Mijn dochter wil niet meer drinken!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bijzonder, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mijn dochter is 6 maanden en kreeg 4 x 200 cc. Hier dronk ze altijd gem. zo'n 750 cc van op. Ze krijgt ook al een paar weekjes groente en fruit.
    Nu wil ze sinds een paar dagen de fles niet meer. Ze slaat hem weg en gaat huilen. Als ik er pap van maak, en met een lepel geef, gaat het iets beter. Ze krijgt nu maar ong. 400-500 cc per dag.
    Maak me een beetje zorgen. Ik voel nog niet echt tandjes.

Haar plasluiers zijn wel iets minder dan normaal, maar ze heeft wel veel kleine poepluiers

Iemand die dit herkend of tips heeft?

2. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Amber heeft het 1 x een dag gehad, maar mijn nichtje (ook 6 maand) heeft het nu ook. Ik volgens mij gewoon een fase. Belangrijk is dat je dochter genoeg vocht binnenkrijgt. Dus misschien water, thee of dixap aanbieden?

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Okee, het duurt nu al een paar dagen. Ja ik probeer tussendoor wel wat diksap te geven maar veel krijgt ze niet binnen!
    hoop dat het inderdaad een fase is! Bedankt.

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier ook hetzelfde geval. Adelisa kreeg ook 4 x 210 cc, maar sinds een week of 2 drinkt ze haar flesje niet meer leeg. Ik maak wel altijd 210 cc en daarvan blijft 70-90 cc over. Ik geef haar wel wat meer diksap en thee. Daarnaast krijgt ze ook groente & fruit.

Je zou eventueel 's morgens pap kunnen geven (uit een bordje). Eventueel met 200 cc water i.p.v. 150 cc.

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Er komt een tandje door! Zal dat het zijn?

6. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Die kans lijkt me heel groot! Mooi zo, dan heb je over een paar dagen waarschijnlijk weer een goede eter!!

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik hoop het voor je meid, maar bij ons gaat het al een paar weken precies hetzelfde. Eerst na zo'n 100 cc, maar inmiddels al na 20 cc gillen en de fles wegslaan. Als ik er pap van maak kan ik het meeste wel naar binnen lepelen, maar ik wil ook niet teveel rijstebloem geven, want dan krijgt hij alleen maar verstopping. Voorheen met gemak 800 cc per dag, nu ben ik met 350-400 al blij! Diksap, thee of wat anders lukt ook niet.Hier nog geen tandjes trouwens...

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Klinkt als mijn verhaal! Ik geef nu wel veel rijstebloem. Anders krijgt ze gewoon niks binnen. Weet niet wat slechter is?

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Tja, wij maken toch zeker 2 a 3 keer pap per dag om te zorgen dat er in ieder geval nog wat binnekomt. Gelukkig eet hij fruit wel goed en in de fuithapjes zit wel relatief veel vocht.

Kreeg trouwens wel de tip van het CB om niet te dwingen en nu maar even te accepteren. Anders krijgt hij alleen maar negatieve associaties met de fles als je het blijft proberen terwijl hij al een beetje aan het flippen is :)

Drinken uit een beker of tuitbeker maakt het ook niet beter trouwens.

10. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

is het geen sprongetje?

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja maar ze krijgt helemaal niks binnen, ze wil nu ook geen pap en fruit meer. moeten straks naar de huisarts.
    Volgens mij is een sprong niet zo heftig?

12. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

nee, dat geloof ik ook niet...
    Veel succes!

Laat je het nog ff weten?

liefs Inger

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Lichte oorontsteking.. ze is nog niet uitgedroogd maar moet het wel in de gaten houden. Ze heeft avndaag nog maar 50 cc op.

14. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Rianne, gaat het alweer wat beter met Lenthe?

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nee helaas nog niet. ze drinkt nog steeds erg slecht, heeft vandaag nog maar 180 cc op ongeveer. En dan als pap. :(

16. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

wat vervelend zeg! Ik hoop dat het niet veel langer meer duurt.
    Liefs Inger

Deel Deze Pagina