Sinds een paar weken gooit onze zoon van 2 express zijn drinken om. Voorheen kon hij keurig uit een beker drinken en rustig terug zetten op tafel. Maar nu gooit hij zijn beker gewoon om. Ook gooit hij zijn eten in zijn drinken. Ik vind hem te groot voor een tuitbeker of de fles. En daarbij weet ik dat hij het wel kan. Puur streken dus. Maar wat kan ik eraan doen?! Ik heb hem al paar keer gestraft, maar hij lijkt het gewoon niet te begrijpen. Iemand tips?
Gek word je daarvan! Mijn zoonje heeft het ook een tijdje gedaan. En dan ook nog lekker erin stampen als het drinken op de grond ligt. Niets hielp en uiteindelijk heb ik hem maar zo'n soort sportflesje gegeven. Weet je wel, waarvan je zo'n tuitje omhoog moet trekken aan de bovenkant. Hebben ze met Cars of Spiderman of zo erop. Na een paar weken weer een glas geprobeerd en toen was het gelukkig aardig over.
ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben.. Thijs doet het nu ook steeds, en als er een andere beker in de buurt staat giet hij het over. Dus andere lege bekers in de buurt gaan zo snel mogelijk weg van tafel. Ik wordt ook gek van het gedweil en geveeg, maar wil ook niet terug naar een afgesloten beker. Dus helaas geen tips maar ik lees wel ff mee
hier ook geweest en nu nog af en toe met streken maar idd zon sportfles of de riet flesjes van prenetal voor 3 euro,
Oh ja dat gebeurt hier soms ook. Vandaag goot ze haar beker sap in haar bord...... Ik haal dan haar beker weg en ze krijgt 'm pas terug als ze belooft 'm niet meer om te gooien. Doet ze dat toch dan zet ik de beker definitief weg.
'Feest' der herkenning. Hier weet een kleine dreumes van 2 er sinds enkele weken ook een grote smeerboel van te maken. Idd eten (mn brood) in het drinken stoppen, bekertje omgooien en dan lekker met zijn handjes er doorheen maaien en ook de kleurpotloodjes verdwijnen regelmatig in zijn bekertje en dan proberen te drinken. En sinds een paar dagen zegent hij als een echte pastoor zijn omgeving met de inhoud van zijn beker. Ik heb helaas ook geen tips. Zodra ik het zie zeg ik Nee, mag niet! en pak ik de beker weg... Weinig blijvend resultaat. Ik hoop met je mee op een moeder met de oplossing.
Gelukkig dus niet de enigste hier met dit probleem. Hier worden alle bekers al weg gezet, want meneer giet hier ook alles over. Ik heb nog wel zo'n rietjesbeker van de Hema in de kast liggen, eens kijken of dat helpt. Ik hoop dat deze fase snel over gaat, erg vervelend!
Oh wat herkenbaar, vanochtend nog de hele vloer kunnen dweilen omdat hij zijn beker melk omkiepte (bewust!) en er even vrolijk mee ging schilderen ... heel fijn als je je handen vol hebt aan de jongste. Hier werkt het nog wel eens om de beker zsm weg te halen als hij klaar is met drinken. Dus als hij hem neerzet na een aantal slokken, beker weg. Anders heeft hij heen dorst meer en gaat hij klooien. Als ik het echt beu ben, gaat het tijdelijk allemaal weer even in de rietjesbeker, anders blijf ik de hele dag tegen hem zeuren
mijn dochter doet dit ook, ik dacht dat het kwam omdat ze pas sinds kort van de fles af is maar ik herken dit ook. ik blijf erbij zitten tot ze het op heeft en pak dan de beker weer mee naar de keuken. ik begrijp alleen wel goed dat dat niet altijd gaat als je meer dan 1 kind hebt
gewoon negeren en de beker afpakken als hij aanstalten maakt. het is ff opletten maar dat lukt best. hoe meer jij erop reageerd hoe leuker het spelletje wordt. ook negatieve aandacht is heeeeel veel aandacht. met meerdere kinderen is het natuurlijk dubbel opletten,. maar dat geldt straks voor een heleboel dingen,dat is een keuze die je gemaakt hebt en nu dus mee zult moeten dealen, dubbel opletten dus.( jezal straks ook met koters naar buiten moeten bijv, dat is nog veel meer opletten) gewoon erbij blijven zitten en je kinderen ook laten zitten en als ze klaar zijn met drinken de beker weghalen en niet eindeloos op tafel laten staan.
@Blup: rustig blijven, zoveel mogelijk negeren en niet meer aandacht dan echt noodzakelijk is idd de beste tip... alleen zo frustrerend dat het zo lang duurt voordat het kwartje bij de kleine pipo valt dat dit niet de bedoeling van het drinken is en deze fase over is Wij zitten er iig nog volop in. Alles is een spelletje en zijn creativiteit kent geen grenzen Wat komt er na het bekertje gooien? Kan ik er alvast op anticiperen
pluutje@ dat wisseld een beetje, ben je al bij het station eten in de beker gooien en of op de grond. of het stadium, ik lust ineens niks meer erin meppen is veel leuker?
Bij mij helpt dreigen met het vasthouden van de beker. Ze wil alles zelf doen en als ze haar beker omgooit dan ga ik voortaan de beker vasthouden met drinken en dat wil ze niet. Dus ik hoef maar te zeggen dat ik haar beker vast ga houden en dan past ze wel op. Zodra ze hem toch omgooit hou ik het echt wel een paar keer vol om daarna haar beker vast te houden, dus het blijft wel hangen in haar geheugen daarna.
Hoe herkenbaar !! Dat hebben wij dus ook heel tijdje gehad ... Stem verheffen, straffen, negeren niets hielp .. Ik heb toen haar gewoon weer haar rietjesbeker gegeven ik was er klaar mee.. Nu krijgt ze sinds 2 weken weer een normale beker en mevrouw kan eindelijk weer normaal drinken