Miskraam en dan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angele, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angele

    Angele Nieuw lid

    3 jan 2006
    3
    0
    0
    Hallo,

    Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar zal me als eerste even voorstellen. Mijn naam is Angela en ben 21 jaar.
    Ik heb gisteren morgen een miskraam gehad. Maar ik wist in eerste instantie niet dat ik zwanger was. Waarschijnlijk als ik het goed heb uitgeteld was ik ongeveer tussen de 11-13 weken zwanger. In die 3 maanden ben ik gewoon onges. geweest. Dit was wel elke keer maar 1/2 dagen. Voor de miskraam heb 3 dagen bloedingen gehad voordat de vrucht afgekomen is. Ik dacht eerst dat gewoon de ongesteldheid zou zijn.
    Ik heb dit nog aan niemand verteld. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
    Dit komt ook omdat mijn ex en ik niet meer bij elkaar zijn. Moet ik hem dan toch op de hoogte brengen?

    Ik hoop dat iemand bij kan helpen.
    Groetjes Angela
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Allereerst welkom Angele.

    Wat erg dat je dit is overkomen.
    Okee je wist niet dat je zwanger was maar dat maakt het niet minder erg.
    Ik wil je aanraden om naar de huisarts te gaan met je verhaal.
    De reden hiervoor is dat je niet weet of je de hele vrucht bent verloren.
    De huisarts hoort je verhaal aan en zal je doorverwijzen voor (waarschijnlijk) een inwendige echo bij de gynaecoloog, om te kijken of je baarmoeder wel helemaal schoon is.
    Is dit niet het geval dan kan er worden gekeken of de natuur nog even de tijd krijgt, of er word een curretage overwogen.
    Je baarmoeder moet namelijk wel goed schoon zijn anders ben je straks nog verder van huis, en dat is niet de bedoeling.

    Of je het je ex vriend wilt vertellen is een keuze die aan jou ligt.
    Dit verwerken is niet niks en je moet je verhaal wel kwijt kunnen.
    Als jij en je ex nog goed met elkaar omgaan dan zou ik als ik jou was overwegen om het er met hem over te hebben, misschien krijg je wat steun van zijn kant.
    Verder zou ik als ik jou was met andere mensen erover hebben, met je ouders bijvoorbeeld.
    Je moet het toch verwerken hoe je het ook went of keert het is niet niks.

    ( ik dacht ook sterk te zijn na mijn miskraam...was ik ook wel, maar vroeg of laat komen er toch gevoelens boven die je moet uiten naar iemand toe)

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik raad je echt aan om een afspraak te maken bij de huisarts.

    Veel sterkte en als je erover wilt praten...hier kan je altijd je hart luchten.

    Groetjes,
     
  3. Angele

    Angele Nieuw lid

    3 jan 2006
    3
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, en die heeft me doorverwezen. Morgen kan ik terecht bij de gynaecoloog.
    Bedankt voor je advies.

    Groetjes Angela
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Angela,

    Blij te horen dat je naar de huisarts bent geweest.
    Laat je even weten hoe het gegaan is morgen bij de gynaecoloog?
    Mocht je nog vragen hebben met betrekking tot je bezoek aan de gynaecoloog dan hoot ik het graag.

    Sterkte
    Groetjes,
     
  5. Angele

    Angele Nieuw lid

    3 jan 2006
    3
    0
    0
    Hoi hoi,

    Ik ben bij de gynaecoloog geweest. Gelukkig was alles in orde. Er was niks achter gebleven. Ik heb wel nog last gehad van buikpijn. Maar dat is nu ook ver over. De gynaecoloog stelde me wel op me gemak. Dat was wel fijn.

    Verder gaat het tot nu toe wel goed. Ik heb het aan een goeie vriendin vertel en ik kan er over praten met me moeder.
    Ik heb het nog niet aan me ex verteld. Dit ben ik wel nog van plan. Maar ik wil dit eerst zelf voor een deel verwerkt hebben.

    Groetjes Angela
     
  6. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Sterkte met het verwerken Angele,

    Liefs Lynn
     
  7. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    He wat fijn voor je! Nu kun je alles rustig afsluiten en verwerken, zoals je zelf al aangaf. Als je behoefte hebt om er met ons over te praten, doe dat vooral. Bij mijn miskraam heeft het medeleven van de dames hier me ontzettend goed gedaan.

    Groetjes, Wendy
     

Deel Deze Pagina