hallo dames, onze dochter heeft een grote zuigbehoefte, drinkt dikke voeding gewoon uit een difrax fles maat s, dus slaapt ze veel met haar speentje. sàvonds bij de fles van 19.00 en 23.00 hoeft ze hem niet en slaapt zonder speen. maar dan s`nachts om 5.00 begint ze beetje te jengelen en dat gaat door in huilen totdat ze de speen heeft, nu heb ik het vermoeden dat ze dan krampjes heeft en ze weg zuigt met de speen, maar ze is hem dan dus elk half uur kwijt dus kan elke keer heen en weer lopen. nou heb ik gelezen dat sommoge moeders zeggen ff laten huilen wel erheen om te troosten maar geen speen geven, maar als ze hem wil hebben vanwege de krampjes dan vind ik het weer zielig. alleen 6 x me bed uit voor die speen vind ik voor mezelf zo zielig hihi. en nee ze heeft geen honger want als ik haar de fles geef blijft ze daarna door jengelen voor de speen. ze krijgt 5 flessen van 180 +6. heeft er iemand een tip? of is het nou eenmaal zo?. ik vind het niet heel dramatisch hoor maar een nachtje iets langer slapen zou wel fijn zijn.
Mijn zoontje heeft ook speen s nachts. Toen hij zo oud was als jou dochter moest ik er ook vaak uit voor zn speen. Nu is dat niet meer zo. Hij is nu wat ouder dus heeft haast geen kramp en slaapt ook een stuk vaster. Ze is nu nog zo jong dus ik zou haar lekker haar speen geven als ze daardoor lekker slaapt.
Tsja, ik heb helaas geen tip voor je, want bij ons is het precies hetzelfde. Hij kan de nacht volgens mij prima zonder voeding, bovendien krijgt hij ook 5 x 200 (of soms 4 x 230), maar we moeten er wel bijna elk uur uit voor de speen, soms zelfs wel twee keer per uur. En dat nekt je toch best. Ik zou zo graag een keer een uur of zes achter elkaar slapen, maar dat is sinds de geboorte nog nooit gelukt. Ik vraag me ook vaak erg af of we hem nu te afhankelijk hebben gemaakt van de speen, of dat hij toch nog weer een nachtvoeding zou willen, al hebben we het net als Regi geprobeerd en vraagt hij dan een uur later gewoon ook weer om de speen net als altijd. Wanneer gaan kindjes zelf hun speen pakken? Onze oudste ging rond deze tijd duimen, ik vond dat eigenlijk wel heel handig, want dan kon hij die zelf in zijn mondje stoppen, maar onze jongste lijkt er helaas geen zin in te hebben...
Wij zijn sinds een week of twee verlost van de spenen, ze vind haar vingers lekkerder.. Van de ene kant had ik liever dat ze een speentje heeft (is makkelijker af te leren) maar ja zo is het ook wel makkelijk, hoef er 's nachts niet meer uit voor de speen..
Ik zou haar idd nog gewoon lekker haar speentje gunnen, zeker als ze hem nodig heeft om de krampjes weg te zuigen of rustig weer in slaap te vallen. Hier ging Lucas met een maand of 5-6 zijn speentje zelf pakken en in zijn mond doen. Al eventjes daarvoor kon hij hem steeds beter inhouden, dus dat scheelde ook een hoop. Je kunt proberen een klein tutteldoekje/spuugdoekje o.i.d aan de speen vast te maken, zodat hij wat beter bij haar blijft liggen. Of een 'knuffel je speen', maar ik weet eventjes niet vanaf welke leeftijd dat mag. Hier moeten we er nu ongeveer 4-5x per week één keertje per nacht eventjes uit om zijn speen terug te geven als ie uit bed is gevallen. Zolang hij in het bedje ligt, pakt ie hem zelf. Weet je... het went eigenlijk vanzelf, zeker als het nog maar 1x is. We gaan hier rond een jaar of 2 proberen de speen af te wennen. Hij krijgt hem ook alleen nog maar met slapen.
knuffel je speen heeft ze al, maar ze is zo druk in haar slaap dat die regelmatig achter haar hoofdje ligt, geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt haha. ja ik denk dat er ook niks anders op zit dan hopen dat ze hem snel zelf kan pakken, en tot die tijd blijf ik wel lopen hihi
Gelukkg hier een meisje wat geen speen wil, ja alleen de eerste 3 weken ofzo. Ze vind idd haar vingers duimpje lekker. Een speentje is wel makkelijker afwennen maar je kunt hem moeilijk opdringen. En zuigkracht heeft ze wel ook voeding ingedikt met nutriton en een s speen op difrax fles en 10 15 fles leeg.
oh das wel lastig regi, eerst dacht ik...oh mss trek, maar ze weigert de fles dus...en wilt echt haar speentje/.. enige wat ik kan bedenekn ...is proberen de krampjes voor te zijn...bijv savonds voor naar bed gaan warm badje, buikmassage met olie en heel veel fietsen...veel boeren...hopen dat de krampjes niet zo erg worden zodat ze mss eerdaags haar handje vind om te sabbelen.. Doet Mirza ook wel es...dan sabbelt ie even en valt zo in slaap..
ja dat badje maakt niet zoveel uit heb ik al geprobeerd ze heeft eigenlijk al vanaf het begin veel krampjes, komt ook dorrdat we de geode voeding niet konden vinden i.v.m verstopping en haar reflux dus ze poept ook maar om de dag. naja er zal heus een tijd komen dat het beter gaat maar ja ik vind het voor haar ook zo zielig.
als ze krampjes heeft zou ik cinababy gebruike 3 druppels op der speen en ze valt in slaap gooit de speen uit en slaap de hele nacht door dat ze de fles weer moet hebben heb ik met mijn zoon ook en help perfect..
Infacol was hier een groot succes. Ik denk dat je inderdaad moet helpen met de krampjes voor je de troost minder wil of hoef te geven
we hebben alles al geprobeerd, cinababy, infacol, badje , fietsen met de beentjes, masseren maar er is niks wat helpt. ik vrees dat ze net als haar moeder erg gevoelige darmpjes heeft. nou is het gelukkig al een stuk minder dan het geweest is maar ze blijft er last van houden.
regi, ik heb abc dolphilus gekocht...die probiotica voor een betere darmflora...erg goede verhalen over ggehoord...k lat j weten of het goed aanslaat...mirza heeft namelijk erg veel last van zn darmen
ja die heb ik ook in huis maar nog niet gebruikt, vandaag ging het weer redelijk. dus je mag het me zeker laten weten. ik ben benieuwd.
oh oke goed...trouwens bij mirza is het een verstopping geweest, heb klysma van huisarts...hij had eerst 2 weken niet gepoept....en nu weer een week niet, maar echt onwijze pijn...nu net weer dat spul en eindelijk alles eruit!
ok ja ik ben van de week begonnen om de enfamil te mengen met nutrilon omneo, i.pv. nutrilon standaard. ook heb ik haar gisteravond geen motilium gegeven en ik moest er om 5.00 ff uit voor speentje en toen schrok ik wakker om 8.00 dus of dat nou toeval is. en ze had gelijk een poepbroek. maar een week niet poepen sjee dat is wel erg lang. wel zielig he.