Ervaringen Nipt in leiden (LUMC)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nev, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Vanwege een verhoogde kans op down (1:200) laten we de NIpt uitvoeren in leiden. Wie heeft daar ervaring mee:

- hoeveel buisjes bloed werden afgenomen?
    - was de bloedafname meteen na de intake?
    - hoe lang duurde het voor je de uitsla had?
    - testen ze ook op geslacht?

Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken!

2. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Niemand? Nipt ervaringen vanuit andere Nederlandse ziekenhuizen na verhoogde kans misschien?

3. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wij hebben de NIPT in het WKZ laten doen.
    We hebben eerst een termijnbepaling gehad, en vervolgens met 11 weken bloed af laten nemen. Geloof dat het maar 2 buisjes waren. Weet het niet precies meer.
    Normaal gesproken hoor je het geslacht niet, tenzij je het in België laat doen op eigen kosten. Wij wilde zelf destijds het geslacht ook niet weten. ( zagen het alleen per ongeluk tijdens een echo :D)
    11 dagen later ontvingen wij de brief met goed nieuws :)

Sterkte met afwachten. Hoop op goed nieuws voor jullie!

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik ben naar Antwerpen geweest

5. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Bij mijn dochter ben ik naar Antwerpen gegaan en bij deze zwangerschap heb ik bloed laten afnemen bij een echopraktijk in Amsterdam. De laatste keer waren het 2 of 3 buisjes. De eerste keer kan ik me niet meer herinneren.
    Beide keren was op eigen initiatief.

De uitslag had ik bij de eerste na 10 dagen en bij de tweede na 7 dagen. Ook bij beide op geslacht getest. Maar of dat allemaal bij jou ook van toepassing is.. geen idee.
    Sterkte iig. Ik duim dat alles goed is met jullie kleintje.

6. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Bedankt allemaal. Heb er wel vertrouwen in omdat 1:200 niet zon grote kans is (en precies de grenswaarde om door te testen). Maar willen het toch weten, al is het maar ter voorbereiding.
    En als t geslacht niet getest wordt is t niet eeg, maar dan maak ik een afspraak voor een pretecho. De verloskundige heeft namelijk een 85% gok gedaan met 12+6, ben nu erg benieuwd of die klopt.

7. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Nog even ter info voor anderen met dezelfde vraag.

Kreeg eerst een intake waarin de test werd besproken. Daarna werden 3 buisjes bloed afgenomen. 9 dagen later kreeg ik telefonisch de uitslag. Er wordt niet naar geslacht gekeken, omdat dat niet mag in de Trident studie.

Deel Deze Pagina