Mijn dochter van 7 had bij haar laatste controle 3 gaatjes in haar melktanden. Nu moet ze 3 april haar eerste gaatje laten boren en die andere twee doen ze de keer erop. Nu is mijn dochter een erg onzeker meisje (net haar moeder) en bang voor nieuwe dingen. De eerste keer opereren bij haar neusamandelen werd een groot drama en moesten we haar met drie man in bedwang houden voor het kapje. Ook bij de eerste keer fluoride behandeling raakte ze helemaal in de stress. Hoe ga ik ga ik haar in hemelsnaam voorbereiden op het boren van een gaatje? En zou ze wellicht verdoving moeten overwegen? Ik zie hier zo tegenop, voor haarzelf, maar ook voor mij zelf. Iemand ideeën, suggesties, tips? En hoe krijg ik haar daarna weer mee voor de volgende keer?
Ik ben als de dood voor de tandarts.. Zou wel verdoven! Hebben ze bij mij niet gedaan, ik ben jaren niet naar de tandarts geweest. Zodra mijn moeder zei dat ik moest kreeg ik een migraine aanval & schoot ik volledig in paniek.. (groep 6)
misschien eens overleggen met de tandarts hoe ze het doen bij kinderen? Zodat je haar goed kan voorbereiden. Verder had ik voor mijn dochter een koptelefoon meegenomen met liedjes en verhaaltjes. Goed uitgelegd hoe ze (zonder te kijken) de volume knop harder kon zetten als ze niets meer kon horen... Dat scheelde al een stukje. Dochter had 1 tand waar wat aan moest gebeuren (ik weet niet eens meer wat precies).
Onze tandarts zegt dat verdoven meer pijn doet dan boren op zich, ligt ook aan de diepte van het gat, maar het schijnt bij kinderen vaak niet pijn te doen. Lisa is niet altijd de makkelijkste, maar ik heb gezegd waarom het moet gebeuren, dat het een beetje pijn kan doen, maar als ze goed meewerkt dat het eerder klaar is. En ze mocht een knuffel meenemen waar ze in kon knijpen. Maar het ging helemaal prima en volgens Lisa deed het geen pijn. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan