Spaanse kinderboeken? Cadeautje meisje van 2.5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ballie, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballie

Ballie Niet meer actief

Hallo, ik had even een vraagje en ik vroeg me af of jullie mij hiermee konden helpen.

Ik ga binnenkort naar de familie van mijn vriend in het buitenland. Hij heeft een zusje van 2.5 jaar. Nu is hij op zoek naar een cadeautje voor haar voor kerst en ik wilde graag iets meenemen als bedankje dat ik daar blijf.

Ik lees wel vaker hier op het forum dat little people heel populair is. Is dat geschikt voor haar of is ze daar te oud/jong voor??? Ik had bijv. een heel schattig theesetje daarvan gezien.

Het gaat om een spaanstalig kindje en zover ik heb gezien komt ze echt om in het speelgoed. Ik zat er dus zelf aan te denken om een nederlands kinderboek in het spaans mee te nemen omdat wij hier zulke leuke verhalen hebben. Ik weet dat bijv. Jip en Janneke en Pluk van de Petteflat vertaald zijn in het spaans maar ik kan ze echt nergens vinden. Hebben jullie misschien een idee waar ik kan zoeken?

Andere ideeën zijn ook welkom! Bedankt voor het meedenken :)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

3. Ballie

Ballie Niet meer actief

Daar heb ik inderdaad gekeken. Ik kan alleen niet echt Nederlandse boeken vinden die vertaald zijn. Dat leek me juist zo leuk omdat ze andere boeken zelf ook kunnen kopen maar iets Nederlands is wat aparter :)

4. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ik weet niet in welke regio je woont maar in Rotterdam en Groningen zit een kinderboekenwinkel "Kleine kapitein" (De Kleine Kapitein)

Ik heb daar vorig jaar een boekje van Nijntje gekocht in het Frans. Maar ze verkopen daar (of in ieder geval in Rotterdam) kinderboeken in meerdere talen. Weet alleen niet of het allemaal Nederlandse kinderboeken zijn die zijn vertaald.

Als je Nijntje een leuk idee vindt om te geven dan kan je ook nog bij het Nijntjemuseum in Utrecht kijken, echter moet je dan ook wel weer entree betalen daarvoor. Maar ze hebben daar Nijntje boeken in heel wat verschillende talen.

5. Ballie

Ballie Niet meer actief

Dankjewel! Ga morgen meteen even bellen :D

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    De nijntje boekjes zijn alleen in gallego vertaald helaas. Heb ze ook overal gezocht in het spaans maar niet gevonden...

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Misschien vind je trouwens een klompjesspaarpot leuk? Die kun je op sommige sites personaliseren..

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    @ AMS; had werkelijk nog nooit van Gallego gehoord... Maar ik begrijp dat het een taal is die in een gedeelte van Spanje wordt gesproken?
    En je hebt het ook al bij het Nijntje museum geprobeerd, daar stonden namelijk boeken in heel veel talen. Ik weet natuurlijk niet het verschil tussen Spaans en Gallego, maar neem aan dat jij dat wel weet.

9. Ballie

Ballie Niet meer actief

@ Salsera: Ik heb ze gebeld, ze hadden het helaas niet maar wel hele vriendelijke mensen die nog even verder gekeken hebben of het ergens anders wel te krijgen was :)
    @ AMS: Leuk idee! Ga ik zeker even naar kijken.

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ams, Ik heb hier in Spanje wel boeken van Nijntje gezien in het Spaans. Dat is toch Miffy hier?

Deel Deze Pagina