Mijn dreumes eet kattenbrokken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Dames,

Mijn dreumes probeert steeds kattenbrokken te eten. Ik corrigeer hem door hem streng toe te spreken en door hem uit de situatie te halen (1,5 minuut op strafstoel) Toch blijft hij het bij elke mogelijke gelegenheid proberen, dus ik ben inmiddels zover dat ik de brokken maar helemaal weggezet heb. Hierdoor kan mijn kat alleen eten zodra Lucas slaapt. Eigenlijk wil ik dat niet, dus is mijn vraag aan jullie of jullie dit herkennen en hoe ik dit af kan leren. Ik krijg graag tips!

Groetjes,
    Sharon

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hmm, ja ik weet dat de brokken niet schadelijk zijn. Zitten gewoon voedingsstoffen in. Als een geproefd heeft dan laat hij t wel staan lijkt me want lekker zijn ze niet.
    Dat is even kort door de bocht, want zou ook niet willen dat het gegeten wordt. Maar mocht het gebeuren is t niet vreselijk en misschien leert hij het dan juist af.

3. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Nou bij ons staan de kattenbrokken gewoon op de kast. Anders eet onze dochter ze ook op.. Denk niet dat je zoontje al begrijpt dat het niet mag. En eerlijk gezegd denk ik niet dat hij het gaat leren als je hem steeds 1,5 minuut op een stoeltje zet. Maar dat is mijn mening.

4. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hou op, de mijne eet hondenbrokken. Het enige wat hier helpt is afleiden.

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Hier ook een dame die kattenbrokken eet. Ik leid haar zoveel mogelijk af. En als ze er een te pakken heeft, zeg ik dat het niet mag.

Eet ze hem toch op, ach, ze krijgt er niks van. Maar echt lekker lijkt het me niet.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Hier ben ik het wel mee eens. Wij hebben de keuken gescheiden van woonkamer en onze hond krijgt twee keer per dag eten dat hij direct opeet. Daar kan onze dreumes, 15 maanden, niet aan. Echter er staat een waterbakje daar wil hij steeds aan. Ik krijg het hem ook niet afgeleerd. Maar een strafstoeltje? Nu al? Denk dat dat echt alleen maar averechts werkt. Denk je echt dat hij dat al begrijpt?

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon 100x er weer weghalen als hij er aan komt en zeggen dat dat voor de poes is, niet voor hem.
    Strafstoeltje zou ik ook niet doen.

8. Onje

Onje Niet meer actief

Blijven herhalen dat het niet mag. Hier mogen de kinderen helemaal niet in de buurt van de voederbakjes komen en zodra de katten aan het eten zijn mogen zij ook niet geaaid worden.
    Het duurt even hoor maar volhouden is het toverwoord. Anderhalve minuut op een strafstoel lijkt mij niet de oplossing.

9. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier deed hij dat ook altijd. Op een gegeven moment spuugde hij ze vaak (niet altijd) uit als ik erom vroeg. Momenteel gooit hij alleen de kattenbrokjes over van bakje naar bakje en is het opeten ervan gestopt. Gelukkig. ;)

10. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik denk ook dat een strafstoeltje nog wat jong is op deze leeftijd. Hij heeft op deze leeftijd nog weinig tot geen gewetensontwikkeling al lijkt het misschien soms dat een dreumes veel snapt en weet, dit is lang niet altijd zo. Ik zou denk ik afleiden en een alternatief bieden. Bijvoorbeeld de kattenbrokken zijn voor de kat, jij mag rozijntjes oid. Blijven herhalen, hoe vermoeiend het ook kan zijn dan gaat het kwartje vanzelf vallen.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Herhalen, herhalen, herhalen. Strafstoeltje begrijpt hij echt niet en ik zou hiervoor ook niet straffen.

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Oh dat doet min dochter ook.

Serieus op de strafstoel (brrr) omdat hij kattenbrokken eet? Dat lijkt me echt niet de oplossing. Gewoon herhalen dat dit niet mag of de brokjes ergens anders neer zetten. Bij ons staan ze nu in de gang. De kat heeft dit heel snel door. Moeten alleen even de deur voor haar open maken ;)

Ze krijgen er trouwens niets van, net zo als van het eten was wasco, kleurpotloden, viltstift .... Mijn dreumes eet van alles hahaha

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje ergens anders neerzetten, uitleggen dat dat voor de poes is, iets anders te doen geven...en dit herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen :p

14. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Hier staat het voer overdag bovenop de krabpaal dan kan zl er niet bij.. De katten kunnen dan gewoon eten en 's avonds zetten we het weer op de grond.

15. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter eet de hondenbrokken nog wel eens graag op. Zie ik hasr sabbelen en ja hoor brokje in haar mond. Ik zeg steeds dat het niet mag en van de honden is. Maar weg pakken ga ik niet doen, ze moet maar leren dat het niet mag. Ik haal haar steeds weg en zet haar ergens anders neer. Maar spelen ermee vind ze ook erg leuk, vooral de waterbak!

16. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter deed dit ook haha niks schadelijks... maar gelukkig na veel herhalen dat het niet mag dat het voor de poes is doet ze het niet meer...

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Strafstoeltje zou mijn keus ook niet zijn.
    De hondenbrokken van de hond van mijn ouders vindt ze ook erg interessant maar vooral de waterbak vindt ze leuk om mee te kliederen. De hond van mijn ouders is zo'n grote goedzak die vind alles best. De deur naar de keuken is standaard dicht als ze komt anders gaat ze regelrecht naar de voerbak en waterbak.
    Ach de hond van mijn ouders heeft een prachtige glansvacht en de brokken zijn ook goed tegen tandsteen dus wat wil je nog meer haha

Deel Deze Pagina