Mijn eerste Echo en Afspraak

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MIss X, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.957
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo

Ik heb 9 Januari mijn eerste afspraak bij de VK. Vroeg mij af of jullie mij een beetje konden inlichten wat er allemaal te wachten staat.

11 Januarie heb ik een termijn Echo. Hoe gaat dat in zijn werk?

Vast bedankt.

Een Groentje

2. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Het zal niet altijd hetzelfde gaan maar ik kan vertellen hoe het bij mij ging. Ik had zelf de echo en de intake op dezelfde dag.
    De echo was bij mij uitwendig. Ik kreeg gel op mijn buik en toen ging de VK er met een ding overheen. Ze drukte een beetje maar het deed geen pijn. Ik kon gelijk meekijken op het scherm en zag mijn kindje lekker bewegen (ik was 11 weken zwanger toen). Ze kijkt even of alles goed is. Of het hartje klopt en of in mijn buik alles er goed uitzag. En ze meet het kindje op om te kijken of de uitgetelde datum klopt. Als er meer dan een week tussen zit dan wordt de datum aangepast als het minder is dan blijft de datum hetzelfde. We hebben toen 4 foto's meegekregen.

De intake was best wel kort. Ze hebben mijn gegevens gecontroleerd en ik werd gevraagd of ik een prenatale screening wilde en of ik een 20 weken echo wilde. Verder mochten we alle vragen stellen die we hadden. En dat was het :)

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord..

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Vandaag eerste echo + intake gehad.
    Ik kreeg een inwendige echo.
    En het werd ook vast gelegd op een videoband ( hier is dat normaal)

Ik krijg over 4 weken weer een echo, kijken of mijn bevallingsdatum nog veranderd of dat ze die terugzetten (zoals ik het heb uitgerekend).

Ook werd er bij mij de bloeddruk opgemeten, en een aantal vragen gesteld wat betreft gezondheid etc.

4. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Dat is leuk :D

5. annelie

annelie Lid

10 dec 2006
    70
    0
    0
    loran, met hoeveel weken was je eerste echo?

Deel Deze Pagina