Wat verdrietig pluisje! Ik hoop dat je de kerstdagen een beetje plezierig doorkomt. In ieder geval denken we aan je. Dikke knuffel!
Abbo af zeggen laat papa die maar betalen. De lusten maar ook de lasten. wil je veel sterkte wensen. Hoe vol en hou hoop.
Abbo is stopgezet, met pijn in mijn hart. Ik weet nu, dat ze alle contact verbreekt, maar ik heb geen keuze he... Nee ze is niet geweest, ook niks laten horen... het waren afschuwelijke kerstdagen, godzijdank zijn ze voorbij... Pluisje
Dank je, lief van je... ik heb mijn hart al een beetje gelucht in het wwjk topic... maar ik zal het zeker doen, als ik het weer eens nodig heb.. Pluisje
Wat een rottige tijd voor jullie, heel veel sterkte en ik hoop dat ze straks wel weer terug komt. Ze zal vast een keer inzien dat haar vader ook niet alles kan bieden wat ze nodig heeft.
zo, vanmiddag heeft mijn vriend dus geprobeerd om de telefoon in te gaan nemen, maar dat is dus mislukt. Hij ging netjes naar hun toen en vroeg of hij de telefoon mocht hebben. De stiefmamma deed de deur open en riep meteen dat ze geen gezeik aan de deur wilde. Mijn vriend zei dus rustig, ik kom alleen de telefoon ophalen. Maar zij riep weer meteen dat dochter er niet was en dat hij dat maar met haar moest regelen (ja, lekker als we haar niet te spreken krijgen...) Toen zei mijn vriend, dat hij nu dus aangifte ging doen van diefstal, waarop zij weer riep, nou succes daarmee! Daarna heeft hij thuis nog eens gebeld naar het nummer, om te checken of het afgesloten was. Nam stiefmamma weer op:x. We moesten haar met rust laten en niet zo zeiken... oke. Zij keuren diefstal dus duidelijk goed:x. Toen mijn vriend tegen haar zei, dat er al aangifte is gedaan, zei ze "sukkel"en hing op. Nou ja, ik ben zo kwaad op dat mens, dat noemt zich moeder, bah! Ik weet niet waarom deze mensen mij maar steeds pijn moeten doen. Ik vraag me af, hoe zij zou reageren, als ze haar kind afnamen... Ik vrees dat ik hier niks aan kan doen en zij dit evil spelletje nog lang vol gaan houden....zucht. Ik zou haar willen smeken om naar huis te komen, maar dat werkt niet, dat weet ik. Het voelt zo oneerlijk!! Er moet toch wel iets zijn, wat ik hiertegen zou kunnen doen? Zo verzieken ze haar helemaal en komt er dadelijk niks van terecht... Pluisje
Helemaal niets meer van je laten horen. Je geeft ze steeds voer om op jullie af te geven. Gun ze ook haar rust, dat getouwtrek is ook niet goed voor je dochter. Laat alle contact voorlopig van hun kant komen, hoe moeilijk ook. Ik kan me ook jullie machteloosheid en frustratie voorstellen. Vreselijk moet dit zijn voor jullie. Sterkte.
Toch logisch dat als zij telkens over 't budget heen gaat, ze dat abo kwijt speelt? Dan moet haar vader dat maar betalen. Ik had haar eventueel nog een prepaid kaart gekocht. Met het vaste budget dat ze nu kreeg. Is het op, dan is het op en dan moet ze maar wachten tot de volgende maand, het zelf betalen of langs haar vader passeren. Maar dan moet ze natuurlijk wel thuis zijn om het aan te nemen en moet de stiefmoeder ook niet ook nog es in de weg komen staan. Ik hoop voor jou dat ze ooit uitgepuberd is. Ze weet jullie wonen (als je ooit zou verhuizen, zou ik dat desnoods per post wel laten weten) en ik zou de deur dus wel altijd op een kier laten staan. Op 't moment dat zij er klaar voor is, komt ze hopelijk wel terug.
Je doet het tot nu toe prima maar dit had ik niet zo gedaan. Dat ze geen abbo meer krijgt is goed. Maar neem aan dat de telefoon aan haar gegeven was. Dan kan ze het nummer nog wel gebruiken maar via een kaartje om het op te waarderen of vader neemt een abbo. Die x box moet er buiten staan. Aangiften doen ik zou ook kwaad zijn geworden worden. Sorry. Maar ik meen het wel echt. Het klinkt net zoals het bij mijn zusje ging van als je niet doet wat ik zeg dan dit en dat. Nee dit had niet gemoeten op deze manier. De telefoon was van haar toch? Zo ja dan had je vriend daar niet om moeten laten gaan. Ik geef je gelijk als je gelijk hebt maar ik zeg het ook eerlijk als iets niet kan.
