Mijn lieve meisje van 11 weken slaapt 's nachts redelijk door, maar vanaf een uur of 4 moeten we haar steeds een speentje geven. Ze slaapt dan in steeds kortere etappes door tot 6 á 7 uur (met steeds opnieuw het speentje) Op zich best luxe dus, maar ik vraag me wel eens af of we haar op die manier niet aanleren om alleen maar met speentje door te slapen. Tussen 22:30 en 4:00 slaapt ze prima door zonder speen! Herkennen jullie dit? Gaan ze steeds beter doorslapen? Of houden we het 'probleem' zo in stand? Hoe gaan jullie met het speentje om? Ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.
Wij hebben onze kindjes geleerd om zonder speen in slaap te vallen. Dit hebben we gedaan rond 10 weken door een paar dagen bij het in slaap vallen erbij te blijven en de speen vlak voor het in slaap vallen uit de mond te houden. Het is even een 'werkje' maar het werkt heel goed. We hebben hier nooit gedoe gehad met de speen.
Hier heeft ons mannetje wel een speentje. Het grootst gedeelte van de tijd slaapt hij zonder speen. Maar soms heeft hij nachten dat hij hem wel nodig heeft. Krijgt jullie kleine meid nog een nachtfles? Misschien heeft ze gewoon honger.
Hier ook 's nachts een speentje en moet er ook nog wel eens uit om hem opnieuw te geven... Meestal niet, dan vindt ze hem inmiddels zelf weer terug maar soms is ze (naar mijn idee) nog half in slaap en kan ze niet zoeken! Denk wel dat je dat zo aan leert, maar misschien heeft je kindje inderdaad ook honger. Ze is nog zo klein! Hier gaf ik rond die tijd (4-6u) nog een voeding en dan sliep ze keurig door tot half 9/9u. Misschien beter idee dan steeds de speen geven en dan zelf ook met veel onderbrekingen slapen??
En het eerste wat ik dacht! Ze is nog zo jong, waarschijnlijk heeft ze gewoon honger, zeker omdat ze dan iedere x kort slaapt ze valt dus met speen ook niet echt meer terug in slaap. Ik zou gewoon een flesje geven waarschijnlijk slaapt ze dan wel gewoon in een keer door tot een uurtje of 7/8.
Dank voor jullie reacties! Ik had dat zelf ook bedacht en ga de extra nachtvoeding zeker proberen, maar ik betwijfel serieus of het honger is. Mijn meisje kan het heel erg goed duidelijk maken als ze honger heeft Vannacht sliep ze in een keer door tot 6 uur. De ochtendfles gaat er altijd goed in, maar ze huilt dan niet. Daarnaast blijf ik benieuwd hoe jullie omgaan met speentjes in de nacht?
bij mijn oudste hebben we deze gerust 4x op een nacht moeten geven. Na 1 jaar heb ik er meerdere in zijn bed gelegd en pakte hij ze zelf. Onze dochter slaapt overdag met een speentje ( ik haal hem er wel uit als ze slaapt). na de laatste fles ( half 8) wilt ze geen speen en kan ik haar zo op bed leggen. Als ze evt. snachts wakker wordt ( wat geukkig weinig gebeurd) dan leg ik haar even anders neer ( vaak op haar zij). Lekker weer strak instoppen en slaapt ze vaak weer verder.
Hier slaapt ze ook met een speen. Ze heeft er twee in bed en ik moet er vaak wel uit als ze de speen kwijt is. Tja ik wilde niet dat ze ging duimen en heb eigenlijk daarom haar altijd een speen gegeven. Nu kan ze niet meer zonder slapen. Moet zeggen dat ik het niet heel erg vind, vaak is het even de speen geven en ze slaapt weer verder de rest van de nacht.
