Wel of geen Zovirax bij koortslip?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niki, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hallo allemaal,

    Ik heb nu een paar sites afgezocht en krijg steeds verschillende antwoorden. :(
    Ik heb regelmatig last van een koortslip, heb het nu alweer een tijdje niet gehad, gelukkig...
    Maar wat moet ik nu doen als ik het nu krijg, terwijl ik zwanger ben.
    Kan ik zovirax of een ander middeltje gebruiken?
    De een zegt "ik heb het gewoon gebruikt", de ander zegt dat het schadelijk is voor de baby!
    Ik weet het dus niet...!
    Ik weet nu wel dat als de baby er eenmaal is dat je dan heeeeel erg voorzichtig moet zijn, omdat het heel erg besmettelijk is en dat het zelfs dodelijk kan zijn... of is dit ook niet waar?

    Groetjes Niki
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Even je huisarts bellen of de verloskundige...
     
  3. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ok! bedankt... dat kan ik inderdaad ook doen, ja...
    Ik wacht nog even af of er nog meer reacties komen!
     
  4. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Bij mijn 1e bezoek aan de VK werd ook gevraagd of ik wel eens last heb (gehad) van een koortslip. Het is nl., zoals je al zegt, behoorlijk besmettelijk als de baby er eenmaal is. Maar hoe het nu zit...inderdaad zou de ha of vk dat moeten weten.
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dit vond ik :
    Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, of binnenkort wil worden?
    En als ik borstvoeding geef?

    Bij juist gebruik kunt u de koortslip-crème tijdens de zwangerschap en borstvoeding toepassen. Van de werkzame stof zal (vrijwel) niets in uw bloed terecht komen, zodat het uw kind niet zal bereiken. Bij dierproeven is de werkzame stof wel schadelijk gebleken, maar alleen na inname of injectie (dus als het in het bloed terecht komt). Twijfelt u, raadpleeg dan uw arts of apotheker

    Op: http://www.serviceapotheek.nl/geneesmid ... uctId=5442

    Groetjes
     
  7. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik lees juist op een site van een apotheek dat het afgeraden wordt;

    Zwangerschap

    Er zijn onvoldoende gegevens om de eventuele schadelijkheid van dit middel tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen. Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).

    http://www.kring-apotheek.nl/Geneesmiddelen/medicijn.asp?id=2976
     
  8. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    jeetje ik heb dat ook veel koortslippen maar ik haal altijd een zinkzalfje bij de apotheek... Ik mocht dat wel gebruiken..
     
  9. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ja kan er ook een beetje tandpasta opsmeren.

    Onze zoon heeft er ook heel vaak last van,en afgelopen keer voor het slapen gaan een beetje tandpasta op gedaan en de volgende morgen was de plek (die best flink was) helemaal ingedroogd.
     
  10. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Klopt je mag geen zovirax gebruiken!
    Omdat ze niet weten wat het stofje doet in je lichaam
    Aangezien dat ik heel vaak een koorstlip heb (net als nu) mag ik van de apotheek AKOLIP gebruiken....en het helpt supergoed en smaakt ook niet zo vies (tja je moet het ook niet afslikken) als zovirax.

    Liefs Paula
     
  11. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik weet niet of je t mag gebruiken, maar de meeste dingen worden toch afgeraden ook al is het alleen omdat de fabrikant geen risico op rechtszaken wil lopen.
    Het is inderdaad gevaarlijk voor je baby als je een koortslip hebt, dus dan mag je m niet kussen enzo en ook mensen die op kraambezoek komen die een koortslip komen mag je niet laten knuffelen en kussen met de baby zei mijn VK..
     
  12. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Voor de ongeboren uk in onze buiken, kan het geen kwaad hoor, een koortslip. Na de geboorte wordt het wel oppassen geblazen, tijdens de zwangerschap alleen opletten met Zovirax, blijkt.
     

Deel Deze Pagina