Ik kan me voortellen dat je er zo over denkt, maar die telefoon is van mij. Het abbo staat op mijn naam en nu kan ze er niet meer mee bellen, maar wel gebruiken om te appen. Dus kan ze vrolijk verder gaan, zonder dat het haar raakt. Er is meerdere keren gevraagd om de telefoon terug te brengen, als ook de x box, maar madam geeft niet thuis. Ze zou hem tweede kerstdag komen brengen, maar niet dus... De reden dat ik niet ben gegaan is heel simpel, ik denk niet dat ik me daar in zou kunnen houden. Ik zou denk ik, heel erg kwaad/emotioneel worden daar, zeker als ik dat mens voor me zou krijgen... Ik denk dat ik wel aangifte moest doen, ik kan haar toch niet zomaar dingen laten stelen? Waar is dan het einde? En ik doe ook maar wat me goed lijkt, kan goed of fout zijn.... Pluisje
Waarom mag ts niet de telefoon terug halen of aangifte doen? Ja het is heel erg om aangifte te moeten doen tegne je eigen kind, maar ze heeft genoeg opties gehad om hem terug te brengen dus dan snap ik zeker dat het een laatste middel is.. Besef goed dat dochter behoorlijk aan het puberen is als misschien wel opgestookt door ex plus stiefmoeder.. En ik denk dat daar de schoen wringt.. Dus ja ik geef ts helemaal gelijk ik was hem ook gaan halen.. Als ze zo graag wil bellen vraagt ze het maar aan dr vader.. Die is blijkbaar helemaal geweldig in haar ogen dus die moet dan ook maar de lasten betalen.. @ts Goed gedaan hoor meid.. Denk goed om jezelf!!
Die x box en mobiel staan los van elkaar. Ik zou die telefoon niet helemaal van haar afpakken. Ze kan nu nog watsappen dus nog ergens contact leggen. En 112 bellen in nood gevallen. Snapje mijn gedachten. En aangiften doen maakt de zaak er niet beter op echt niet. Dan word het nog erger dan het nu is. Je zit nu in een lastig pakket rust zal jullie veel meer goed doen. Dat met die x box hoe je dat moet op gaan lossen daar heb ik ook geen antwoord op. Maar aangiften zou ik niet doen. Je hebt gelijk maar op de een of andere manier weet ik zeker als je aangiften doet dat je je dochter dan nog veel langer kwijt raakt en dat is het je niet waard. Rust is het belangrijkste Door dingen verder te laten rusten breng je meer rust in de tent.
Aangiften doen doe je alleen als er geen andere opties meer zijn. Door aangiften te gaan doen tegen je kind dat gaat mij een stap te ver. Dat schrijf ik boven ook al een oplossing voor die x box heb ik nu ook niet.
Pluis ik wil je nog wel een ding zeggen. Ik wil je totaal niet aanvallen of zo. Echt niet. Het is niet mijn situatie. Je moet doen wat voor jou ook goed voelt. als het niet goed voelt moet je het gewoon niet doen. En ook logisch dat de emoties hoog oplopen nog steeds. Zusje van de week ook weer ruzie met puberzoon bijna 18. Adhd pdd_nos en nog meer dingen. Hij had geld gehad van het cak op zijn rekening wat voor zijn moeder bedoeld was. Ze betaald alle kosten. CAK voor medicatie en zo die ze betaald heeft voorhem. Hij heeft er een telefoon van gekocht. Mijn zusje is ontploft en ze heeft gelijk alleen zie ik bij haar wel eens dingen van het ( gedrag mag je afkeuren) maar het kind zelf niet. Haar gedrag mag je afkeuren. Daar mag je boos om zijn tot ze inzicht hebben moet je proberen het op een andere manier op te lossen. Hun zijn ook gescheiden pleegzorg ect ect jutters nog meer rottigheid ect ect. Bij mij staat het zo vaak tegen dat ze het kind zelf ook afkeurt. Terwijl hij ( ziek is) En hij word zo vaak gewezen op zijn verantwoordelijkheid maar hoe kan je iemand dit duidelijk maken. Die het voorlopig niet gaat snappen. Inzicht hebben kost jaren heel veel jaren. Mijn vader van de week penseel maar jij doet het toch ook opknappen en luisteren ik zeg dat komt A omdat ik nu ouder ben en B omdat ik inzicht heb in mijn beperkingen. Je dochter is nu nog te jong om oorzaak en gevolg te snappen daarom heten kinderen tussen 11 tot 21 jaar ook pubers of jong volwassenen ze kunnen nog niet altijd de juiste beslissingen nemen. Je kunt met ze praten praten en toch doen ze het tegen tegenovergestelde pas als ze ( rijper) worden gaan ze anders denken en gaan ze hun gedrag in zien.
