Wanneer ook al weer de eerste woordjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door D83, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1 D83, 18 dec 2014
    Laatst bewerkt: 18 dec 2014
    Nu zig er maar net n jaar tussen m'n twee zoontjes maar zou toch moeten opzoeken wanneer hij t eerste woordje (eten) zei...

Heel Benieuwd wanneer ik ongeveer t eerste woordje van m'n tweede kan verwachten?

Hij is nu net 8 mnd..

Hij is motorisch wel heel vlot
    Al met 2 mnd rollen beiden kanten, met 7 mnd zelf zitten paar wk later gevolgd door kruipen n nu ook al paar weken optrekken en staan, gister zelfs een stapje richting mij..

Heeft dat invloed op de eerste woordjes?

2. fafa

fafa Niet meer actief

Inderdaad een hele vlotte! Maar dat zegt niets over de spraak. Je hebt langzame bewegers en snelle praters. Langzame praters en snelle bewegers. Kinderen die alles snel doen. En kinderen die alles rustig aan doen.

Volgens mij is het gemiddelde eerste woordje tussen 12 en 14 maanden. Maar alles tussen 9 maanden en 18 maanden wordt nog als normaal beschouwd. Dus het kan over 2 weken zijn, maar ook over 10 maanden ;)

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Juist haha :)
    Zie dat idd veel die grote verschillen onderling
    M'n eerste was gemiddeld ook motorisch vlot maar weer niet zo vlot als m tweede
    Kwa praten is t weer niet zo als aantal leeftijdsgenootjes in m'n omgeving (maar zijn dan weer meisjes) maar motorisch gezien wel eerder (al halen ze dat sneller in dan praten heb ik t idee)

Bedankt voor j reactie
    We wachten af :)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon zei met 21 maanden zijn allereerste woordje.

onze dochter zei precies op haar eerste ver jaardag haar eerste woordje.

Deel Deze Pagina