2e kindje op komst, hoe wennen dreumes naar z'n nieuwe kamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missguit, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    De titel zegt t al; Senn krijgt een nieuwe kamer.
    Hoe kun je m dan goed laten wennen?eerst middagslaapje in z'n nieuwe bed/kamer?of gelijk helemaal gelijk over?
    Wat hebben jullie gedaan?

Bedankt voor de tips!

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hier in één keer over. Begonnen met het slapen 's nachts.
    De eerste nacht was iets onrustiger dan normaal, omdat ze haar knuffel sneller kwijt raakte in het grote bed. Toen hebben we wat meer exemplaren van haar knuffel in bed gelegd en dat ging prima! Inmiddels kan ze weer toe met één exemplaar van haar favoriete knuffel.

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    #3 Nora1983, 16 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2014
    Bedoel je echt alleen het wennen aan slapen? Ga je nieuwe kamertje ook helemaal opknappen en inrichten voor hem? misschien is het voor hem leuk om hem er bij te betrekken, vragen welke kleuren hij leuk vind, hem zelf een nieuw dekbed(voor grote stoere jongens ;) ) uit laten zoeken, samen inrichten, etc. Dan krijgt hij het gevoel dat het echt zijn kamertje word.
    Heb er eerlijk gezegd nog geen ervaring mee, onze 1e is pas een half jaar en nog lang geen 2e op komst, maar ik denk dat ik het zelf wel zo zou aanpakken.

Hoop dat hij snel gewend is, veel suc6!

Ps; heb zelf soort trauma gehad als kind toen mijn ouders me uit logeren deden naar opa & oma(dát was niet erg hoor!:D) en ik bij thuiskomst een opgeknapte slaapkamer had, ik schrok erg:$ en moest zelfs huilen. Vond het niet lelijk ofzo, maar het was opeens zo anders! was daarna best blij met "nieuwe" kamer, maar die verrassing had van mij niet gehoeven(sorry pa & ma;)).

4. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje is gistermiddag voor het eerst gaan slapen op haar nieuwe kamertje.
    Gelijk in één keer over. Geen problemen gehad, niet wakker geweest oid.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb ze allebei in een keer over gedaan, en dan ook in nieuwe bedjes.

6. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Hier ook in 1 keer. Wel een groot bed mooie nieuwe spulletjes. Hij vond het geweldig.

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Toen we onze oudste dochter haar nieuwe kamer op gingen knappen was dat een flink project die ook wel even duurde. We gingen elke avond in haar nieuwe kamertje kijken en betrokken haar ook bij het uitzoeken van de spullen. Toen het kamertje eenmaal klaar was ging ze meteen over en het ging super!

Deel Deze Pagina