Eerste bezoek huisarts ipv verkloskundige?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Robin77, Oct 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Lang verhaal: vorige maand was ik zwanger en heb de vk gebeld, zij gaven aan dat ik de HA ook in moest lichten ivm medicijnen e.d. Toen ik de huisarts belde gaf zijn assistente aan dat de HA het liefst de mensen zelf heeft voor de eerste controle. Vervolgens is mijn prille zwangerschap geeindigd in een vmk :( ...en moest dus én de VK afbellen én de HA. Ditmaal heb ik er dus voor gekozen om eerst maar een afspraak te maken met de HA. Omdat ik belde vanaf kantoor (in de wc :) )had ik niet echt tijd om uitgebreid te vragen wat ze doen tijdens zo'n controle bij de HA.

Heeft iemand een idee? Bloedprikken, zwangerschapstest en bloeddruk meten ofzo?

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Mijn 1e afspraak was ook bij de huisarts.
    Ze checken je bloeddruk, ze stellen je vragen over je verleden (mk), misschien dat ie een testje doet, maar dat denk ik niet aangezien je zelf al posi getest hebt en misschien dat ie nog bloed gaat laten prikken, maar kan zijn dat ie dat laatste aan de vk straks overlaat.

3. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik zou het niet weten!

MIj werd verteld dat ik de huisarts niet persee hoef te bellen!
    Alleen als je medicijnen nodig heb moet je het aangeven dat je zwanger bent. Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik dus meteen een verloskunidge gezocht en gebeld.

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Is het dus eigenlijk een heel klein beetje onzin :oops: en kan ik net zo goed direct weer een afspraak maken met de vk?

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Ja eigenlijk wel......maar waarom wil je huisarts dat? Is hij ook vk zelf, want dat is mijn ha namelijk wel, vandaar....

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Net gebeld met de verloskundige en de afspraak is afgezegd :) Heb nu een afspraak staan bij de VK, 27-11 eerste echo en 02-12 intake!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Toen ik mijn huisarts belde, feliciteerde de assistente me en verwees me door naar de VK ;)

Ik kan het me voorstellen als je medicatie gebruikt, of een bijzondere voorgeschiedenis hebt. Maar een huisarts kan niet echt meer doen dan de VK.
    Misschien is het meer persoonlijke interesse? mijn HA kwam na de bevalling spontaan op huisbezoek..

Share This Page