Hallo, Wij hebben een dochter van bijna twee en sinds een paar weken, hebben wij het gevoel dat zij geesten ziet. Mijn partner was het al eerder opgevallen, maar had niks tegen mij gezegd daarover. Totdat ik erover begon van het weekend. Tess was gewoon lekker aan het spelen en ineens kijkt ze de keuken in en komt ze met een beetje een bange blik in haar ogen naar me toe. En elke keer keek ze weer naar de keuken en dan weer naar mij. Zo vaag. Nou net zaten we aan tafel in de keuken, zit ze ineens achterom te kijken naar de huiskamer, terwijl daar helemaal geen aanleiding voor was. Geen geluid of iets dergelijks. En ja, dan denk ja, ach dat kind kijkt gewoon achterom, wat is daar gek aan. Maar het is die blik in haar ogen die dan zo onverklaarbaar is. En ze wilde ook niet meer alleen naar de huiskamer toe. Ik moest mee en bij haar gaan zitten. Ze zeggen dat kinderen heel gevoelig zijn en geesten kunnen zien. Ik ben zelf helemaal niet zo spiritueel ingesteld, maar het begint nu toch wel op te vallen dat er hier meer aan de hand is. Wat denken jullie? Ziet mijn kind geesten? x Linda
moeilijk te zeggen op afstand. maar ik ben overtuigd van dit fenomeen. google eens op new age kinderen. je zult veel info tegen komen. kijk eens of je iets uit je kleintje kunt krijgen. op een ontspannen manier vragen of ze iets ziet. ik weet niet welke woorden ze al kan zeggen.
Ik kan natuurlijk aan de hand van jouw bericht niet zeggen of jouw kindje geesten kan zien of niet. Ze zeggen wel eens dat kinderen engelen kunnen zien....
Ja, wij vragen dan :wat zie je Tess? Maar krijgen geen antwoord, alleen een verwilderde blik. En dan zegt ze: zie je? Dus herhaalt ze ons. Tja, ik zal eens gaan googlen. Dan kom ik vast wel wat info tegen.
Het zal heel goed mogelijk kunnen zijn. Vooral jonge kinderen zijn hier inderdaad erg gevoelig voor....Ook ik ben overtuigd van dit fenomeen. Ik sluit me verder eigenlijk helemaal aan bij Angel Eyes....
hoe jong kinderen ook zijn zij zien ook dat wij dat niet zien. in de ogen van je dochter negeren jij en je partner de aanwezigheid. maar wat mijn voorganger ook schreef het zijn ook vaak engelen, hun geleidegidsen zeg maar. bang hoef je er niet voor te zijn. zeker kinderen worden goed beschermd. het fenomeen onzichtbare vriendjes is niet voor niets. deze intuitieve waarnemingen worden ons als kind afgeleerd omdat het 9 van de 10 keer wordt afgedaan als fantasie.
Nou, wij stellen inderdaad ook wel vragen aan haar, maar omdat zij er nog geen antwoord op kan geven, kunnen wij er verder weinig mee. Ik zie gewoon aan haar dat er iets is, maar wat. Ik ben er ook helemaal niet bang voor en sta er ook voor open. En als ze inderdaad een engel zie, dan hoop ik dat dat een overleden familielid is en niet een oudbewoner van dit huis ofzo. Maar ja, je weet het nooit. Ik hoop dat ze het me over een tijdje wel kan vertellen wat er is.....
heey, Vreemd ja! Hier is een tijdje terug ook een topic over geweest...is heel veel in geschreven. Misschien kan je het met de zoekfunctie terugvinden en daar eens in lezen. Succes met je spooktocht Elmo
Ieder kind ziet dus ik denk jou kind ook maar nu is de vraag wat moet je er mee doen als je het aanmoedigt zal ze waarschijnlijk blijven zien als je het negeerd en net doet of er nix is dan zal deze fase heel waarschijnlijk vanzelf overgaan als je kind hier bang op reageerd dan kun je er vrij zeker vanuitgaan dat wat je kind ziet en vloelt geen positiviteit is wat ik aanraad is Koop wat wierrook en het liefst sali en ga daarmee elke kamer langs om te zuiveren zet daarna ook even al je ramen goed open sali moet je in een schaaltje doen en gewoon aansteken je kan op internet en veel andere fora preciese informatie vinden over hoe je je huis kan zuiveren. Maar probeer het is en kijk dan nog eens of je kind angstig word van bepaalde plaatsen in je huis
Dat ze bang word, is over het algemeen idd een slecht teken. Ik sluit me dus bij Sjaaak aan, laat het huis zuiveren. (Van overleden familieleden hoort ze niet bang te worden, want die zijn vertrouwd.)
