Mijn dochter ziet, volgens mij, geesten!

Discussie in 'De lounge' gestart door linnepin, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vandaar dat mijn zoontje nu 3 maanden oud, vaak naar plafond staart en dan begint te brabbelen en te lachen, zou dat ook zoiets kunnen zijn?

2. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Nou, ik ben zelf ook helemaal niet zo spiritueel ingesteld, maar ik weet dat ze niks raars ziet. Ik bedoel niet buiten of zo. We wonen op een bovenwoning, dus kan op straat niks zien en voor de rest was er ook echt niks bijzonders aan de hand. Alleen de kat die op tafel zat. En toen ik daar wat over zei, merkte ik dat ze daar helemaal niet naar aan het kijken was, want ze reageerde daar niet op. En die blik in haar ogen, had ik nog nooit eerder gezien. Zo vreemd.
    x Linda

3. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Dat vraag ik me eig ook af, mijn zoontje kijkt soms ook langs me heen en is dan aan het lachen en met zn hoofd iets aan het volgen.
    Heel vreemd..

4. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Apart he?
    Tijn heeft dat ook wel eens.
    Ik probeer dan in zn ogen te kijken of ik een vreemde weerspiegeling zie ofzo.
    Ik geloof eigenlijk wel dat ze veel meer kunnen waarnemen als wij nu.

5. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    Mijn dochter ziet ook dingen.
    Ze zegt dan ook duidelijk: mama, wie is die meneer op de bank?
    In het begin vond ik het echt heel creepy, maar daar heeft mijn dochter natuurlijk niets aan.
    Ik heb toen van alles opgezocht op internet, en heb samen met mijn dochter die meneer buiten gezet.
    Klinkt natuurlijk een beetje raar, maar we hebben de deur open gezet en samen gezegd dat hij naar buiten moest gaan omdat dit ons huis is.
    Sindsdien heeft ze er geen last meer van.
    We hebben ook van een collega van mijn man een bedeltje uit suriname aan een ketting gedaan en op haar kamer gehangen,die beschermd haar tegen kwaade geesten.
    Het schijnt dat dit straks vanzelf ophoudt of zich verder ontwikkelt, maar je moet je kind altijd geloven en meegaan in haar belevenis.

groetjes chantal

6. Niet meer actief

Kindjes hebben meer dan volwassenen nog het contact met die andere dimensie. Ik zou me er dan ook zeker geen zorgen over maken. Het hoeven namelijk zeer zeker geen kwade geesten te zijn die worden waargenomen. Vaak zien de kinderen gewoon hun eigen geleidegidsen of die van de mensen in huis (bv. de ouders). Als je kindje nog niet kan praten, maar er wel angstig uitziet iedere keer, kun je misschien eens -als je daar tenminste iets voor voelt - contact opnemen met een paragnost die voor je 'kijkt' wat er precies aan de hand is.

7. Dat hebben we hier ook gehad, had ik hem op schoot met zijn gezicht naar mij toe en hij keek altijd rechts van richting de muur en lachtte dan ook regelmatig erna... echt heel raar

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik denk dat alles te verklaren is.
    Vind het dan ook altijd gek om te lezen hoe sommigen even uitleggen hoe dat allemaal in elkaar zit met 'gidsen, dimensies en engelen'.
    Maar dat is mijn mening.
    Ik ben het dan ook eens met Pienie.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik ben voor onze dochter indertijd op zoek geweest naar een helderziend achtig iemand. ik kwam bij iemand in baarn. zij deed r aura, en masseren, en ik vond het verschil verbluffend. eigenlijk doet ze volwassenen, maar ze vond mijn meisje geen punt. ik vond het heel moeilijk om zo iemand te vinden die goed voelde en waar je je kind met een gerust hart aan kan toevertrouwen. (kon erbij blijven hoor) als je haar nummer wil kan ik dat wel opzoeken ergens. moet je me maar even een pbtje sturen. sterkte ermee trouwens.

groetjes, lidwina

10. Claudia32

Claudia32 Actief lid

12 nov 2006
    133
    0
    0
    Moeder
    Tilburg
    De 2 jarige dochter van mijn vriendin ziet ook iets.
    Zo ligt zij midden in de nacht te zwaien en te lachen naar een donker hoekje van de kamer.
    Dit al een paar nachten op een rij.
    Ze heeft het voorgelegd op het CB maar die hadden het over een denkbeeldig vriendje....
    :rolleyes:

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

precies en dat is waar het naar mijn idee fout gaat. als dat wordt afgedaan als fantasie van het kind zal het kind er nooit open over spreken.

12. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Als mijn kind zo zou reageren zal ik het never niet aan een dergelijke instantie melden. Ik merk dat er tegenwoordig veel te vaak andere dingen achter worden gedacht terwijl spiritualiteit niet meer zoals als vroeger een taboe was.

Als je kindje bang is voor dat gene wat ze ziet gaat het om negatieve energie en dat is niet zo erg fijn voor haar maar ook voor jullie niet.
    Je kunt kijken in een newage shop of andere winkeltjes die edelstenen verkopen naar een tijgeroog die weerdt negatieve energie af , plaats er eentje boven de deurpost van haar kamertje en vergeet hem niet eerst te reinigen in water .
    Eens in de zoveel tijd even op laden in de volle maan of zon.

xxx jet

13. Claudia32

Claudia32 Actief lid

12 nov 2006
    133
    0
    0
    Moeder
    Tilburg
    Ze maakte zich er zorgen om dus het eerste waar ze aan dacht
    was het CB.

