Lieve dames, Ik had vandaag mijn eerste echo.. Als ik uitging van mijn laatste menstruatie, zou ik vandaag 8 weken en 2 dagen zwanger zijn.. Vandaag bij echo bleek dit echter niet het geval te zijn! We zagen wel een (net) kloppend hartje.. Het klopte nog niet heel erg snel.. Volgens de echoscopist was ik dus ook nog niet of net 6 weken zwanger. 3 weken geleden (precies vandaag) had ik mijn eerste (zeer) positieve test.. Hoe kan het nou dat ik op 3 weken positief getest heb Ook herken ik niks op de echo.. Ben heel bang dat mijn beebje niet goed groeit.. Wat vinden jullie van mijn echo??
Nee, sorry, zie alleen 'n 'ring'..? maar snap meestal weinig van dit soort echo's. Maar heb je dit dat niet aan de vk gevraagd dan??
Mijn eerste echo zag er ook ongeveer zo uit (staat in m'n album). Ik heb zelf met 3w3d positief getest, maar die was toen nog heel erg licht, een week later was ie duidelijk. Het kleine ringetje wat je op de echo ziet is een dooierzakje, waar de kleine de eerste tijd voedingsstoffen uit haalt. Verder kan ik er ook niet veel op zien, maar als je een hartje hebt zien kloppen lijkt me toch wel ok? Wanneer heb je weer een echo, of heb je nog geen nieuwe afspraak gemaakt?
@ Vlinder24: Ik wil je niet bang maken maar ik heb dit, helaas, ook meegemaakt. Twee keer zelfs. Ik bleef maar rekenen en nog eens rekenen en kwam er niet aan uit. Volgens de echo had ik nl geen positieve test kunnen hebben op het moment dat ik een zwangerschapstest deed. Daarbij had ik ook ovulatietesten gebruikt. Ik wist dus zeker wanneer ik een eisprong had. Volgens mijn gyn kan een groeiachterstand in dit stadium van een zwangerschap niet. Dan zou het een miskraam worden. Helaas is het bij mij twee keer een miskraam geworden. Wat ik heel raar vind is dat jij 3(!) weken moet wachten op een echo. Ik zou nog eens bellen en voor volgende week een afspraak eisen. Dan moet er al een vershil t.o.v. deze echo zichtbaar zijn. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou. Die onzekerheid is echt killing.
Ik heb hier in andere topics wel vaker gelezen dat een vruchtje soms een week ergens zweeft voordat het innestelt, dus dat zou een verklaring kunnen zijn? Als je een mooi hartje hebt zien kloppen denk ik dat je nu gerust kan zijn. Omdat het natuurlijk zo pril is kan het nog steeds mis gaan, maar probeer er toch een beetje van te genieten hoor! Ik wacht nog steeds op het moment dat ik een keertje op een echo een hartje mag zien kloppen
Maar de berekening kan wel kloppen!! 8 weken kan ik ook nog niet zwanger zijn.. 6 weken wel, maar ik weet niet of de echo duidelijker had moeten zijn dan!! Bovendien zei de echoscopiste dat ze vond dat het er allemaal heel mooi uitziet..
Met 8 weken was er bij mij echt al een kindje met duidelijk een hoofdje, 2 beentjes en 2 armpjes te zien op de echo. Maar een knaptest met 3 weken is best wel bijzonder. Maar probeer je niet te druk te maken, als de verloskundige aangeeft dat het er goe duitziet, moet je daar maar gewoon vanuit gaan!
bij mijn eerste echo was ook alleen zoiets te zien, en nog geen kloppend hartje, was toen rond de 7 weken en volgens de echo 5w3d, wist zeker dat het niet kon ivm spuiten(oa pregnyl), uiteindelijk is alles goed gekomen....bij zo'n prille zwangerschap kunnen ze het al snel mis hebben, want alles is miniscuul dus een paar mm ernaast zitten kan al dagen betekenen....
ik had vanmorgen ook mijn eerste echo, 7wk en 4dg. ik vond het ook allemaal erg vaag zichtbaar, ik kon nog maar net met moeite het hartje (kloppend!) herkennen... ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. als je in dit stadium een kloppend hartje hebt gezien, is de kans op een miskraam al aanzienlijk verkleind! ik heb ook over 3 weken weer een echo. (zelfde datum als jij!)
Ik ben weer wat meer gerustgesteld.. Ik kon ook nog geen 8 weken en 3 dagen zwanger zijn!! Dit was puur vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie.. Ik had pas op 18 mei mijn eerste positieve test.. Waarschijnlijk heb ik dus wel vroeg positief getest.. Clear Blue gaf later die week ook 1-2 aan, dat wil zeggen 3-4 weken.. Dus dan zou ik nu iets verder dan 6 weken moeten zijn! Ik denk dat de echo dan wel zeker zal kloppen en inderdaad een kloppend hartje is natuurlijk een heel goed teken!!!!!
Spannend, laten we duimen dan onze kindjes dan heel goed gegroeit zijn!! Ze doen nu al zo hun best om te groeien en dan ben ik nog eens onzeker ook!
De verloskundige stelde me iig wel gerust, dat een kans op een miskraam veel kleiner was na een kloppend hartje..
Je echo's zien er goed uit hoor! Met 6 weken had ik een echo en was alleen een vruchtzak aanwezig (die meette toen maar 5 weken). 1 week later weer een echo en toen zagen we ineens een vrucht met kloppend hartje en dooierzak ! En was ik ook netjes 7 weken zwanger! En nu al bijna 31 weken dus
Ik heb met mn zoontje ook een echo met 6 weken gehad en die zag er net zo uit. Ook ik had toen een kloppend hartje. De volgende keer zie je een kindje met alles erop en eraan!!