De titel zegt t al; Senn krijgt een nieuwe kamer. Hoe kun je m dan goed laten wennen?eerst middagslaapje in z'n nieuwe bed/kamer?of gelijk helemaal gelijk over? Wat hebben jullie gedaan? Bedankt voor de tips!
Hier in één keer over. Begonnen met het slapen 's nachts. De eerste nacht was iets onrustiger dan normaal, omdat ze haar knuffel sneller kwijt raakte in het grote bed. Toen hebben we wat meer exemplaren van haar knuffel in bed gelegd en dat ging prima! Inmiddels kan ze weer toe met één exemplaar van haar favoriete knuffel.
Bedoel je echt alleen het wennen aan slapen? Ga je nieuwe kamertje ook helemaal opknappen en inrichten voor hem? misschien is het voor hem leuk om hem er bij te betrekken, vragen welke kleuren hij leuk vind, hem zelf een nieuw dekbed(voor grote stoere jongens ) uit laten zoeken, samen inrichten, etc. Dan krijgt hij het gevoel dat het echt zijn kamertje word. Heb er eerlijk gezegd nog geen ervaring mee, onze 1e is pas een half jaar en nog lang geen 2e op komst, maar ik denk dat ik het zelf wel zo zou aanpakken. Hoop dat hij snel gewend is, veel suc6! Ps; heb zelf soort trauma gehad als kind toen mijn ouders me uit logeren deden naar opa & oma(dát was niet erg hoor!) en ik bij thuiskomst een opgeknapte slaapkamer had, ik schrok erg en moest zelfs huilen. Vond het niet lelijk ofzo, maar het was opeens zo anders! was daarna best blij met "nieuwe" kamer, maar die verrassing had van mij niet gehoeven(sorry pa & ma).
Ons dochtertje is gistermiddag voor het eerst gaan slapen op haar nieuwe kamertje. Gelijk in één keer over. Geen problemen gehad, niet wakker geweest oid.
Toen we onze oudste dochter haar nieuwe kamer op gingen knappen was dat een flink project die ook wel even duurde. We gingen elke avond in haar nieuwe kamertje kijken en betrokken haar ook bij het uitzoeken van de spullen. Toen het kamertje eenmaal klaar was ging ze meteen over en het ging super!