Helpt denk ik ook niet mee dat je ex en zijn nieuwe vriendin zich als ik het zo lees, zich ook nogal puberaal opstellen. Natuurlijk is het je goed recht om die telefoon terug te krijgen, ik kan ook niet in jullie portemonnee kijken, weet niet of het een duur ding was, maar ik kan me ook wel in Penseels gedachten vinden, het levert niet alleen voor je dochter (zij wordt waarschijnlijk ook opgestookt), maar voor jullie veel frustratie en onrust op. Voor jezelf moet je afwegen of dat het waard is, je hebt zelf het beste inzicht in de situatie. Abbo zou ik wel stopgezet hebben, laat haar vader maar betalen. Ze woont daar, ze houdt zich niet aan de afspraken m.b.t. de telefoon, dus zou ik er niet aan meebetalen. En contact zoeken kan altijd, ze heeft je nummer en mocht ze de telefoon weer terug geven, dan heeft haar vader vast zo een nieuwe gekocht. Sterkte.
@ Penseel, ik snap je wel een beetje maar ik denk toch dat je appels met peren vergelijkt. Je neef is 18 en heeft pdd nos en nog meer dingen schrijf je. Dat je zus er zo mee omgaat vind ik heel erg voor jouw neef, al kan ik me haar frustratie ook wel voorstellen... Mijn dochter heeft geen "aandoeningen" maar is gewoon heel erg beïnvloedbaar, zeker door geld..helaas. Dat heeft mijn ex, in mijn ogen, gecreëerd door haar altijd alles te geven wat haar hartje begeert. Ik vind het ook heel erg dat ik aangifte moet gaan doen tegen mijn eigen kind, maar ik kan haar toch ook niet zomaar met alles weg laten komen? Nu is ze niet meer bereikbaar voor mij, omdat ze ws haar simkaart eruit heeft gehaald en van pappie ws een nieuwe gekregen heeft. Zo leert ze natuurlijk nooit, dat dit gedrag niet kan. Dus of ik nu de telefoon terug ga halen, of dat ze em mag houden, ze wil geen contact met mij, dat is duidelijk. Ze is vanaf gisterenochtend niet meer online geweest met dat telefoonnummer. Dat kan echt niet, ze is nog geen seconde per dag niet online...Alle contact is nu met haar verbroken...dat doet echt pijn.. Dus ik vermoed heel sterk, dat pappie haar al een nieuwe simkaart heeft gekocht. Prima, maar dan wil ik mijn telefoon terug en kopen ze maar zelf een nieuwe voor haar. Ik zit nog ruim een jaar vast aan dat abbo, dus wil ik er dan ook gebruik van maken. Ze leren haar, dat ze met dreigen en pressie alles voor elkaar kan krijgen, dat vind ik afschuwelijk. Ik zie geen andere keuze dan aangifte te doen.. met pijn in mijn hart. . Als de spullen terug zijn, kan ik de aanklacht laten vallen, ik zal zeker zorgen dat ze er geen last van krijgt de rest van haar leven... zo slecht ben ik nu ook weer niet...alleen wanhopig Pluisje
Oke meis je bent mij geen verantwoordelijkheid verschuldigd, Kun je er buiten jullie om geen ander persoon tussen een onafhankelijk persoon. ?? Zo dat je de stap aangifte niet hoeft te nemen. Dat je je telefoon terug wil snap ik. En toch denk ik dat het tegen je gaat werken. Waarom weet ik niet. Vraag dan die sim in elk geval terug. Of vraag een replica sim aan en ga verder op dat abbo. Sta je straks bij de rechter van ja maar ze doet aangifte tegen mij. Mijn eigen moeder?? Op de een of andere manier kan ik niet goed uit leggen wat ik je wil duidelijk maken. ( bedoel ) het zeker goed. En daar bij vraag ik mij ook af of de politie die aanklacht aan zal nemen omdat het in de familie sfeer is, Maar misschien kunnen hun wel die telefoon halen. Dat zou nog een oplossing zijn. Misschien een wijk agent. Geef een werkend ander mobieltje als ruil middel? Denk hard op met je mee. Zo dat je niet drastische maatregelen moet of hoeft te gaan nemen. Die abbo was toch stop gezet?? Of alleen even tijdelijk?
Ja idd door de andere kant word er ook totaal niet mee gewerkt en dat maakt het verhaal heel lastig zeer lastig.