wat doen met huil baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danikrogt, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danikrogt

danikrogt Actief lid

13 nov 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    hoi hoi
    ik heb een zoontje van 2 weken en 1 dag oud en hij heet quinten hij is een huil baby aan het worden
    in de ochtend is hij nog redelijk rustig in de middag gaat het ook nog wel
    maar vanaf het einde middag begin avond gaat hij huilen en niks wilt hij dan meer voeding heeft hij genoeg hij heeft alles schone luier voeding niks wilt hij bij papa of mam zitten wilt hij ook niet blijft maar huilen niks is goed zo tussen 5 en 10 uur in de avond alleen maar huilen weet niet meer wat ik er mee aan moet moet ik hem in bed leggen en laten huilen of bij me houden ? slapen wilt hij niet en vecht echt tegen de slaap zijn zelfs al bij de dokterspost geweest en hebben hem onderzocht en niks gevonden alles lichaamelijk is goed gezond
    heeft er iemand tips of wie het zelfde heeft als mij?
    ik zie het ff niet meer zitten weet ff niet wat ik moet doen

sorry ik ben woord blint en schrijf dingen zoals ik denk dat goed is

groetjes mama dani

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Heeft hij krampen? Of maait hij zichzelf met zijn armpjes wakker?
    Hebben ze bij de dokterspost ook gekeken naar reflux?
    Mijn zoontje was ook een huilbaby en ik ben hem gaan inbakeren en ben van voeding gewisseld. Hij bleek namelijk koemelkallergie te hebben. Na een paar behandelingen bij een osteopaat huilde hij alleen nog maar als er echt iets was.
    Heel veel sterkte!

3. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Wij hebben dit in het begin ook gehad. Begon altijd rond etenstijd en dan ook tot een uur of 10 inderdaad. Waren vaak krampjes. Voor krampjes helpt vaak rondlopen met z'n buikje op je arm. Dan heeft ie wat tegendruk en wordt de pijn minder. Misschien kun je dat een keer proberen?

En verder gewoon lekker bij je houden! Geniet er nog maar van want over een paar maanden wil ie niet meer lekker bij je liggen, dan willen ze alles ontdekken haha..

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Hoi
    Onze dochter was ook een huilbaby, had ook last van reflux. Hiervoor is ze naar de ostheopaat geweest en zijn haar ook gaan inbakeren. Het enige wat bij ons hielp was haar in de draagdoek doen (tip van de huisarts) Zat ze heerlijk bij mama en sliep dan vaak ook. En zelf heb je, je handen nog vrij. succes

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hier ook een huilbaby gehad.
    Na 7 weken ben ik huilend bij de huisarts geeindigd (ja een huilmama).
    Na enig onderzoek door de huisarts bleek dat Kinley lucht in haar maag verzamelde wat dus niet door de darmen naar buiten wilde.
    Resultaat erge krampen.

We zijn begonnen (op advies van de arts) om haar zoveel mogelijk rechtop te houden.
    Ze stond dus met de maxi cosi op tafel recht tegen de muur, het bedje stond heel erg schuin.
    Ook moesten we een dubbele dosis infacol gaan geven, dit hielp wel wat maar niet genoeg.
    Daarna kregen we er lactulose bij en na een paar dagen schoot haar ontlasting goed los en bleek dus ook dat de lucht er simpel weg niet langs kon omdat ze ernstige obstipatie had.

Dus als jij het niet vertrouwd zoek net zo lang naar een arts die je serieus neemt.

Groetjes Antia

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Als ik jou was zou ik eens naar je eigen huisarts gaan en het met hem bespreken.
    Schrijf dingen op die je opvalt, bijv maaien met de armpjes? Of geeft je kindje veel terug?Wil het alleen maar 1 kant opliggen met het hoofdje? Slikt het veel?
    Als jij denkt dat het niet gewoon is wat je kindje doet, of als je er je twijfels bij hebt op schrijven.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, zouden verschillende dingen kunnen zijn. In de meeste gevallen is het dan wel devies om 'm gewoon lekker bij je te houden. Wij hebben toen een draagdoek gekocht, omdat Thirza dus ook zo huilde, en dat was zowel voor haar als voor mijzelf erg fijn, (had ik tenminste mijn handen weer vrij). Ze heeft echt hele dagen bij me in die doek gehangen...

Maar wat kan het dus zijn:
    krampjes: ik las al dat je fulltime kolft, dus het zou handig kunnen zijn om een andere fles te gaan gebruiken. Er zijn speciale flessen waarmee ze minder lucht naar binnen drinken, (als ze die lucht niet goed uitboeren, krijg je krampjes). Verder is het handig om halverwege de fles even te stoppen, verschonen en boeren en dan weer verder, na afloop weer boeren.

je gaf in het andere topic ook aan dat ie zoveel terugspuugt. Ik weet niet om welke hoeveelheden dat gaat: mondjes is normaal, hele golven niet, zeker niet als die met kracht eruit komen. Bij ons heeft de osteopaat daar veel goeds aan gedaan, spugen was na 1 behandeling over en Thirza kon weer normaal drinken, (door het meekomende maagzuur wilde ze voortdurend drinken om het brandende gevoel weer weg te drinken).