Maar wat kan ze dan het beste doen, gewoon zo laten en wachten dat het weg is, als het überhaupt weggaat?

14. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik zou het niet negeren maar ook niet stimuleren als zij hiervoor gevoelig is dan ontwikkeld dit in haar eigen tempo .
    Ik zou b.v niet zeggen doe niet zo raar er is helemaal niets gewoon afleiden en haar op haar gemak stellen.
    Ik heb dit als kind ook extreem gehad en mijn moeder heeft nooit gezegd hou op er is niets te zien maar wreef lekker over mijn hoofd tot ik in slaap viel.
    Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd dit met een arts bespreken maar ik ben daar zelf geen voorstander van .

xxx jet

15. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @ Guppeinl: Bedankt. Ik ben nu op een forum ook met iemand aan het praten en zij wil mij ook al helpen, dus ik ben benieuwd wat zij zal zeggen.

Verder kan ik begrijpen dat er mensen zijn die zoiets hebben van, nou hoe komt ze er nou bij dat dat geesten zijn. Maar ik zie gewoon iets in haar oogjes, als je dus iets "ziet", wat ik niet herken.
    Het is heel gek. Ik ben zelf ook helemaal niet zo spiritueel ingesteld, dus het is niet zo dat ik hieraan denk, omdat ik er veel mee bezig ben. Maar omdat ik dit gedrag gewoon met mijn nuchtere verstand niet kan verklaren, dacht ik daar ineens aan.
    Dus ik ben benieuwd of het nog vaak gaat voorkomen. Want over twee weken gaan we verhuizen, dus misschien is het dan wel ineens over.
    x Linda

16. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik geloof ook dat er iets dergelijks is.

Daarnet ook nog zoiets meegemaakt: De hond lag in z'n mandje te slapen, en ineens begint ie me toch te grommen en keek richting de eettafel/raam. Wij zaten gewoon op de bank, er liep dus niemand door het huis of de aanbouw.
    Toen kwam ie sluipend richting mij gelopen, maar bleef richting de eettafel (of het raam ofzo) kijken en daarna keek hij mij angstig aan en ging bij mijn benen zitten. Ik had hem op z'n plaats op de bank gelegd, en hij bleef de hele tijd in die richting kijken en z'n kop bewegen, net alsof hij iets aan het volgen was.
    Ik moest er nog bijna om lachen ook, mijn vriend vond het ook maar raar.

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Het draadje tussen hier en daar is erg dun tot ongeveer de 7de levens jaar ( volgens theorieen). Er zijn verhalen bekend van kinderen die naast " geesten zien" ook heel goed kunnen vertellen wie ze in een vorig leven waren.
    Het zou dus ook een " her inerring" kunnen zijn.

Veel tips zijn al gegeven en je bent al in contact met iemand.
    Maak je er niet te druk om als ze echt bang zou zijn dan zou ze inderdaad heel anders reageren.

Ik hoop dat je wat aan de hulp gaat hebben

Succes

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi ik heb een collega zijn dochtertje heeft het ook maar die vertled echt wat ze ziet, die ziet iedere keer een oud vrouwtje in de badkamer en begint daar ook tegen te praten. zij is nu vier jaar ongeveer. het hoeft niet perse een geen positiefe geest te zijn het kan natuurlijk ook gewoon dat je dochtertje het allemaal maar raar vind omdat jullie er inderdaad niet op reageren, het niet zien.
    nog een vraagje mijn hond doet dit trouwens ook dan blijft ze heel lang naar 1 punt kijken dat vind ik altijd maar griezelig kan het zijn dat mijn hond dan ook geesten ziet?
    veel liefs esther

19. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Je kunt de kamer "schoonmaken" met wierrook en zeggen dat ze wegmoeten.

Els je kind weer es schrikt, zou je kunnen zwaaien nar datgene waar ze van lijkt te schrikken, Dan weet zij dat t oke is.

Geesten kan je wegsturen. Ik geloof niet zo in kwade geesten, maar ze kunnen wel pesten, schijnt. Geen idee, geen verstand van.
    Maar als je zegt dat je ze niet in huis wilt, dan zullen alle geesten daarnaar luisteren en weggaan. (dat is mij verteld)

20. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik herinner mij nog dat ik als kind 's nachts wakker werd en dan stond er iemand op mijn kamer.kan niet goed omschrijven wat of wie het was maar het was een soort schim.
    Je zou denken dat ik droomde maar ik heb het veel meegemaakt als kind(op het gebied van geesten) en ben er nu ook zeker van dat er echt 'iets' was.
    Ik zei dan altijd:GA WEG en dan ging die ook echt weg :(

Ook voel ik nu nog vaak de aanwezigheid van iets of iemand maar het is niet zo erg als vroeger toen ik nog een kind was.
    Ik ben heel gevoelig voor die dingen en zie en voel ook meer dan sommige andere mensen zien en heb een beetje bang dat ons dochtertje dit ook gaat hebben.
    Maar ALS zij dit ook gaat hebben weet ik dat ik haar kan geruststellen en er met haar over kan praten.

Ik zou het vooral niet negeren en vragen wat ze ziet enzo...

Deel Deze Pagina