Na de laatste fles van 23 uur krijgt ie geen speen meer, van het begin af aan niet gegeven... Hij heeft wel z'n duimpje ontdekt, hoor 'm 's morgens sabbelen...zo lief
In eerste instantie hebben wij mijn zoontje geen speen gegeven bij het slapen gaan. Vooral als ze zo jong zijn, kunnen ze het speentje nog niet lang inhouden en ik vond het vervelend om steeds weer het speentje te geven. Maar vanaf een maand of 5 ging hij steeds heel erg huilen als ik hem naar bed bracht. Nu gaat hij wel met speen naar bed. Soms moet ik nog een paar keer terug om het speentje weer te geven, maar meestal valt hij met speen in slaap. Het speentje helpt bij ons trouwens niets wat betreft doorslapen... hij wordt zowel met als zonder speen zeker 3x per nacht wakker... Het speentje helpt hier alleen goed om rustig en tevreden in slaap te komen.
volgens mij is het gewoon een fase...heb dat hier rond die leeftijd ook precies zo gehad en het is gewoon over gegaan no worries...gewoon in meegaan
Gewoon gegeven elke keer, soms wel een paar keer per nacht. Dat was dan maar zo ze sliep dan wel weer goed in en wij dan ook weer blij! Inmiddels is ze 7 maanden en kan zelf de speen pakken en weer in haar mond stoppen maar als ze er niet bij kan dan moeten we er nog even uit. Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee hoor, en ze heeft de speen hier alleen maar in bed. Soms in de wandelwagen ook als ze moe is.
Ons meisje heeft vannacht zonder speentje doorgeslapen tot half 7! Nu maar hopen dat het geen eenmalige actie was...
onze dochter krijgt 's nachts geen speen omdat we er niet steeds uit willen als ze hem kwijt is. Is in het begin even investeren maar ze slaapt vanaf 8 weken zonder speen de hele nacht door. Tegenwoordig is de laatste fles om 21.00 uur en het gaat nog steeds goed. groetjes
hier twee spenenkindjes, alles liever dan duimen...(vriend en ik hebben allebei geduimd en kwamen daar moeilijk vanaf) mijn dochter pakt m zelf wel, is m heel soms kwijt `snachts. zoon kan m nog niet zelf pakken, moeten we wel n paar keer heen....ik heb goede hoop dat we er straks in 1 keer vanaf zijn, gaan we een paar nachten doorhalen....haha
Wellicht dat ze een enkele nacht erna wel wakker wordt, maar bij ons was dit wel het begin van doorslapen. Sindsdien (op een enkele nacht na) heeft onze kleine man heerlijk tot 6 (en tegenwoordig 7) uur doorgeslapen... Die eerste keer doorslapen vonden we erg wennen en was best even schrikken dat we hem nog niet gehoord hadden... Wij hebben overigens een speentje wel geprobeerd, maar hij wil m niet altijd en wij wilden er niet steeds uit hoeven 's nachts. Hij is nu inmiddels wel aan het duimen, maar ik moet zeggen dat ik dat wel wat natuurlijker vind dan n speen (ziet er ook heel schattig uit ), hoewel het idd wat moeilijker af te leren zal worden.
Oudste heeft altijd een speen gehad. Nachtenlang naar die kamer om die speen te zoeken en in zijn mondje te doen. Rond de 5/6 maanden kon hij hem zelf vinden, ideaal. Nu liggen er altijd 4 in bed dus altijd wel 1 te vinden voor hem. Hij gaat toevallig steeds vaker naar zijn speen vragen dus ik denk dat het 'tijd' is om het af te leren. De jongste wil juist geen speen.. Ook soms irritant want is dan alleen te troosten door te lopen of de fles. In bedje wakker worden is een probleem dan gaat het niet lukken om hem daar weer in slaap te krijgen. Gelukkig slaapt hij inmiddels door van 23 tot 8 zonder speen. Is wel fijn. Soms als zoethoudertje een speen maar dan moet je hem wel de hele tijd vasthouden
Hier wel een speentje en die voordat ze hem zelf kon pakken ook vaak 's nachts even moeten geven. Maar wij hebben zeker tot 5 maanden om 4-5 uur 's nachts een nachtvoeding gehad en pas met 8 maanden ging de 23u voeding eraf. Dus rond die tijd was het altijd voeding, dan anderhalf uur wakker (!!!) en dan van 7u-9u nog even slapen.