Hoi hoi, Ik heb een zoontje van nu 3 weken en heb nogal problemen met het slapen.Overdags leg ik hem na zijn fles (krijgt flesvoeding) als ik zie dat hij moe wordt in zijn eigen bed maar zodra hij door heb dat hij in zijn eigen bed ligt begint hij te huilen.Het zijn geen inslaap huiltjes,ze beginnen zachtjes en eindigen gillend en dat kan hij erg lang volhouden,hij ligt ingebakerd maar wordt dan op een gegeven moment zo boos dat het hem lukt om alles los te gooien.We laten hem 10 min huilen,langer ken ik het echt niet aan horen, gaan er dan naartoe om hem te troosten en gerust te stellen,maar dat helpt weinig tot eigenlijk niks.Alleen wanneer je hem oppak en in je armen houdt slaapt hij binnen 3 min,maar leg je hem weer rustig terug dan begint het binnen 10 min weer opnieuw.Zo gebeurd het dus dat hij soms een hele dag niet aan zijn slaap toe komt.Terwijl ik hem wel 10 keer per dag in zijn bed probeer te leggen.Snachts is het eigenlijk hetzelfde verhaal,als hij dan wakker wordt voor eten dan zijn we wel eens 3 uur bezig om hem weer in slaap te krijgen. We gebruiken de flessen van dr brown en hij heeft wel eens last van krampjes daar gebruiken we infacol voor maar dat lijkt tot nu toe niet veel te helpen.Hij weegt nu iets over de 9 pond een grote knul dus en krijg om de 3 uur 110 ml melk.We hebben hem wel eens wat minder geprobeerd te geven maar dan heeft hij daarna nog zoveel honger.Hij heeft veel plasluiers maar poept om de 2 dagen en laat erg veel windjes. Wat kan ik er aan doen om hem in zijn bed te laten slapen zodat hij aan zijn rust toe komt?En krijgt hij een goeie hoeveelheid eten?Zou hij nog iets meer mogen soms komt hij namenlijk na 2 enhalf uur alweer omdat hij honger heb. Ik weet het op het moment dus echt niet meer en hoop dat je een goeie tip voor me heb! Alvast bedankt, patricia
Hoi Patricia, Ik zie deze problemen steeds vaker. Slaapt hij ergens anders wel, of ook niet? Als je hem bijvoorbeeld in de kinderwagenbak legt? Je zou hem met bak in al in zijn ledikant kunnen zetten. Je zou kunnen proberen om al meteen na de voeding in bed te leggen, niet ieder keer, maar zo af en toe eens. Hij leert dan om zich zelf te ontspannen, en zo in slaap te vallen. Een slaapcyclus van een baby duurt maar 45 minuten, dan worden ze even wakker, maar als je ze dan laat liggen, vallen ze weer in slaap. Als je op zijn kamer komt om te troosten, doe dit dan met lage stem, doe geen licht aan, maak geen oogcontact en stel geen vragen. Het zou kunnen dat er wat voeding terug komt als hij in bed ligt, zet daarom het bed omhoog bij het hoofeind, met boeken onder de poten, of met een handdoek onder het matras. Krijgt hij 7 voedingen van 110? of 8? Hij heeft 675 nodig per etmaal, maar ieder kind is anders. Als hij aangeeft dat hij meer wil, probeer dat dan gerust. Op het CB zien ze dan wel hoe het gaat met de groeicruve. Hoe is de bevalling gegaan? Spuugt hij veel? Tot zover, ik hoor snel van je. Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Bedankt voor het antwoorden. Ergens anders slaapt hij ook niet,behalve dan wanneer je hem in je armen houdt.Ik leg hem nu elke keer na zijn voeding in bed,doen precies wat je heb opgeschreven (had al wat van je tips gelezen bij de vragen van anderen) gaan na 10 min bij hem kijken om hem even te troosten,soms valt hij dan even voor 10 min in slaap en dan begint het van voor af aan,dat houdt hij vaak een hele lange tijd zo vol.Eer dat hij dan weer slaapt krijgt hij al bijna zijn volgende voeding. Spugen doet hij eigenlijk niet,er komt wel eens een heel klein beetje terug maar dat is echt maar een heel klein beetje,wel doet hij eigenlijk zelden een boertje laten na het eten,houdt hem een hele poos rechtop,maar hij valt dan vaak in slaap. Hij krijgt nu 8 x 110 ml en vaak is het nog niet genoeg voor hem,volgens de kinderarts hier krijgt hij inderdaad wel wat teveel maar omdat het een flinke knul is zag zij er geen probleem in.Maar nou moet ik wel eerlijk zeggen ze rekenen hier wel heel vreemd kwa hoeveelheid wat hij mag hebben.Ben toch wel bang dat ik hem teveel geef. De bevalling liep niet helemaal zoals het hoorde te gaan,elke keer tijdens een wee viel zijn hartslag naar beneden,daardoor een hoop gestress bij zowel de dokters als bij ons.Hebben het wel vaginaal kunnen doen (werdt bijna een spoedkeizersnee) maar doordat hij er wel heel snel uit moest is er een flinke knip gezet en bij hem werdt de tang op zijn hoofd gezet en is er op die manier uitgetrokken. Verder is het een heerlijke gezonde vent gelukkig! Bedankt! Groetjes patricia
Hoi hoi, Ik denk dat het dan verstandig is om een osteopaat op te zoeken. Het kan zijn dat er met de bevalling iets niet goed is gegaan met zijn nekje, en dat hij daar last van heeft als hij plat ligt. Dat hoeft niet via de huisarts, maar kan rechtstreeks. Misschien dat de mensen van het CB een goede weten in de buurt bij jullie! Succes Adrienne