ik zelf kan ook `geesten `zien er is niets verkeerds aan. Ik zou haar gewoon laten. Wat je zou kunnen doen is aangeven aan de geesten dat je graag wilt dat ze weggaan omdat het voor je jonge dochter te eng is. Succes ermee Liefs Lydia
Ja, maar stel nou dat het toch een goede geest is. Verjaag ik die dan ook? Het is niet dat ze doodsbenauwd is en huilt als ze iets ziet. Het is meer dat ze denk ik doorheeft dat wij het niet zien, alleen zij. En dan heeft ze zo'n verwilderde blik in haar oogjes. Maar het is niet dat hysterisch wordt ofzo. Dus ik weet ook niet of het dan verstandig is om meteen mijn huis te gaan zuiveren. Als het een goede geest is, wil ik die niet wegjagen.
Ja die zou je dan ook wegjagen. maar als zij alleen angstig is omdat jullie het niet kunnen zien vertel haar dan dat het niet erg is wat ze ziet. steun haar hier in, jonge kinderen zijn hier erg gevoelig voor. Vrtel haar allen dingen als ze wat vraagt. Als je nog meer wilt weten stuur me dan maar ff een pb.. Veel liefs Lydia
Mijn neefje is nu ook op een leeftijd dat hij overal ergens iets hoort ofzo.. hij wil niet alleen in zijn kamer zijn hij is 2,5. Misschien worden ze zich bewust van een aantald dingen! ik ben er van overtuigd dat als het iets "slechts" zou zijn je meiske anders zou reageren.
hoi hoi. ik heb je al een pb gestuurd, maar wil hier toch ook nog even reageren. Kinderen staan tot hun 8ste nog heel erg verbonden met 'het andere" mijn broertje ziet ook geesten, hij was als klein kind ook altijd bang en veel huilen enz. rond zijn 8ste is dat over gegaan en sinds zijn 20ste is hij zich weer heel goed aan het ontwikkelen. Hopelijk heb je wat aan die site die ik je via de pb heb gegeven, en kan je een manier vinden zodat je dochter ermee om kan gaan. xxx
Een goede geest wordt niet weggejaagd bij een zuivering. Alleen de kwade geesten vertrekken. Als de zuivering op de juiste wijze, door de juiste persoon wordt uitgevoerd.
Mijn zusje speelde vroeger weleens met een vriendinnetje van de overkant(de overkant was een begraafplaats ) en wij vroegen aan haar met wie speel je nu? zij zegt heel verontwaardigt "zie je haar dan niet"? ze speelde met een meisje van een jaar of 8.....ze zei de naam van het meisje....mijn moeder is op de begraafplaats wezen kijken en daar was een graf van een meisje met dezelfde naam(ook achternaam) en 8 jaren toen ze overleed. Nu zou je zeggen.....dan is zusjelief op de begraafplaats geweest....niet dus. Dus tja.....wie weet.
Ik heb geen flauw idee. Ik zelf zou niet zo snel daaraan denken. Kinderen zijn vaak veel prikkelgevoeliger dan wij. Nu mijn dochter meer en meer praat en me kan uitleggen als ik haar verkeerd begrijp, dan zie ik dat haar zulke kleine dingen opvallen: Een fiets op een boot die voorbijvaart levert behoorlijk wat verwarring op (dat hoort toch niet?), en man aan de overkant met schoenen die haar blijkbaar erg opvallen, etc etc. Ook over bepaalde geluiden vraagt ze wat dat is. Pas nadat zij het nadoet besef ik me dat ik dit ook heb gehoord. Als volwassene ben je heel erg gewend geraakt aan zintuiglijke prikkels waardoor alleen de opvallende of afwijkende prikkels je opvallen. Maar goed, als je wel daaraan denkt dan zou ik vooral doorgaan met wat je al doet: open vragen stellen. Ik zou erg uitkijken met in je vraag/opmerking een bepaalde suggestie te verwerken. Wanneer je onbewust de woorden in haar mond legt zal ze dit sneller bevestigen, maar is het voor jou dus niet duidelijk of dit ook realiteit is. Succes