Dat terugspugen kan komen door een (koemelk)allergie. Je zou eens kunnen kijken of je al wat verbetering ziet als jij even 2 weken geen melkproducten gebruikt. Zoja: dan is begeleiding van een dietist wel handig om je te vertellen wat je allemaal nog meer zou moeten laten staan voor een tijdje, en hoe je kunt kijken waar ie wel of niet allergisch voor is.

Verder kan het ook zijn dat ie overprikkeld is. Ik weet niet hoe hij huilt: echt overstuur, of is het wat hangerig/jengelend huilen? In het laatste geval mag je hem rustig in z'n bedje leggen. Is hij met 5 of 10 minuten nog niet in slaap, dan kun je even troosten, rechtleggen en kijken of hij dan wel in slaap gaat vallen.
    Huilt hij echt overstuur, dan is het niet zo handig om 'm alleen te laten. Dan heeft ie jou gewoon nodig... meestal.
    Twijfel je daaraan, dan zou je je CB eens kunnen bellen en kijken of de wijkverpleegkundige eens met je mee kan kijken wat het beste is in jullie situatie.

Succes!

8. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Mijn zoontje hefet ook veel gehuild. Ik werd er kriegelig van. Probeer op tijd hulp te vragen, zodat je even uit het gehuil bent.

probeer ook te kijken naar het huiltje. Huilt hij met zijn handen open dan is het verhuilen en huilt al zijn indrukken weg.
    Je kan hem ook nalaten kijken bij d ehuisarts of er een lichamelijk oorzaak voor is. Dan kan je er wat mee. Sommige kinderen huilen om in slaap te komen ( mijn dochtertje nu inmiidesl 3,4 jaar).

Sterkte! Het is niet prettig, maar uiteindelijk gaat het beter.
    MIjn zoontje had ook baat bij inbakeren en toch rust e regelmaat!

9. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

als het alleen maar savonds is heb je geen huilbaby hoor.

Ik denk dat je het toch moet zoeken richting de krampjes....

10. 894hi

894hi Niet meer actief

en als je zo met hem door de kamer gaat lopen?
    dit geeft meer druk op zn buikje waardoor hij als hij kramp heeft het minder word...

ook kan een draagdoek helpen... je mag als je wil die van ons even lenen om te proberen... al is hij wel heeeeeeeeeeeeeel erg lang..

rosa-lynn had haar huil uurtje tussen 5 en 6 .. nu krijgt ze rond die tijd iets te doen... dus huilt ze nog zelden..

als je het niet vertrouwd gewoon weer naar de huisards gaan...

11. veertje

veertje Fanatiek lid

Lisa heeft de eerste 3 maanden ook echt heel erg veel gehuild, we deden haar vaak in de draagzak en op het advies van cb overgestapt op andere voeding, ze dachten misschien een een lichte koemelkallergie of een reflux.
    Sinds de nieuwe voeding gaat het perfect dus daar heeft het waarschijnlijk aan gelegen.
    We hebben om eerlijk te zijn nu nog steeds af en toe als ze begint te huilen dat we meteen denken o nee niet weer, we waren zo gewent dat ze de hele avond lag te krijsen.
    Ben echt blij dat die tijd voorbij is :D

Ik zou als ik jou was als je het niet vertrouwd echt een afspraak maken met cb of huisarts.
    Ik wil je iig heel erg veel sterkte wensen want het is echt heel erg zwaar en dat beseffen veel mensen (althans hier in onze omgeving) niet.

Misschien is het even een idee om savonds even een uurtje iemand bij je kleintje te laten zitten zodat je even samen met je man/vriend een rondje om kan om even op adem te komen.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Koop een draagdoek.
    Troost je kind . Laat je kind niet huilen.
    Zorg dat er niet teveel prikkels zijn, en leg je kindje bij moe worden op tijd te slapen.

13. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    het komt mij inderdaad ook wel bekend voor, onze kleine had het na iedere fles, eerst dachten we hongen, toen dachten we slaap, maar het waren bij ons krampen, alles geprobeert, andere flessen, recht op laten drinken, lang over de fles laten doen, maar er heeft nu 1 ding geholpen, infacol tegen krampen, we hebben nu een hele andere baby, vrolijk!! het is vaak moeilijk om te achter halen want je kleine mankeert, wij hadden een voordeel als we hem bij ons namen was hij stil, probeer eerst achter te komen of het krampjes zijn, zo ja probeer dan infacol te verkrijgen bij de apotheek, maar je hebt geen huil baby hoor, huil baby's huilen bijna 24 uur, en soms hebben ze het nodig om even goed te huilen, kan dan het verwerken zijn van indrukken, ook al geprobeert om er even mee alleen te gaan liggen in bed of zo, en buik tegen buik te leggen, zo komen ze vaak tot rust, of mee onder de douche nemen, wel in het bij zijn van je vriend natuurlijk, want die moet hem gelijk in een handdoek wikkelen als je hem onder de douche uit haalt.

succes

14. veertje

veertje Fanatiek lid

Een huilbaby hoeft geen 24 uur per dag te huilen, dit vond ik op internet
    Ongeveer 10 tot 15 procent van alle baby's is een huilbaby, wordt algemeen aangenomen. Daar wordt de volgende definitie voor gehanteerd: als een baby minimaal 3 weken, minimaal 3 dagen per week, minimaal 3 uur per dag huilt, dan wordt het een huilbaby genoemd

Ik denk dat de gene die het topic heeft geopend er wel alles aangedaan heeft om krampjes te verkomen.
    Bij ons werd het met infacol alleen maar erger en begon ze veel te spugen.

Als je baby echt uren achter elkaar huilt per dag probeer je echt alles om de kleine rustig te krijgen maar wat je ook doet het lijkt niet te helpen.
    Lisa werd alleen soms een paar minuten stil als we met haar rond liepen maar helaas was ze dat na een paar minuten ook weer zat en begon ze weer te huilen..

15. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal

ik geef ook alleen maar wat tips, ze vraagt toch om raad????

ik over een huil baby, een baby huilt gemiddeld standaart na de 2 weken zo'n 2,5 uur per dag, dat is gebleken uit onder zoeken, en een huil baby huilt gemiddeld veel langer per dag, over de hele dag door, en zei verteld toch dat het alleen s''avonds is van 17 tot 22, dan kan het goed zijn dat hij de indrukke over de hele dag slecht kan verwerken, iedere baby is daar anders in, de ene kan het makkelijk verwerken, en de ander moeilijk en dan gaat dat gepaard met veel huilen, en dan moet je hem proberen gerust te stellen, en dan geef ik als tip om op een rustig plekje samen te gaan liggen, en de kleine dicht tegen je aan te leggen, ach ja zo zijn er altijd mensen die altijd weer beter weten.

en over die krampen, ik schreef toch ook dat ze er eerst achter moeten komen of het om krampjes gaat, en zo ja dan is infacol een optie, zo heb je ook nog cina baby van vsm, maar dat hielp hier niet.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ach meid wat vermoeiend!! tsjah zoals alle anderen al gezegd hebben..mischien zou je toch even bij de ha. langs moeten gaan. wie weet voelt je ventje zich helemaal niet lekker?

maddi huilde in het begin ook erg veel en wij waren dooodmoe!!! bleek dat hij oververmoeid was. teveel prikkels. hij sliep de eerste 2 maanden bij ons in de kamer en als hij lagte slapen keken wij tv.(wel zachtjes) maar dat was al teveel voor hem.

als hij huildend nou jaaa niet eens huilend eerder een beetje mopperend wakker werd haalden wij hem uit bed en dachten we dat hij echt al wakker was maar dat was dus niet zo hij mopperde even tussendoor en viel daarna weer lekker in slaap bleek later. ons kindje was dus gewoon ontzettend moe, toen we dat door hadden konden we natuurlijk ingrijpen en nu huilt ie alleen als er iets is.

17. veertje

veertje Fanatiek lid

Ben ook niet boos, als dat zo over kwam sorry :D

Het kan zeker van indrukken komen, mijn kids zijn daar iig heel erg gevoelig voor.
    Stijn was zo gevoelig als baby dat als hij overdag in de wagen had geslapen omdat ik op visite ging of boodschappen ging doen hij savonds niet in zijn bedje wou slapen, gelukkig heeft Lisa er iets minder moeite mee maar merk zeker ook aan haar dat als het druk geweest is ze moeite heeft met slapen..
    Het is gewoon erg moeilijk om er achter te komen waar een kindje last van heeft en wat het beste werkt voor het kindje.
    Misschien is het een idee om een paar dagen thuis te blijven en echt rust en regelmaat toe te brengen en dat dat helpt.
    Het kindje is nog zo jong dus de ouders moeten het ook nog goed leren kennen (denk ik)

Het was iig niet de bedoeling om verkeerd op je over te komen, misschien had ik mijn berichtje niet zo snel moeten tikken net voordat ik wegging zodat ik het misschien anders had over kunnen laten komen..

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het staat er wel een beetje alsof je boos bent jah veertje hihihi.

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Sorry was niet de bedoeling :)
    Vind het wel fijn dat jullie me erop wijzen zodat ik er beter op kan letten..

20. veertje

veertje Fanatiek lid

@danikrogt, hoe is het nu? huilt hij nog steeds zoveel?

Deel Deze Pagina