Kan een baby ook teveel melk drinken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by molletje81, Dec 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. molletje81

Aug 10, 2009
    45
    0
    0
    De vraag zegt het al: onze dochter zat keurig op 3 flessen. Maar sinds ze drie weken geleden erg ziek is geweest (Mex.griep) lust ze eigenlijk alleen melk. Dat heeft ze in de twee weken dat ze ziek was steeds wél goed gedronken en ander drinken dronk ze minder. Nu drinkt ze nog steeds veel melk (iig 600cc per dag, opvolgmelk 2) en ik vraag me af of dat erg is. Ze heeft er echt behoefte aan, want alle flessen gaan leeg.

Bedankt voor de antwoorden

2. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Nou ik heb echt geen idee. Het klinkt een beetje alsof ze weer op kracht moet komen en hiervoor de melk nodig heeft. Eet ze verder ook nog ander voedsel of laat ze dat staan?

3. molletje81

Aug 10, 2009
    45
    0
    0
    de weken dat ze ziek was heeft ze alleen melk gedronken en langzamerhand eet en drinkt ze weer zoals het vroeger was. Nu je het zegt; het kan natuurlijk zijn dat ze alle krachten terug haalt ui de melk. Niet aan gedacht. Ze was flink afgevallen. Ik hoop dat iemand weet of het niet erg is dat ze veel opmelkmelk drinkt.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,842
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij zijn er altijd nog wel kindjes die op deze leeftijd nog op 3 flessen zitten. En zolang ze niet boven dat maximum van opvolg melk gaat zitten, lijkt het mij dat het geen kwaad kan.

Als onze dochter flink ziek was geweest, merkte we ook dat ze ging inhalen, maar dat deed ze dan meestal door een dag of 5 een nachtflesje erbij te pakken...
    ik zou wel gaan proberen langzaam wat af te bouwen. Ze kan ze wel leeg drinken, maar dat kan ook voorkomen dat ze andere dingen weer echt goed gaat eten. De avondfles is er hier ook ineens af gegaan, terwijl ze hem nog wel leegdronk (met 12 of 13 maanden) , dus het zegt niet gelijk, dat ze niet zonder kan, omdat ze hem leegdrinkt.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Doet Lena ook als ze ziek is, heel veel (melk) drinken. ondanks dat ik dan ook makkelijk te eten andere dingen aanbied, wil ze alleen maar melk drinken. En ze gaat ook vanzelf weer minder melk drinken (gemiddeld krijgt ze 1 flesje melk per dag maar als ze ziek is krijgt ze er ook wel vier weg ofzo)

Maar, drie flessen vind ik zelf niet veel hoor. Zou je dochtertje gewoon lekker die melk laten drinken. Als ze zo ziek is geweest kan ik me goed voorstellen dat ze nog even weinig trek heeft in 'gewoon' eten.

6. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Er zijn vast wel richtlijnen hoeveel je kindje mag drinken..ik weet dat niet hoeveel dat bij jouw´n kindje zit ik ben er tenslotte al weer een tijdje uit :) Mijn dochter heeft een tijdje gehad dat ze super veel drinkte. Wij kregen het advies om haar niet meer te geven dan wat aangegeven werd bij CB, tenzij het kindje koorts heeft..
    Want het kan dus wel wat kwaad want het schijnt dat de nieren dat nog niet aan kunnen!

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Van de opvolgmelk mogen ze 800cc op een dag hebben. En hier is het ook altijd zo geweest dat als ze ziek waren ze later de schade weer inhaalden. Een week of zo van eten als een bootwerker en daarna weer normaal. Lekker laten drinken, dus!

Share This Page