Goedemiddag! 2012 een ijstijd op komst? Jullie hebben er vast wel een keer over gehoord/gelezen. 21 december 2012 "vergaat" de wereld. Ik word een beetje angstig als ik eraan denk. Het kan toch niet dat de wereld vergaat!? Hoe is het mogelijk.. Kan het me gewoon niet voorstellen, en hoop dat het maar verzonnen poespas is. Wat is jullie mening hierover? Geloof je erin? Of vindt je het flauwekul?
Hier is laatst ook een topic over geweest. Maar nee, ik geloof niet in die flauwekul. Ik geloof dat mensen dit niet kunnen voorspellen. De wereld zou ook al vergaan in mei 2011 (meende ik) en we leven nog, nietwaar?
Onzin. Ieder jaar verzint zo iemand wel iets. Maar achteraf was het toch een foutje in de berekeningen wordt het weer zoveel jaar opgeschoven. Ik zie het wel als het zover is
ik geloof ook dat de wereld zal vergaan, maar niemand dan God weet wanneer. Geen mens op aarde en dat is maar goed ook.
Amen! Dat geloof ik dus ook! Wel denk ik dat we in de eindtijd zitten en het geen eeuwen meer zal duren. Denk aan al de oorlogen in de wereld, aardbevingen en ander natuurgeweld, dat is wel één van de eerste tekenen volgens de Bijbel.
Ach, flauwe onzin. Alleen maar omdat 2012 er aan komt, gaan mensen de gekste dingen verzinnen. Ik vraag me af wat nou het verschil is tussen 2012 of 2011, of 2010.. schuiven een getal op, maar dat doen we al jaren toch
Hahah inderdaad de wereld zou 21 mei vergaan. En terwijl ik snachts weeen had en het niet meer trok belde ik me moeder om te klagen "Ik heb pijn, moet overgeven en de wereld vergaat ook vandaag, hoe rot kun je het hebben" Maar goed... ik ben gewoon bevallen van een mooie dochter er de wereld is er nog steeds
Yep... Al heb ik het ook wel moeilijk met het geloof nu (zie onderschrift). Maar ik laat het geloof niet los. Vind er aan de andere kant ook wel mijn steun in. (Maargoed, dat is offtopic en tegen de regels in van zp )
Onzin. De wereld zal vast ooit vergaan, maar hoe/wat/wanneer ik zou het niet weten (en dat hoef ik ook niet te weten ).
Ze zeiden ook dat de wereld in 2000 zou vergaat omdat het niet mogenlijk was de overstap te maken van 1999 naar 2000. Volgens mij hebben we dat ook overleefd. Dat we een behoorlijk koude winter krijgen dat geloof ik wel, maar een ijstijd nee. Gewoon een koude winter met veel warme chocolademelk.
Ik vindt het best een interessante onderwerp. Heb er een tijdje veel over op internet gelezen en boeken over dit onderwerp. Niet zo zeer omdat ik er bang voor ben of dat ik elke voorspelling geloof. Maar omdat deze voorspelling door zo veel groepen gedaan is. Bij andere voorspellingen is het vaak maar 1 persoon of groep. Maar dat de wereld vergaat is niet waar. Iig dat is niet wat de maya's ed voorspeld zouden hebben. Hun kalender houdt daar op. Nu heb je dus dat de ene helft mensen beweert dat de wereld vergaat. Maar de ander helft heeft een andere mening. Dat de wereld verandert. Dit geloof ik wel want dat zien en merken we nu zelf ook. Dus ik zou als ik jou was (als je hierover meer wil weten en niet bang wil zijn ) meerdere verhalen lezen. En niet alleen degene die de ergste dingen zeggen. En mogt het toch gebeuren dan gebeurt het. Daar kunnen we allemaal helemaal niks tegen doen .
Jeetje, deze onzin is gebaseerd op een verkeerde interpretatie van de Maya kalender. Of eigenlijk, de Maya kalender kan op zoveel manieren geinterpreteerd worden dat we al een keertje het einde van de wereld mee hebben gemaakt, dat hij op 21 december is, of dat hij pas in 2220 is. Een heel goed artikel, dat alle onzin er omtrent beschrijft en een goede sterrenkundige analyse geeft, vind je hier: Eindigt de Mayakalender in 2012? ? Wetenschap en fantasie Ik zou me nog maar geen zorgen gaan maken, en gewoon een zorgverzekering voor volgend jaar afsluiten
Ik zet mijn geld op over ongeveer 5 miljard jaar, wanneer de zon niet meer genoeg energie heeft om haar kernsplitsingsprocessen in gang te houden, en dan als een rode reus het Melkwegstelsel opslokt, inclusief de aarde. Maar tegen die tijd is de mensheid er toch niet meer