Hoi allemaal, Het is geen groot probleem, maar ik ben gewoon erg benieuwd naar jullie ervaringen en/of meningen. Onze dochter is 8,5 maand en ze is altijd een goede slaper geweest, zowel overdag als 's nachts. Dat is natuurlijk erg fijn. Maar ik had eigenlijk verwacht dat ze overdag inmiddels wel wat langer wakker kan blijven. Om een voorbeeld te geven van vanochtend: Om 7.00 uur wakker gemaakt, ze lag te slapen sinds 19.30 uur gisteravond. Een fles gegeven, even gespeeld en om 8.00 uur weer moe en naar bed. Om 9.15 uur hoorde ik dat ze weer wakker was, ze lag lekker te kletsen, dus heb haar nog laten liggen tot iets over 9.30 uur. Gewassen, aangekleed, naar beneden voor fruit, even gespeeld en om 10.50 uur weer moe en naar bed. En nu ligt ze nog te slapen. Oftewel ze is eigenlijk na 1,5 uur weer moe en is dan echt niet vrolijk meer en de slaap zit haar dan dwars. Wat is jullie ervaring? Is dit normaal? Hoe lang zijn jullie kindjes wakker? Ik wil haar de rust geven die ze nodig heeft, dus ik houd haar niet wakker als ze aangeeft moe te zijn, maar we kunnen niet veel doen zo overdag, want eer dat ze heeft gegeten is ze al weer snel moe.
Hier ook een klein slaapkopje. Onze dame is rond 08.00 wakker en krijgt dan een flesje. Om 9:30 (soms eerder) gaat ze weer naar bed en slaapt dan gemiddeld zo'n 2 uur. Om 12:00 krijgt ze een broodje met wat drinken en om 14:00 wat fruit. Meestal is ze dan om 13:30 al moe, dus ze gaat gelijk na het fruithapje naar bed. Tussen 16:00 en 16:30 wordt ze weer wakker en krijgt ze een fles. Om 18:00 uur warm eten en naar bed. Dan maak ik haar om 20:15 wakker en krijgt ze de laatste fles. Na de fles valt ze meestal weer gelijk in slaap en slaapt ze dus door tot 08.00. Inderdaad is het lastig om veel te ondernemen met zo'n slaapkop, maar soms moet of wil ik echt ergens heen en dan komt het middagslaapje meestal te vervallen. Dan soest ze wat in de auto of de buggy. Gelukkig wordt ze daar nooit echt vervelend door.
Mijn dochtertje sliep toen 2 keer 2uur overdag.. Kan je niet een keer gewoon met de wandelwagen weg? Of slaapt ze daar ook niet in? Dat deed ik wel eens..
Ik ben jaloers.................... hier een slechte slaper. hooguit 3 x 1/ 1,5 uur overdag en de nacht is meestal van 19.30 tot 6.30/ 7 uur hij kan lang wakker zijn
Hoezo een slechte slaper? Ik vind het niet overdreven weinig hoor. Hij slaapt overdag meer dan mijn zoontje. Mijn zoontje is ook 8,5 maanden en die slaapt van ca. 19.30 uur - 07.00 uur en overdag 2x 1 à 1,5 uur.