Mijn zoontje van 2,5 jr herhaalt de laatste tijd veel dat hij ziek is. Hij heeft een beetje een groot hoofd dus als een shirt moeillijk aan od uit gaat zeg ik: ja je hebt ook een beetje een groot hoofd he, ma dat komt omdat er veel hersentjes inzitten en dan word je heeeel slim! Om zn aandacht van dat vervelende getrek af te houden. Laatste tijd antwoord hij echter, dat hij ziek is, dus ik dacht hij zegt 't verkeerd en bedoelt slim, maar hij bedoelt echt ziek... Dus ik dacht hoe komt hij hier nou weer bij??? Vanavond zit hij met eten aan tafel, wil geen aardappels eten, ik geef aan dat hij moet eten. Vervolgens gaat hij met zn handjes in gebalde vuistjes oonder zijn wangen de ander kant op kijken en zegt weer: ik ben ziek. Na wat doorvragen en zijn herhaaldelijke antwoorden tot boosheid aan toe dat hij ziek is, komt er ook de naam van de leidster van het KDV uit En zegt .... word ziek van mij. Tot in hoever het klopt wat hij zegt moet ik navragen maar hij lijkt er erg mee bezig te zijn en het erg te vinden. Dus weet niet Z+ goed wat ik ermee moet..... En is de" ik word ziek van je" reactie van een kdv leidster naar een kind gepast, ik vind nl van niet. Ben erg benieuwd wat jullie vinden?
Tess zegt de laatste tijd ook heel vaak dat ze ziek is (vooral als ze ergens geen zin in heeft of lekker lang in bed tv wil kijken ) maar bij haar is dat natuurlijk ook niet zo vreemd... Ik zou in het geval van Mr. T echt wel aan de juf op het kdv vertellen wat hij zegt en vragen of zij enig idee heeft hoe hij bij deze uitspraak komt. Mocht juf dat wel gezegd hebben zou ik linea recta een klacht indienen, dit zijn geen uitspraken die je tegen een kind doet en getuigd absoluut niet van professionaliteit!
Chantal dat klinkt niet goed. Ik zou het toch eens navragen bij het kdv. Zo had Lianna een tijdje geleden dat ze de hele tijd zei: ik doe niet bazig. Toen ik vroeg bij het kdv of Lianna bazig was, zei de leidster dat dat helemaal niet het geval is. En toen ik vertelde dat Lianna dat zo vaak zei, schrok ze enorm. Wellicht dat Lianna het op heeft gepikt van een ander kindje dat wat bazig is. Maar een kind de hele tijd ziek noemen, gaat wel erg ver, ook al zou het niet tegen Tygo zijn gericht.
ik kan alleen aangeven dat hier een meisje is wat de laatste tijd ook nogal eens 'ziek' is volgens eigen zeggen. Zonder dat ik echt weet wat ik er mee aanmoet omdat ik niet het idee heb, dat er écht wat aan de hand is.. (hoe sip ze ook kan kijken) .
Chantal, ot vindt ziek zijn ook heel interessant. Komt door de bezoekjes aan de ka en ha van haar kleine broer. Maar als ze zo'n uitspraak zou doen, zou ik ook zeker bij het kdv zeggen dat hij dat zegt. En dan kijken hoe ze reageert. Lastig dat het ook niet waar kan zijn. Maar als iemand dat tegen mijn kind zou zeggen zou ik heel erg vinden. Ik zou hem sowieso thuis wat extra bevestiging geven. Hoe lief je hem vindt en hoe trots je op hem bent. Kan nooit kwaad
Ervaring hier leert dat je best eens kunt vragen aan een leidster waar je het goed mee kunt vinden om te vragen van "goh.. Heb JIJ soms een idee waar ze dat vandaan heeft?" Vaak is de oorzaak heel simpel en is het gewoon een uit-context opmerking. Maar zo'n leidster heeft het dan niet door. Want in haar ogen zegt ze niks geks. Anne is al met de meest gekke dingen thuis gekomen. Van "ik hoef geen koekje want ik ben dik" tot "juffie heeft me van de trap gegooid". In context viel het allemaal wel mee maar je begrijpt onze vreemde blikken neem ik aan