Ons meisje van 5 mnd is heel erg verkouden. Ik gebruik al neusspray maar welk huismiddeltje kan ik nog meer gebruiken ( wat goed helpt!)
Je kan het hoofdeinde van het bedje iets omhoog doen zodat ze niet helemaal plat ligt. En je zou evt. wat Luuf kunnen gebruiken. Je kan het op haar borst en rug smeren maar ik deed het nog wel eens op een hydrofiel smeren en dat in de buurt van haar hoofdje leggen (maar dat ze het niet kon pakken). Verder schijnt een halve ui naast het bed ook goed te werken.
Wat Marlous schrijft doen wij ook. Je hebt daarnaast van zwitsal badschuim die adem vrij heet. Wij doen mijn zoontje dan 'savonds voor het slapen in bad met dat spul. Wij doen trouwens geen halve ui naast het bed, maar lossen een beetje luuf in warm water op en zetten dat bij zijn bedje. Zelfde effect als de ui, ruikt alleen wat beter
Mijn zoontje is nou ook snot verkouden! Heb ff met hem in de badkamer gezeten met de hete douche aan lekker stomen, en heb (tip uit grootmoeders tijd) zijn borst ingesmeerd met boter, heb geen idee of het helpt maar kreeg gister en vandaag die tip vaker te horen!! En met dit weer heerlijk naar buiten, dit klimaat is uitstekend voor mensen en kinderen die verkouden zijn!!