Mijn dochters willen krullen met kerst, hoe ga ik dat doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sannebc, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn dochters van 9 en 7 willen heel graag krullen met kerst.
    Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Ze hebben alle twee vrij glad/stijl haar wat niet al te dik is.
    Ik heb hier thuis een carmenset staan en dat heb ik al een keer gebruikt, maar toen kwam ik niet verder al een paar slagen in het haar die er binnen een uur weer uitgezakt waren.

Zou het met een krultang oid beter gaan en beter blijven zitten?
    Moet je het haar eerst nat maken of er schuim oid in doen?

Ik heb op youtube al wat filmpjes bekeken van een carmenset en papilotten, maar ik vond het resultaat wat tegenvallen.
    Ze willen echte pijpekrullen! :D

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Anders pappilotten zelf maken van een oud t-shirt en dit de avond van tevoren erin draaien?

3. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Nou,ik zal je even helpen!!
    Ten eerste een dag van te voren haren wassen liever 2 dagen ervoor.en dan GEEN cremespoeling gebruiken,daar wordt het haar zwaar van.
    Nou de haren droog kammen en dan schuimgel erin,niet te veel.Op laten drogen en dan kun je beginnen met de krultang.Pak een plukje ,spuit er lak op en dan in de krultang.Zo doe je alles.Dan nog over alles haarlak en drogen.Daarna haal ik zelf de plukjes uitelkaar,zodat je veel meer volume krijgt.Dus van 1 lok maak je er 3.Het duurt ff maar op deze manier blijft het wel de hele dag zitten!!Mijn dochter heeft ook stijl haar en daar blijft het ook bij zitten.Ik zal zo even een foto plaatsen!!Succes!!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

dit deed mijn moeder vroeger ook, maar dan met rolletjes gaasverband, haar iets vochtig maken, schuimgel erin,, papillotten maken iets drogen met de fohn en gewoon slapen ermee, volgende ochtend heb je prachtige krullen en weinig werk ;)

5. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
  6. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Krijg alleen de linkjes..;)

7. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ze zullen er helaas wel snel uitzakken op deze manier...:)

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wow! Mooie foto's! Dat willen m'n dochters!!
    Wat voor soort krultang heb je?

9. tuc

tuc Niet meer actief

volgens mij heb je voor kinderen ook van die papilloten, speciaal voor kinderhaartjes en ik denk idd nat maken en de avond van te voren.

suc6;)

10. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Gewoon een hele simpele krultang ,dus geen stijltang . 20 euro ofzo,ik dacht eerst maar eens kijken of het werkt!!en dat doet het dus!!

11. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Met een ronde borstel of zo'n soort tang waar je het tussen doet.
    Ben echt een leek op dat gebied hoor... ;)

12. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    zon tang waar je het tussen doet!!:D

13. Ballie

Ballie Niet meer actief

Let er wel goed op dat je iets van een hittebeschermer erin doet, vooral als je er al van te voren haarlak in spuit. Een stijltang/krultang is sowieso niet zo goed voor je haar (ben er niet tegen hoor, gebruik het zelf ook :p) en als je er van te voren dingen zoals haarlak in spuit kan het zijn dat die stoffen heter worden dan je haar zelf normaal gedaan zou hebben. Kan je gewoon bij de etos/kruidvat kopen.

14. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik heb geen tips.
    maar wou alleen maar even zeggen, een krultang, en absoluut niet met borstel, want die draai je vast in het haar, dat krijg je er niet meer uit

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik neem aan wel een ronde tang en geen 'wafelijzer'?

Ik deed bij mijn zusje altijd wassen dag van tevoren zonder cremespoeling, haarlak geschikt om met warmte te gebruiken en de krultang.
    Carmen-set heb ik ook maar blijft bij mij niet zitten, tenzij ik het met mousse een uur of 4 laat zitten maar daar krijg ik hoofdpijn van omdat de rollers zo zwaar zijn.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee hoor, blijft de hele dag zitten, je moet er uiteraard wel nog lak over het eindresultaat spuiten.

17. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Oke,ik heb er er andere ervaring mee,ligt misschien aan het haar???;)

18. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    mijn moeder deed papelotten in een nachtje mee slapen en had mooie krullen sochtends

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    idd met schuim en nadien haarlak, werkt ook prima met een carmen set. Onze bruidsmeisjes hadden dit ook en dat bleef prima zitten.

20. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik maak bij mezelf altijd krullen met een stijltang. Blijft de hele dag zitten.

Deel Deze Pagina