terug op bed leggen, maar ik laat haar niet lang huilen. Een beetje jengelen vind ik geen punt, maar echt janken en schreeuwen, nee hoor, dat vind ik niet nodig.

Deel Deze Pagina