Pfff dit is zo vermoeiend. Mijn zoontje was altijd om 6 uur wakker. Niet ideaal maar was ok. Hij is dan ook heel vrolijk gelukkig. Maar nu Is hij al een paar dagen tussen 5 en half 6 wakker. Terwijl hij de eerste dagen na de wintertijd nog goed sliep s morgens. Tot 6 of zelfs 7 uur. Hij slaapt vanaf een uur of 1 bij mij in bed. Is erin gesleten toen ik met hem alleen ging wonen. We slapen ook altijd prima samen dus vond het niet erg. Maar nu begint hij dus om 5u aan mij te schudden. Als ik zeg dat het nog nacht Is en hij moet slapen probeert hij dat soms even. Maar vanmorgen dus alleen maar krijsen en gillen. Heb hem in zijn eigen bed gelegd maar werd nog harder gillen. Ik voel me dan ook bezwaard naar buren. Het is best gehorig. Ik ben doodmoe. Kan ook niet afwisselen met partner want die is nu dus niet in beeld.. Wat denken jullie? Weer in eigen bed laten slapen? En zou dit toch nog wintertijd wisseling zijn? Of een fase? Ik ben zo moe...
Ik zou iig proberen om hem een paar nachten in zijn eigen bed te laten slapen. En missch iets later naar bed? Fase zou ik niet weten want ik ben nog niet zo ver met mijn uk . En missch zelf ook wat eerder naar bed om even bij te slapen... Succes!
Dat is echt een van die rot dingen van de wintertijd. Hier ook heel vroege vogels. Samen slapen heeft daar niets mee te maken. De oudste slaapt in zijn eigen bed, de jongste komt halverwege de nacht bij ons in bed. En allebei staan ze om half 6 te stuiteren. Ik lig er normaal pas om 12 uur in maar sinds de wintertijd val ik om 10 uur om. Ik zou dus zelf eerder naar bed gaan en hopen dat het snel lente is.
Soms slaapt hij s middags maar een uur en soms 2.5 maar dit maakt geen verschil. Hij gaat om half 8 naar bed. Als ik hem later breng Is hij alleen maar vaker wakker door de vermoeidheid. Zelf ga ik al vroeg dus dat scheelt wel. Eigen bed moet ik maar eens gaan proberen ja..
Ik zou gaan proberen om voor het middagslaapje ook vaste tijden aan te houden. Hier een flinke verbetering gemerkt toen we haar 's Middags niet meer zo lang lieten slapen.
Ik zou inderdaad het eigen bed eens proberen. Middagslaapje was bij ons ook altijd op vaste tijden (13.00-14.30) en dan savonds tussen 20.00-20.30 naar bed. Het heeft hier ook een tijdje geduurd voordat ze snapte dat het nog geen tijd was om uit bed. Ze wordt nu nog wel eens rond 6 uur wakker maar praat dan wat met haar knuffels en valt dan wel weer in slaap. De dag begint hier niet voor 7.30, tot die tijd blijft ze gewoon in bed. Geen uitzonderingen.
Ik weet niet of het wat uitmaakt wat je doet, waarschijnlijk is het een fase. Je zegt dat je zelf al vroeg naar bed gaat, dan heb je toch gewoon een hele nacht gehad? Er zijn ook mensen die hun wekker dagelijks om 5 uur zetten. Als je om 21 uur gaat slapen heb je nog minstens 8 uur te gaan. Wij zijn eigenlijk altijd heel blij als het 5 of 6 uur is, maar als dit opeens opkomt dan begrijp ik dat het je opbreekt
Je hebt wel gelijk. Maar het Is inderdaad opeens zoveel vroeger. En om 9u zelf naar bed gaan vind ik eigenlijk ook zonde van mn avond. Ik ga nu om 10 uur slapen en dat gaat inderdaad best. Eb als het elke dag half 6 is kan ik daar wel aan wennen maar hoop toch nog beetje dat het weer bij trekt.
Ik denk een fase. Hier ook 1 van 22 maanden. Sliep altijd tot half 8. En nu is het al een paar dagen precies 10 over 6 dat ze wakker wordt! Ik weet dat ik geen klagen heb. Maar die half 8 was toch stukken beter
De bedtijd zal er toch niet veel mee te maken hebben? Ik kan hem gerust tot 8 uur wakker houden want hij blijft altijd vrolijk. Dat Is wel echt heel fijn. Van s morgens tot s avonds een en al blijheid. Maar om 7u zie ik dat hij echt al moe Is en gaat jij ook snel slapen als ik hem naar bed breng
Lastig. Ik heb met mijn oudste zoon ook zon fase gehad hij begon dan rond 4 uur in de nacht liedjes te zingen. Ik moest er altijd wel om lachen in mezelf. Maar wel constant gebleven, het is nog geen ochtend het is nacht, we gaan weer slapen en dan sliep hij naast mij verder als z'n liedjes op waren... Ik liet hem ook op de wekker zien hoe laat het wel tijd was om op te staan in ons geval was dat 07.00 uur.
Hier hadden we zo'n slaaptrainer. Een lampje dat aanging op een vooraf ingestelde tijd. Zo hebben we het ritme van mijn oudste toen langzaam opgeschoven. Maar hij was toen wel al iets ouder dan jouw zoonje en ik weet eigenlijk niet meer zo goed vanaf welke leeftijd ze zoiets gaan snappen. Kun je misschien een filmpje op de tv of tablet voor hen aanzetten (jaaaa heel onverantwoord ) Dan kan hij bij jouw op bed even een filmpje kijken en kun je misschien nog eventjes blijven liggen en wat soezen.
Hier ook om 5.30u wakker (en om 23.30 nog een fles) wat hier helpt: beetje warme melk en dan gaat ie wel weer slapen. Is dus blijkbaar honger ofzo... en in zijn eigen bedje leggen is hij niet gewend omdat hij vanaf 1u bij jou slaapt dus dan raakt ie in paniek. Je kunt ook even doorzetten en een paar nachten volhouden maar als ie honger heeft zal hij toch niet weer gaan slapen.
Jaa heb ik vanmorgen gedaan om 5.15. Heel onverantwoord inderdaad maar Was voor ons allebei fijn dus prima!
Ik geef hem zo vroeg een fles ja. Daar vraagt hij ook om. Dan geef ik die in het donker en zeg dat hij daarna weer gaat slapen. Hij probeert dat dan braaf even maar werkt helaas niet meer.