Mijn drie kleine lieve sterretjes

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Trees, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Een poosje geleden vertelde een bijzonder kind mij een net zo bijzonder verhaal. Hij had van mama gehoord dat er geen baby meer in mijn buik zat en zei meteen dat deze baby een sterretje was geworden. Oh vroeg ik, wat zijn deze sterretjes dan precies? Nou vertelde hij alle kinderen, dieren en grote mensen die niet meer bij ons kunnen zijn, worden sterretjes. Boven de wolken staan allemaal bankjes voor deze sterretjes en 's avonds als wij verdrietig zijn dan gaan ze naar ons schijnen. Op deze manier weten we dat ze altijd bij ons zijn en dat ze over ons waken. Ik vroeg aan hem op welk bankje ons sterretje dan mocht zitten?
    Na er even over nagedacht te hebben mocht ons sterretje wel op het hetzelfde bankje als oma en de hond zitten. Het was er namelijk erg gezellig en het bankje was groot genoeg voor ons kleine sterretje.
    Inmiddels hebben we ook een tweede wondertje verloren en ons derde wondertje zal één deze dagen ook een sterretje worden. We zijn vreselijk verdrietig, maar op de momenten dat we het te zwaar krijgen hoeven we alleen maar naar boven te kijken om onze sterretjes te zien.....alledrie op het bankje samen met oma en de hond!

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    wat prachtig.. kinderen zijn echt bijzonder.. raar dan dat je zoveel van kinderen zijn woorden kan uithalen op gevoelsbasis.
    verder veel sterkte in deze moeilijke periode.

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wat een prachtig verhaal, heb er kippevel van en een brok in mijn keel! Maar buiten dat: heel veel sterkte met het verlies van jullie sterretjes! Wat moet het zwaar voor jullie zijn met dit verdriet te moeten leven!

4. Niet meer actief

kippenvel :cry:...wat een mooi verhaal, kan kanme voorstellen dat dit je troost bied.
    Ik wens heel veel sterkte!

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat een prachtig verhaal... Ik wens je heel veel licht en liefde, voor nu en voor de toekomst.

6. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Ow wat een verhaal Trees...

Heel veel sterkte in deze periode....

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik vind je verhaal prachtig en hartverscheurend tegelijk! Hopelijk kun je er troost in vinden want natuurlijk zullen jouw sterretjes altijd voor jou schijnen!

8. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Wat een prachtig mooi verhaal, wat kunnen kinderen dingen mooi verwoorden. Krijg er kippenvel van. Ik wil je heel veel sterkte wensen..

Liefs Devana

9. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi Trees,

Mooi verhaal... heb gisteren te horen gekregen dat ik een missed abortion heb gehad: het vruchtje is met 6 weken gestopt met leven. We proberen het te verwerken en positief te blijven. Jouw berichtje helpt daar weer een beetje bij :)

Groetjes,
    Ilse

10. Trees

Trees Niet meer actief

Bedankt voor de lieve berichtjes

Jij ook heel veel sterkte Ilse. Ik heb het er zelf nog best wel moeilijk mee en dan probeer ik ook aan dit verhaal te denken. Ik ben net op vakantie geweest en als we voor ons tentje zaten, keken we vaak naar de sterren...

11. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Heel veel sterkte met verlies van jullie 3 prachtige sterretjes .

Deel Deze Pagina